عوارض طولانی ‌مدت عمل جراحی اسلیو معده به طور معمول پس از نیم سال بروز خواهند کرد. این عوارض به طور معمول شامل زخم معده، سوء‌هاضمه، حالت تهوع، اسهال، بروز سنگ صفرا، تحمل نکردن حجم مشخصی از مواد غذایی، تغییرات خلق و خو، افتادگی پوست به‌ علت کاهش وزن بسیار و ریزش مو به علت کاهش ویتامین‌ های ضروری بدن خواهد شد.

بعضی از این عوارض، مانند ریزش مو و افتادگی پوست را می ‌توان با استفاده صحیح از ویتامین ‌ها و رعایت تغذیه رژیمی مناسب رفع کرد.

نشتی معده از ناحیه منگنه

یکی از عوارض اسلیو معده، نشتی معده از ناحیه منگنه ‌ها است. در صورت امکان بروز این عارضه، محتویات معده از میان منگنه‌ هایی که همچون بخیه عمل می کنند به درون حفره شکمی نفوذ می ‌کند. این عارضه احتمال ابتلا به عفونت در فرد را به شدت بالا می ‌برد. چنین عارضه‌ای به طور معمول هنگامی رخ می ‌دهد که برای دوختن نواحی بریده شده از منگنه بی ‌کیفیت استفاده گردد.

همینطور نشتی معده از ناحیه منگنه ‌ها احتمال دچار شدن به مشکلاتی همچون آبسه و التهاب شکمی را افزایش خواهد داد. برای مواجه نشدن با چنین عوارضی بهتر است برای این عمل از یک پزشک متبحر کمک بگیرید.

ترومبوز (لخته شدن خون)

یکی از عارضه های به شدت خطرناک عمل جراحی اسلیو معده ترومبوز یا ایجاد لخته خون است. گرچه احتمال بروز این عارضه پس از عمل جراحی اسلیو معده فقط 1% خواهد بود. همینطور می بایست به این نکته نیز توجه کرد که امکان دارد ایجاد لخته خون پس از همه جراحی ها رخ بدهد. شما می توانید با رعایت توصیه‌ های پزشک جراح خود از بروز چنین عوارضی جلوگیری کنید. لخته ی خون در‌صورتی پرخطر خواهد بود که از راه رگ‌ ها به سوی ریه حرکت کند، در این صورت فرد دچار آمبولی ریوی خواهد شد.

انتخاب بهترین پزشک جراح اسلیو معده

مشاوره با یک جراح لاغری خوب درصد موفقیت در عمل جراحی اسلیو معده را شدیدا زیاد می‌ کند. انجام توصیه‌ های پزشک جراح پس از عمل جراحی و داشتن برنامه غذایی صحیح پس از عمل اسلیو، نه تنها شما را درگیر عوارض نمی ‌کند بلکه تغییرات محسوسی در شما ایجاد خواهد کرد.

منبع: bariatricsurgery.ir