کاشت ابرو یک نوع عمل زیبایی محسوب می شود که در طی آن فولیکول های مو از یک بخش از بدن برداشته شده و به ابرو پیوند زده می شود. در بعضی از افراد مسئله نازک بودن موها یک امر ژنتیکی است. بعضی اوقات هم ترجیح افراد بر این است که با کاشتن ابروهای طبیعی، ظاهر ابروهای خود را پرپشت تر کنند. هزینه کاشت ابرو در این روش کاملا ارزشش دارد چون نتیجه آن قابل قبول و دائمی است.

روند کاشت ابرو طبیعی به شیوه  FUT

عمل کاشت طبیعی ابرو به طور معمول با بی حسی موضعی انجام می گردد و امکان دارد چندین ساعت طول بکشد. در طول این شیوه، فولیکول‌ های مو از محل اهدا کننده با دقت کامل، معمولا از پوست سر، برداشته شده و سپس به ابروها پیوند زده می شوند.

میزان فولیکول های کاشت شده به نتیجه دلخواه و حجم موی موجود برای کاشت و پیوند بستگی دارد. فولیکول های موی پیوند زده شده در ابرو مستقر شده و در عرض چند هفته ابتدایی بعد از عمل پیوند، آغاز به رشد می کنند. ممکن است این موها تا چند ماه به رشد ادامه دهند و در یک سال به طول کامل خود برسند.

مراحل کاشت طبیعی ابرو با استفاده از شیوه پیوند واحد فولیکولی (FUT) به این ترتیب است:

طراحی ابرو

مرحله ابتدایی طراحی فرم و حجم مورد نظر ابرو است. بیمار و پزشک جراح برای ایجاد طرح مورد نظر بیمار و طرحی که سبب تقارن صورت خواهد شد، همکاری می کنند.

کشیدن گرافت

در این مرحله استخراج گرافت های مو با نهایت دقت از ناحیه اهداکننده که به طور معمول در پشت سر، زیرگردن و یا پشت گوش قرار دارد، انجام می شود. انتخاب ناحیه برای اهدای مو به کیفیت موهای آن ناحیه بستگی دارد و هدف آن بیش ترین تطابق با موهای ابرو است. واحد های فولیکولی تک مویی مناسب کاشت طبیعی ابرو هستند.

آماده سازی گرافت

بعد از استخراج گرافت ها، آن ها را زیر میکروسکوپ قرار داده و آماده سازی می کنند. این مرحله حاوی جداسازی گرافت ها به رشته های جدا برای تطبیق با الگوی طبیعی ابروها است. گرافت ها برش خورده و مرتب می شوند تا از مناسب بودن آن ها به منظور کاشت طبیعی ابرو اطمینان حاصل شود.

کاشت گرافت

بی حسی موضعی در ناحیه ابرو و برای به حداقل رساندن درد و احساس ناراحتی انجام می گردد. برش ها یا شکاف های کوچکی در نواحی معین شده ابروها به دنبال شکل طراحی شده از پیش، ایجاد می شود. پس از آن گرافت های آماده شده با ظرافت در شکاف های موجود قرار خواهند گرفت. در نهایت پزشک متخصص می بایست از زوایا و جهت مناسب برای تقلید از رشد و حالت طبیعی ابروها اطمینان حاصل کند. ماندگاری کاشت ابرو در این روش دائمی است.

منبع: zibaieclub.ir