با این که ابروها بخش کوچکی از ظاهر ما را تشکیل می دهند اما تاثیر بسیاری در زیبایی صورت خواهند داشت. برخی افراد که با ریزش ابرو مواجه می شوند می توانند با عمل زیبایی کاشت ابرو ابروهای خود را پرپشت و خوش فرم کنند. عمل کاشت توسط متدهای مختلفی انجام می شود که رایج ترین آن روش FUT می باشد. در این مقاله قصد داریم کاشت ابرو به روش FUT را مورد بررسی قرار دهیم. پس همراهمان باشید.

چرا کاشت ابرو؟

قبل از آن که بخواهیم به توضیحاتی درباره کاشت ابرو به روش FUT بپردازیم می خواهیم بدانیم اصلاً چرا باید کاشت ابرو انجام داد؟ همه ما می دانیم که ممکن است در طول زندگی خود دچار ریزش ابرو شویم. ابروهایی که از دست می روند به سادگی دوباره رشد نمی کنند و ممکن است برای همیشه جای خالی آن ها در صورت نمایان باشد. برخی از عواملی که می توانند موجب ریزش ابروها شوند عبارتند از:

اثرات افزایش سن

با افزایش سن تولید مو از فولیکول ها متوقف شده و موها نازک تر و کمرنگ تر می شوند. به همین دلیل ابروها شروع به ریزش کرده و یا از حجم و ضخامت آن ها کمتر می شود.

بیماری های خود ایمنی

در صورت ابتلا به بیماری های خود ایمنی، سیستم ایمنی بدن به سلول های بدن حمله کرده و سلول های سالمی که مسئول رشد مو هستند را مورد هدف قرار می دهد و در نتیجه ریزش مو اتفاق می افتد.

نوسانات هورمونی

بروز نوسانات و برهم خوردن تعادلات هورمونی به ویژه مشکلات تیروئیدی می تواند باعث ریزش ابروها شود.

مشکلات تغذیه ای

کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن مانند بیوتین، زینک و اسیدهای چرب موجب ریزش ابروها می شوند.

شرایط پوستی

برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک می توانند موجب خشکی پوست و التهابات پوستی شوند و درجاتی از ریزش ابرو را به همراه داشته باشند.

مواردی که اشاره کردیم همگی می توانند موجب ریزش ابروها شوند، بسیاری از افراد با استفاده از روش های موقت زیبایی ابرو اقدام به زیباسازی و پرپشت کردن ابروهای خود می کنند که هم هزینه بر بوده و هم بعد از مدتی احتیاج به ترمیم دارد. اما کاشت ابرو بهترین روش برای رفع مشکل ریزش ابروهاست.

منبع: zibaieclub.ir