ایمپلنت دندان یک نوع روش جایگزینی دندان از دست رفته است که به طور کامل جایگزین تمام بخش های یک دندان طبیعی می شود. هر ایمپلنت متشکل از 3 بخش می باشد که مهمترین بخش آن پایه یا پیچ فلزی است که در داخل استخوان فک کاشته می شود.

مزایا ایمپلنت

·        یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت های دندانی این است که بار و فشار کمتری بر روی دندان های اطراف وارد می کند و باعث بهبود ساختار استخوان و لثه زیر دندان می شود.

·        آنها همچنین تمایل به کاهش خطرات طولانی مدت برای فک دارند.

·        به طور کلی، باید انتظار داشت که یک ایمپلنت دندانی با کیفیت بالا تا آخر عمر سالم باقی بماند. بنابراین طول عمر بالایی هم دارد. از میان بریج یا ایمپلنت، این ایمپلنت ها هستند که دارای دوام بیشتری می باشند.

معایب ایمپلنت

یکی از معایب ایمپلنت های دندانی این است که می توانند درمان پر هزینه ای باشند. به خصوص در مواردی که تعداد زیادی از دندان های شما در نقاط مختلف نیاز به تعویض دارند هزینه ایمپلنت دندان بسیار زیاد می شود.

ایمپلنت‌ها درمانی طولانی مدت هستند و برای تکمیل درمان نیاز به چندین مرحله دارند.

برای داشتن ایمپلنت، جراحی دهان اغلب مورد نیاز است و ممکن است پس از عمل کاشت اولیه، دهان شما ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد. اگر بپرسید بین بریج یا ایمپلنت کدامیک کوتاه تر میباشند قطعا پاسخ ما بریج دندان خواهد بود.

مزایا بریج

·        مزیت اصلی بریج ها این است که یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته به حساب می آیند. البته هزینه دندان مصنوعی هم نصب به ایمپلنت بسیار کم بوده و یک روش مقرون به صرفه محسوب می شود.

·        یکی دیگر از مزایای بریج ها این است که در صورت وجود آسیب استخوانی یا تحلیل آن، نیازی به پیوند استخوان ندارند.

·        بریج ها همچنین فرآیند سریع تری را برای جایگزینی دندان های از دست رفته ارائه می دهند

معایب بریج

·        یکی از بزرگترین معایب بریج ها وارد شدن فشار بیش از اندازه به دو دندان متصل به پل است. به همین دلیل، به ندرت انتظار می رود که یک پل یک عمر طولانی دوام بیاورد.

·        پل ها همچنین نگرانی های مربوط به مشکلات ساختاری اساسی را برطرف نمی کنند. این بدان معناست که مشکلات درازمدت ناشی از تحلیل استخوان به دلیل برداشتن دندان‌ها حتی پس از رفع شکاف نیز به پیشرفت خود ادامه خواهند داد.

·        متاسفانه پل های کانتی لور فشار قابل توجهی را روی تک دندانی که به آن چسبیده اند وارد می کنند.

·        پل های مریلند نیز به دلیل حداقل میزان اتصال و ظرفیت محدود برای جذب نیرو، اغلب با مشکلاتی همراه هستند.

·        همچنین، اگر بریج مریلند به درستی نگهداری نشود، ممکن است منجر به از دست دادن دندان های مجاور و مقابل شود.

منبع:www.zhaleimplant.ir