x تبلیغات
اسپانسر

در طول ارتودنسی چه هزینه هایی از شما گرفته می شود؟

هزینه‌های انجام ارتودنسی روی دندان‌ها، تنها محدود به قرارگیری بریس‌ها بر دندان‌ها نیست. هزینه‌های لازم برای انجام این کار، طیف گسترده از هزینه‌های مربوط به جلسه مشاوره‌ای دندانپزشک تا هزینه قرارگیری رتینرها یا نگهدارنده‌ها روی دندان‌های بیمار، پس از انجام ارتودنسی، را شامل می‌شود. جزئیات هزینه ارتودنسی، شامل موارد زیر است:

·        در ابتدا لازم است شما هزینه‌ای را به‌عنوان حق ویزیت و مشاوره دندانپزشک متخصص ارتودنسی برای بررسی وضعیت دندان‌های خود، بپردازید.

·        دندانپزشک ممکن است از شما بخواهد که از دندان‌ها و فک‌های خود، عکس‌های رادیولوژی تهیه کنید. انجام این‌کار، نیازمند صرف هزینه است.

·        برای انجام ارتودنسی، هزینه‌هایی برای ساخت بریس‌های ارتودنسی از شما گرفته می‌شود.

·        هزینه‌های مربوط به قالب گیری از دندان‌ها درصورت لزوم

·        هزینه دستمزد دندانپزشک برای انجام ارتودنسی دندان‌ها

·        هزینه مربوط به جلسات معاینه دندانپزشک و سفت شدن بریس‌های ارتودنسی توسط او

·        هزینه لازم برای ساخت رتینر یا نگهداره در لابراتوار، پس از اتمام دوره قرارگیری بریس‌های ارتودنسی روی دندان‌ها

·        هزینه لازم برای کشیدن دندان‌ها در صورت لزوم

·        هزینه ترمیم و پر کردن دندان‌های آسیب دیده یا پوسیده، پیش از انجام ارتودنسی روی دندان‌ها در صورت لزوم

·        هزینه لازم برای انجام جراحی فک در صورت لزوم

·        هزینه لازم برای ابزار جابه‌جایی فک‌ها از طریق ارتودنسی درصورت لزوم

·        هزینه لازم برای تعویض یا ترمیم بریس‌های شکسته یا آسیب دیده درصورت لزوم

ارتودنسی قسطی

هزینه انجام ارتودنسی نسبتا زیاد است و همه بیماران نمی‌توانند این هزینه را یک‌جا پرداخت کنند. در صورتی‌که با دندانپزشک خود صحبت کنید، ممکن است قبول کند که هزینه‌های ارتودنسی خود را به صورت قسطی پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه‌های ارتودنسی قسطی، دندانپزشک ابتدا یک پیش پرداخت از شما می‌گیرد” سپس هزینه باقی‌مانده را تقسیم می‌کند و شما هرماه موظف به پرداخت مبلغی از آن خواهید بود.

چطور طلای کم اجرت بخریم؟

 آیا شما وقتی که یک ظرف سفالی می خرید، تنها هزینه گِل به کار رفته را می پردازید؟ اگر این طور بود، هزینه ظرف سفالی بسیار کمتر می شد اما منطقی و منصفانه نبود. برای همه محصولات ساخته انسان، علاوه بر مواد به کار رفته، هزینه ای به عنوان دستمزد سازنده، سود فروشنده، مالیات و غیره دریافت می شود. داستان خرید طلا نیز مستثنی نیست و شما هنگام خرید، هزینه ای را به عنوان اجرت طلا پرداخت می کنید

اجرت طلا چیست و چگونه محاسبه می شود؟

اجرت طلا همان دستمزدی است که طلاساز بابت ساخت و پرداخت هر قطعه طلا دریافت می کند و این مبلغ به قیمت خام هر گرم طلا اضافه می شود. هر طلاساز برای مدل های گوناگون طلا اجرت متفاوتی را طلب می کند.

نحوه محاسبه اجرت طلا به دو صورت است: درصدی و ریالی. در محاسبه درصدی اجرت ساخت طلا، طلافروش درصدی از قیمت خام طلا را به عنوان اجرت ساخت در نظر می گیرد. در این روش، اجرت ساخت با نوسان قیمت هر گرم طلا کم و زیاد می شود. برخی طلافروش ها هم اجرت ساخت طلا را به صورت ثابت و ریالی دریافت می کنند.

یک از نکات خرید طلا این است که حتما هنگام خرید روش محاسبه اجرت و میزان آن را بپرسید. با این کار، فروشندگان سودجو متوجه آگاهی شما شده و قیمت طلا را دقیق تر محاسبه می کنند.

اجرت طلا به چه چیزی بستگی دارد؟

اجرت طلا را معمولا بر اساس وزن آن مشخص می کنند. برخلاف تصور و انتظار بسیاری از افراد که فکر می کنند هر چه وزن قطعه طلا بیشتر باشد، اجرت آن نیز بیشتر است، ما رابطه کاملا معکوسی بین اجرت و وزن طلا داریم.

به عبارتی هرچه وزن طلا بیشتر باشد، اجرت ساخت آن کمتر خواهد بود. اما وزن کمتر، اجرت بیشتری خواهد داشت. تعجب کردید؟ حق دارید. اما بد نیست بدانید برای سازنده طلا برای فرقی نمی کند چه وزنی از طلا را آماده می کند. چه سبک باشد و چه سنگین، او برای ساختش وقت میگذارد و اتفاقا زحمت زیادی هم می کشد. طلا ساز همان میزان که روی طلای با وزن زیاد کار می کند، روی طلای سبک هم کار می کند. اما قیمت طلای سبک معمولا کمتر میشود و اگر اجرت خوبی به سازنده نرسد نتیجه زحمتش بی ثمر خواهد شد.

درک بهتر با مثال

بیایید رابطه وزن با اجرت طلا را با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید ما یک انگشتر طلا داریم که 10 گرم وزن دارد. فرض را بر این می گیریم که طلا ساز برای هر گرم از این انگشتر 20 هزار تومان دریافت میکند. یعنی در مجموع برای این 10 گرم حدودا 200 هزارتومان حق اجرت میگیرد.

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی

 به طور کلی مدت زمان ارتودنسی دندان با بریس های نامرئی 18 بوده که ممکن است با توجه به پیچیدگی مشکل هر بیمار این زمان افزایش یا کاهش پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که درمان ارتودنسی زمان بر بوده و به همین دلیل طی کردن مسافت های زیاد برای مراجعه به کلینیک ارتودنسی می تواند واقعا خسته کننده و زمان بر باشد. در نتیجه سعی کنید کلینیک ارتودنسی تان حتی الامکان نزدیک محل زندگی یا کار خود انتخاب کنید.

مزایای ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی در مقایسه با ارتودنسی های سنتی مزایای بسیاری دارد که شامل:

·        نامرئی بودن: حضور این بریس ها درون دهان اصلا مشخص نبوده و اطرافیان به سختی می توانند متوجه آنها شوند.

·        ساخت سفارشی: اینویزیلاین ها به صورت سفارشی و متناسب با قالب فک و دندان هر بیمار ساخته می شوند.

·        تحرک پذیری: در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن یا سایر مواقع ضروری می توان آنها را از دهان خارج کرد.

·        درد و جراحت کمتر: از آنجایی که اینویزیلاین ها بر خلاف ارتودنسی ثابت، ضمایم فلزی ندارند، نمیتوانند به بافت نرم دهان آسیب زده و باعث جراحت آن شوند.

معایب این ارتودنسی

متاسفانه ارتودنسی نامرئی علیرغم مزایای فراوانی که دارد، دارای معایبی نیز هست که عبارت است از:

 گران بودن

یکی از مهمترین معایب ارتودنسی نامرئی بالا بودن قیمت آن است. از آنجایی که شرکت های بیمه هزینه ارتودنسی نامرئی را پوشش نمی دهند، بنابراین بیمار باید به تنهایی آمادگی پرداخت کل هزینه را داشته باشد.

 ضرورت استفاده 22 ساعته در روز

اینویزیلاین ها باید حداقل 22 ساعت در روز روی دندان ها قرار گیرند و تنها برای غذا خوردن و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان از دهان خارج شوند. در واقع اگر قصد شرکت در مهمانی یا جلسه کاری را داشته باشید، اجازه خارج کردن آنها را از دهان نخواهید داشت.

ناراحتی جزئی بعد از نصب

بریس های ارتودنسی نامرئی ممکن است در ابتدا آزار دهنده و حتی دردناک باشند. در واقع عادت کردن دندان ها به حضور ارتودنسی ممکن است زمانبر باشد. در برخی موارد می توان با مشورت پزشک، برای کنترل درد دندان ها مسکن مصرف کرد.

دردسر ساز بودن

اینویزیلاین ها می توانند بسیار دردسر ساز باشند. از آنجایی که باید بریس های نامرئی را هنگام غذا خوردن از دهان خارج کرد، اینکار ممکن است در مکان های عمومی و رستوران ها بسیار خجالت آور باشد. همچنین لازم است بعد از خوردن هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزنید و این به معنی چندین بار مسوراک زدن در روز می باشد.

چطور بعد از بارداری وزنم را کم کنم؟

 بدن شما پس از زایمان برای بهبود به زمان نیاز دارد. به خاطر همین دکترتان بلافاصله پس از زایمان به شما پیشنهاد نمی کند که رژیم لاغری بگیرید.

همیشه بعد از بچه دار شدن معقول ترین راه این است که غذاهای سالم بخورید و این قانون هیچ وقت تغییر نمی کند. به جای رژیم شما می توانید در هفته های اولیه ی پس از زایمان، ورزش ملایم را شروع کنید.

چطور وزن خود را کاهش دهم بدون اینکه آسیبی به خودم و فرزندم وارد شود؟

مواد غذایی سالم مصرف کنید و آب کافی در طول روز بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.

این عادت ها انرژی لازم برای بچه داری را به شما می دهد و علاوه بر این کمک می کند که با یک سرعت ثابت وزن کم کنید:

·        وعده صبحانه را فراموش نکنید و حتما برای آن وقت بگذارید

·        حداقل ۵ بار در روز از سبزیجات و میوه های لاغر کننده استفاده کنید

·        مواد غذایی غنی از فیبر مانند جو، لوبیا، عدس و دیگر حبوبات و دانه ها در وعده های غذایی خود بگنجانید

·        مواد غذایی نشاسته دار مانند نان و برنج را در وعده ی روزانه مصرف کنید. این مواد دارای کربوهیدرات هستند و باید حدود یک سوم از هر وعده ی غذایی را تشکیل دهند.

·        مصرف غذاهای چرب و شیرین، غذاهای فست فودی، کیک ها، شیرینی ها و نوشابه ها گازدار را کم کنید.

·        به مقدار غذایی که در هر وعده برای خود نظر می گیرید نگاهی بیندازید و علاوه بر این سعی کنید حساب تعداد و نوع میان وعده های مصرفی خود را داشته باشید.

آیا شیردهی باعث کاهش وزن می شود؟

بله، شیردهی به شما کمک می کند که دوباره اندامتان متناسب شود. اما باید این را در نظر داشته باشید که برای کاهش وزن همیشه یک قانون اصلی وجود داردبیش از حد کالری مصرف نکنید، مواد غذایی سالم بخورید و فعالیت داشته باشید. شما می توانید در این دوران از رژیم شیردهی هم استفاده کنید..

چه زمانی اندام من به حالت عادی بر می گردد؟

اگر احساس کردید بیشتر از ۹ ماه طول کشیده و شما به وزن دلخواهتان نرسیده اید، خیلی به خودتان سخت نگیرید. فقط سعی کنید که یک برنامه برای خودتان تنظیم کنید تا بتوانید در اولین سال تولد فرزندتان به وزن دلخواهتان برسید. چون شما در دوران شیردهی هستید باید همه مواد غذایی را به بدنتان برسانید اما غذاها و روش های افزایش وزن اجتناب کنید.

آیا افراد سیگاری می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

 کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری می‌تواند یک کار پر ریسک و چالش برانگیز باشد. بنابراین هر متخصصی زیر بار انجام آن نمی‌رود. زیرا همه اشخاصی که سیگار می‌کشد کاندید خوبی برای جراحی ایمپلنت نیستند و تنها در شرایط خاصی می توانند اینکار را انجام داد.

افرادی که به صورت معمولی سیگار می‌کشند و می‌توانند مصرف آن را محدود کرده یا ترک کنند، می‌توانند مانند افراد دیگر با کمک ایمپلنت، جای دندان خالی خود را پر کنند. اما اگر شخصی به شدت سیگاری است و نمی‌تواند سیگار را ترک کند (یا مصرف آن را محدود کند) کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان نیست. از آنجایی که هزینه ایمپلنت دندان بالا است و یک فرآیند چند مرحله ای طولانی مدت محسوب می شود بهتر است از قبل تمام شرایط را مهیا کرد تا با شکست مواجه نشود.

عوارض احتمالی کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری چیست؟

سیگار کشیدن سوای از اینکه در حالت عادی عوارض زیادی برای دهان و دندان و بدن دارد دستکم 4 عارضه مهم برای افرادی که قصد دارند ایمپلنت بکارند دارد. در ادامه به صورت خلاصه این 3 عارضه توضیح داده شده اند.

افزایش خونریزی حین و بعد از عمل

کشیدن سیگار می تواند موجب رقیق شدن خون شده و به همین دلیل خونریزی در طی عمل و بعد از آن بیشتر تجربه می شود. همچنین نیکوتین موجود در سیگار می تواند باعث شود تاثیر داروی بیهوشی بر روی بیمار کاهش پیدا کند. به همین جهت متخصص ایمپلنت توصیه می کند که دست کم از 1 هفته قبل از شروع جراحی شخص سیگار را ترک کند.

ایجاد حفره خشک بعد از کشیدن دندان

کشیدن سیگار بعد از خارج کردن دندان می‌تواند مانع از تشکیل لخته خون در حفره خالی شود و احتمال ایجاد حفره خشک یا درای سوکت را افزایش می دهد. این یک وضعیت به شدت دردناک است و روند کاشت ایمپلنت را به تعویق می اندازد. برای پیشگیری از بروز این مشکل و کاهش عوارض کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری می‌بایست بعد از کشیدن دندان به هیچ عنوان سیگار استعمال نشود.

شکست فرآیند پیوند استخوان

یکی از پروسه‌هایی که معمولاً قبل از کاشت ایمپلنت برای از افراد انجام داده می شود، پیوند استخوان است. اگر بیمار از بافت استخوانی کافی برخوردار نباشد نمی توان برای او ایمپلنت کاشت. ابتدا باید حتما با کمک پیوند استخوان به فک و محل کاشته شدن ایمپلنت استحکام وبخشید سپس جراحی رر آغاز کرد.

اگر قبل و بعد از عمل پیوند استخوان سیگار کشیده شود کل فرآیند به خطر خواهد افتاد و احتمالا از چند هفته تا چند ماه جراحی اصلی کاشت ایمپلنت به تعویق می افتد.

فواید رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز

 رژیمی که از آن تحت عنوان ۷ روزه یا (GM Diet Plan) یا رژیم لاغری جنرال موتورز یاد می شود در واقع یک برنامه رژیمی ساده و کاربردی برای کاهش وزن است که توسط شرکت جنرال موتورز تهیه شده است. هدف این شرکت از ارائه چنین برنامه غذایی، افزایش یا دست کم حفظ سلامت کارکنانش بود. رژیم لاغری ۷ روزه یک همکاری بزرگ بین نهادهای سلامتی مانند GM، FDA، USDA با این کمپانی بود و جالبتر اینکه، در نهایت قبل از تایید نهایی در مرکز تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز مورد آزمایش قرار گرفته است.

مزایای رژیم لاغری ۷ روزه چیست؟

با توجه به اصولی که در این رژیم لاغری گنجانده شده، افردی که به مدت ۱ هفته خود را پایبند رژیم لاغری جنرال موتورز می کنند، می توانند از فواید و مزایای این رژیم بهره مند شوند:

مصرف شکر کاهش میابد

 در این برنامه لاغری به غیر از قند فروکتوز، عملا هیچ نوع غذا یا خوراکی قندی دیگر مصرف نمی شود و این برای افراد دیابتی و کسانی که تا پیش از این شکر زیاد مصرف می کردند مفید است. به علاوه این مزیت برای افرادی که تمایل زیادی به مصرف غذاهای شیرین ندارند قابل توجه تر است.

از بدن سم زدایی می شود

به دلیل مصرف مقادیر زیادی آب و غذای سالم و محدود کردن مصرف هر نوع غذای ناخواسته دیگر، بدن سموم اضافی را از بین می برد و مواد زائد را دفع می کند.‍

پوست افراد درخشان و سالم تر می شود

 به طبع پس از سم زدایی که طی این ۱ هفته انجام می گیرد، سلامت پوست نیز بهبود پیدا می کند و از لطافت و درخشندگی طبیعی برخوردار خواهد شد.

متابولیسم به طرز عجیبی بهبود میابد

 عادات غذایی سالم و مصرف بیشتر آب به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند. و هرچه میزان متابولیسم بدن بالاتر و بهتر باشد میزان کالری و چربی سوزی نیز افزایش میابد و این یعنی تضمین کاهش وزن موثر در یک مدت زمان منطقی.

هضم غذا به مراتب بهتر می شود

 غذای مصرفی در طول دوره رژیم لاغری ۷ روزه سرشار از فیبر است و بنابراین حرکات روده شما را بهبود می بخشد و این یعنی هضم غذا بسیار بهتر از قبل می شود.

عادات غذایی بهتری جایگزین عادات جاری می شود

 این رژیم غذایی به طور کلی ما را به مصرف میوه ها و سبزیجات که کالری کم و فیبر زیادی دارند تشویق می کند. در نتیجه طی یک هفته از رژیم GM ما عادت می کنیم که بهتر بخوریم و عادات غذایی سالمتری داشته باشیم. این باعث می شود که چربی های کمتری در داخل بدن تجمع پیدا کنند، برای یک مدت طولانی ما را سیر نگاه می دارد و در نتیجه فرد پرخوری نمی کند.

به جز این برنامه رژیم لاغری ۷ روزه میزان کالری دریافتی و مورد نیاز ما طی این مدت زمان را به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری کاهش می دهد.

عوارض ارتودنسی چیست؟

 درمان ارتودنسی دندان به هیچ وجه یک درمان یا روش درمانی خطرناک نیست. اما مانند هر گونه مداخله پزشکی یا دندانپزشکی دیگری که روی بدن صورت می‌گیرد ممکن است خطرات و عوارض بسیار بسیار جزئی و احتمالی داشته باشد.

عوارض ارتودنسی کدامند؟ آیا اصلا ارتودنسی عارضه خاصی دارد؟

هرچند که نمی‌توان به موارد زیر عارضه گفت، اما برای  آگاهی بیشتر افراد ما تلاش کرده ایم که برخی از عوراض مهم درمان ارتودنسی را در این مقاله لیست کنیم.

ارتودنسی ممکن است درد خفیف و ناراحتی جزئی ایجاد کند

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

خراشیده یا زحم شدن بافت‌های نرم داخل دهان از عوارض کوچک ارتودنسی دندان

زخم شدن داخل دهان معمولا کوتاه بوده و تنها چند روز ابتدایی ارتودنسی احساس می‌شود. با این حال می‌توان با کمک وکس یا موم ارتودنسی به راحتی براکت ها و سیم ارتودنسی را ایمن سازی کرده تا هیچ نوع آسیبی به بافت های نرم داخل دهان وارد نکند

عفونت لثه از بزرگترین عوارض ارتودنسی در بیماران تنبل است!!

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه  افرد مهم است. اما اگر تحت درمان با هر نوع روش ارتودنسی باشید، بسیار مهم و حیاتی‌تر است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می‌تواند منجر به التهاب لثه و عفونت آن‌ها شود.

که این خود می‌تواند حرکت دندان‌های‌تان را حین ارتودنسی کندتر کند. وجود هرگونه عفونت یا التهاب گسترده در لثه می‌تواند صرف نظر از اینکه ارتودنسی متحرک دارید یا ارتودنسی ثابت، باعث افزایش مدت زمان درمان شود..

ارتودنسی احتمالا در برخی افراد باعث تحلیل مینای دندان می‌‍شود

به از بین رفتن ساختار معدنی مینای دندان فرسایش یا تحلیل دندان گفته می‌شود. در برخی موارد بسیار نادر، ممکن است دستگاه های ارتودنسی ثابت به تحلیل رفتن مینای دندان کمک کنند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شخص به بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی چندان توجه نکند.

ارتودنسی ممکن است در برخی افراد ریشه دندان ها را کوتاه کند

برای برخی از بیماران طول ریشه دندان های آنها در طول مدت زمان ارتودنسی کوتاه می‌شود. پیش بینی اینکه، این اتفاق برای شما بی‌افتد تقریباً غیرممکن است. اما برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به این وضعیت (کوتاهی ریشه دندان) هستند.

شکست ایمپلنت در برخی موارد

افرادی که پیش از ارتودنسی ایمپلنت دندان انجام داده اند ممکن است بر اثر فشاری که به دندان ها و متعاقبا ایمپلنت وارد می شود با شکست ایمپلنت مواجه شوند. به این شکل که پایه ایمپلنت حرکت می کند و احتمال شل شدنش وجود دارد.

آیا بعد از روکش یا ایمپلنت دندان می توان ارتودنسی کرد؟

 با اینکه ارتودنسی قبل از ایمپلنت دندانی منطقی تر به نظر می آید، اما اگر دندان های اطراف ایمپلنت، جزء  اهداف ارتودنسی نیستند، می توان پس از ایمپلنت نیز درمان ارتودنسی را انجام داد. به علاوه، اگر دندان ایمپلنت شده باید به عنوان نقطه اتکا برای تقسیم فشار بین دندان های دیگر استفاده شود، بیمار باید قبل از ارتودنسی، درمان ایمپلنت را انجام داده باشد.

چرا گاهی اوقات باید قبل از کاشت دندان ارتودنسی انجام شود؟

در برخی موارد امکان انجام درمان ارتودنسی برای افرادی که همین الان هم ایمپلنت کاشته اند وجود دارد. اما این کار لزوما قرار نیست جواب دهد یا کار درستی باشد. زیرا ایمپلنت کاشته شده زمانی که به استخوان جوش بخورد، دیگر مانند دندان طبیعی قابلیت حرکت و جابجایی جزئی با نیروهای ارتودنسی را ندارد. یعنی دستگاه های ارتودنسی قادر نخواهند بود آن  ایمپلنت یا ایمپلنت ها را جابجا کنند و تنها دندان های طبیعی شما حرکت می کنند.

بنابراین برای دست یابی به بهترین نتایج در افرادی که هم جای خالی دندان دارند و هم مایلند ایمپلنت بکارند، در صورت نیاز و نبودن فضای کافی برای کاشت دندان، انجام درمان ارتودنسی قبل از جراحی ایمپلنت است تا در طول درمان ارتودنسی، هم دندان ها صاف و منظم شوند و هم فضای کافی برای کاشت دندان فراهم شود.

آیا با وجود روکش دندان می توان ارتودنسی انجام داد؟

برخی از افرادی که نیازمند ارتودنسی بزرگسالان هستند ممکن است یک یا چند دندان خود را روکش کرده باشند. به جز سوالاتی که درباره ارتودنسی و کاشت دندان از ما پرسیده می شود، امکان انجام ارتودنسی با وجود روکش دندان هم ممکن است سوالات و ابهاماتی برای بیماران و مراجعین ما ایجاد کند.

خبر خوب این است که حتی با وجود روکش هم می تواند درمان ارتودنسی را آغاز کرد. متخصان ارتودنسی طوری بریس ها و دستگاه های ارتودنسی را به روکش متصل می کنند که به روکش آسیبی نرسد. آن ها در طول درمان مراقبند که زروکش آسیب نبیند و یا مثلا شل نشود.

اما اگر بیش از حد نگران افتادن و شل شدن روکش دندان هستند احتمالا متخصص ارتودنسی به شما ارتودنسی متحرک را پیشنهاد دهد که در آن از پلاک های متحرک و شفاف برای صاف شدن دندان ها استفاده می شود و روی دندان ها سوار می شوند.

4 روش جلوگیری از ریز مو بعد از جراحی لاغری

 ریزش مو اتفاق بسیار ناخوشایندی است و به نظر نمی‌رسد هیچکس از این مشکل نسبتا رایج استقبال کند. بنا به دلایل مختلفی موها می‌ریزند و تعداد زیادی از افراد همواره تحت تاثیر ریزش مو هستند. یکی از عللی که می‌تواند باعث بروز چنین اتفاقی شود، انجام عمل جراحی لاغری است. اما برخلاف سایر علل؛ ریزش مو بعد از عمل لاغری موقت است و نباید نگران آن بود.

اصلا چرا ممکن است بعد از عمل لاغری با ریزش مو مواجه شویم؟

نتیجه تحقیقات اخیر نشان میدهد که دو عامل بسیار بسیار مهم یعنی استرس فیزیکی و جسمی، و از دست دادن سریع وزن، میتوانند باعث جابجایی مسیر انتقال مواد مغذی به ارگان های حیاتی تری مثل مغز، کلیه ها، کبد  و … شود.

یعنی در این دو شرایط؛ بیشتر مواد غذایی به ارگان های حیاتی تر منتقل میشود و سهم ماباقی ارگان ها در دریافت غذا که از اهمیت کمتری برخوردار هستند به حداقل میرسد. با این تفاسیر به نظر شما سلامتی مغز مهمتر است یا سلامت مو؟ در شرایطی که بدن با کمبود برخی مواد مغذی مواجه است، باید به مغز بیشتر غذا برسد یا به مو؟

شاید برای ما، به دلایل مسائل زیبایی شناختی، مو مهم باشد. اما قطعا برای بدن در چنین شرایطی حفظ سلامتی مهمتر است و رشد مو برایش چندان مهم نیست.

۴ روش پیشگیری از ریزش مو بعد از عمل جراحی اسلیو

در این مقاله ۴ روش ساده پیشگیری از ریزش مو بعد از اعمالی مثل اسلیو معده و بای پس معده ذکر شده اند.

۱- پروتئین، پروتئن و پروتئین!

پروتئین یک ماده بسیار مغذی و بسیار کاربردی برای بدن ما است. برای اینکه بعد از عمل جراحی با ریز مو مواجه نشوید حتما به تمام وعده های غذایی خود مقادیری پروتئین اضافه کنید

۲- مکمل ویتامین یادتون نره!

کمبود بسیاری از مواد مغذی میتواند باعث ریزش مو شود و مصرف ویتامین میتواند بسیاری از این کاستی ها را برطرف کند. بنابراین به مکمل های ویتامینی مخصوصا ویتامین های خانواده B به چشم دارو نگاه کنید. زیرا میتوانند به بهبود سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کنند.

۳- آهن بسیار بسیار بسیار مهمه!

اگر با گذشت ۷ ماه پس از عمل اسلیو یا بای پس معده همچنان ریزش مو داشتید باید سطح آهن بدن خودتان را چک کنید. آهن یکی از مواد ریزمغذی مورد نیاز بدن است که کمبود آن میتواند باعث ریزش مو شود.

۴- زینک رو هم امتحان کنید!

اگر به هر دلیلی روش های بالا را امتحان کردید ولی هنوز ریزش مو دارید (که احتمال ۹۰ درصد با امتحانشون دیگه ریزش مو نخواهید داشت) سعی کنید که زینک یا همان (روی) را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. زینک یک ماده بسیار مهم و ارزشمند در رشد و حفظ سلامتی پوست و مو است.

اصلاح نامنظمی های جزئی دندان با ارتودنسی فوری

 بسیاری از بزرگسالان دندان های کجی دارند که در دوران کودکی با استفاده از ارتودنسی کودکان برای صاف کردن آن ها اقدام نکرده اند. کج بودن دندان مخصوصا در دوره بزرگسالی مشکلات زیادی برای افراد پیش می آورد که کوچکترین آن ها میتواند زشت شدن طرح لبخند و گاه اعتماد به نفس در افراد باشد. روش های بی شماری برای صاف کردن دندانهای شما در تمام مراحل زندگی وجود دارد، و برخی از روش های ارتودنسی بزرگسالان ممکن است سریعتر از سایر روش ها باشد.

مدت زمان ارتودنسی دندان چقدر است؟

در حالت عادی اگر بخواهید با روش های رایج و معمول ارتودنسی دندان، دندانهای ناصاف و کج خود را صاف کنید احتمالا به بیش از 1 سال زمان نیاز داریم. یعنی طول دوره ارتودنسی ما 1 یا بیشتر از یک سال خواهد بود.

با این حال در حوزه ارتودنسی بزرگسالان ما روش های درمانی داریم که ممکن است طی تنها چند ماه مشکلات را برطرف کرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود.

آیا ارتودنسی سریع در چند ماه، واقعا امکانپذیر است؟

جواب کوتاه به این سوال “بله” است. ما نه تنها چنین چیزی داریم بلکه روش های مدرن ارتودنسی که توسط متخصص ارتودنسی بکار برده میشود هر سال ما را به درمان ارتودنسی سریع نزدیک تر میکند و با این حال به کار بردن عبارت ارتودنسی فوری درست نیست زیرا هنوز چنین امکانی وجود ندارد که در لحظه و خیلی فوری مشکلات ارتودنسی را برطرف کرد.

بکار بردن این عبارت بیشتر در خصوص انواع ونیر دندان مانند لمینت دندان صحت دارد که میتواند طرح لبخند را خیلی زود اصلاح کرده و دندان ها را صاف نشان دهد.

انواع درمان ارتودنسی سریع کدامند؟

در حالی که درمان ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی و معمولی می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد، چند روش درمانی وجود دارد که امکان تسریع در روند صاف شدن دندان ها را برای ما فراهم می آورد. این روش ها غالبا از نوع ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک هستند و برای بزرگسالان در نظر گرفته میشوند.

این روش ها به بزرگسالان این امکان را میدهند که در یک مدت زمان کوتاه صاحب دندان هایی صاف شده و خیلی زود اعتماد به نفس و زیبایی لبخند خود را باز میابند.

از میان چندین روش مختلف ارتودنسی سریع 3 روش رایج و پرطرفدار عبارتند از:

·        اینویزیلاین یا (Invisalign®)

·        ارتودنسی (FAAB) یا (Fast Acting Adult Braces)

·       ارتودنسی ویلکودنتیک (Wilckodontics®)

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد