کاشت ابرو هم همانند همه عمل های جراحی ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. در ادامه تعدادی از عوارض کاشت ابرو را شرح می دهیم:

قرمزی پوست

یکی از عوارض کاشت ابرو قرمزی پوست در اطراف ابرو است که ممکن است همراه با جوش و لکه های ریز باشد. این عارضه معمولاً بعد از چند روز برطرف می شود و احتیاج به درمان خاصی ندارد.  

خارش در ناحیه ابرو و بانک مو

از دیگر عوارض کاشت ابرو می توان به خارش در قسمت ابرو و بانک مو اشاره کرد که در افراد با شدت های مختلفی بروز پیدا می کند. این مورد هم جزء عوارض طبیعی است و برای برطرف کردن آن می توان طبق نظر پزشک از قرص سیتریزن استفاده کرد.

 درد یا بی حسی

احساس درد چند روز بعد از کاشت ابرو طبیعی است. می توانید برای کاهش درد با پزشک متخصص خود مشورت کنید و داروهای مسکن تجویز شده را در ساعات مشخص مصرف کنید.

ظاهر غیر طبیعی ابروها

یکی از عوارض نگران کننده کاشت ابرو ظاهر غیر طبیعی ای است که ممکن است برای ابروها ایجاد شود. هر تار مو که از سر جدا می شود فولیکول خاص خود را دارد و عمق و زاویه برش و کاشت موها در ابرو از اهمیت فراوانی برای جلوگیری از این عارضه برخوردار است. دکتر خوب و هزینه کاشت ابرو در این زمینه تاثیر گذار هستند.

عفونت در ابرو یا ناحیه بانک مو

یکی از خطرناک ترین عوارض کاشت ابرو بروز عفونت در ناحیه کاشت و یا بانک مو است. رعایت مراقبت های لازم و مصرف آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک تا حدود زیادی از بروز این عارضه پیشگیری می کند.

ریزش ابروها

معمولاً دو هفته بعد از کاشت ابرو ریزش ابروها آغاز می شود و باعث نگرانی فرد می شود در حالی که این عارضه طبیعی می باشد و به این معنی است که مراحل کاشت به درستی انجام شده است. بنابراین اگر بعد از عمل کاشت با ریزش ابرو روبه رو شدید نگران نباشید و بدانید رشد ابروهایتان دوباره از سر گرفته می شود.

رشد سریع ابروها

از دیگر معایب و عوارض کاشت ابرو رشد سریع ابروهای کاشته شده نسبت به ابروی طبیعی است. لازم است ابروهای پیوند زده شده را به طور مرتب کوتاه کنید تا ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد.

منبع: zibaieclub.ir