جراحی لاغری مجموعه ای از روش هاست که با دستکاری در حجم معده و سیستم گوارشی بدن موجب کاهش وزن در افراد می شود. عمل لاغری به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی توسط جراح لاغری انجام می شود و معمولاً نتایج خوبی به همراه دارد.

مزایای جراحی لاغری

انواع جراحی های لاغری از فوایدی برخوردارند که برخی از آن ها عبارتند از:

کاهش وزن بسیار و سریع

اولین مزیت جراحی لاغری کاهش وزن در مدت زمان کوتاه است که با روش های دیگر لاغری امکان پذیر نیست. برای مثال با ورزش و یا رژیم لاغری لازم است چند ماهی زمان بگذارید تا به تناسب اندام برسید اما با استفاده از جراحی های لاغری و رعایت مراقبت های لازم در زمان کوتاهی کاهش وزن خواهید داشت.

بهبود سطح کیفی زندگی

اضافه وزن و چاقی بر روی اعتماد بنفس و روابط اجتماعی افراد تاثیر منفی دارد. از این رو با جراحی لاغری و کاهش وزن حاصل از آن می توان اعتماد بنفس و کیفیت روابط اجتماعی را بهبود بخشید.

بهبود بیماری های ناشی از چاقی

اضافه وزن و چاقی به عنوان مادر بیماری ها باعث بروز بسیاری از مشکلات در فرد می شود و گاهی اوقات نیز ممکن است به مرگ افراد منجر شود. با انجام عمل های لاغری می توان این بیماری ها و مشکلات را درمان کرد. برخی از بیماری های ناشی از چاقی عبارتند از:

·        بیماری های قلبی و عروقی

·        مشکلات تنفسی

·        دیابت نوع دو

·        کلسترول و فشار خون بالا

·        انواع سرطان ها

·        کبد چرب

·        رفلاکس معده

·        اسپاسم شدید عضلات

افزایش قدرت باروری

از دیگر مزایای عمل های لاغری می توان به افزایش قدرت باروری به ویژه در خانم ها اشاره کرد. چرا که اضافه وزن موجب قائدگی های نامنظم در بانوان شده که با کاهش وزن می توان این مشکل را برطرف کرد و علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را کاهش داد. رفع این مشکلات می تواند قدرت باروری را افزایش دهد.

منبع: bariatricsurgery.ir