رژیم غذایی کتوژنیک یک برنامه غذایی محبوب برای لاغر شدن سریع است. رژیم کتوژنیک شاید در ابتدا یک رژیم لاغری به ‌نظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با چربی بالا وکربوهیدرات کم است!

روش کار این رژیم غذایی چطور است؟

روش کار این رژیم به این صورت است که شما کالری بیشتری را از پروتئین ها و چربی ها به دست می آورید و  همینطور کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید. شما در رژیم کتو می بایست بیشتر کربوهیدراتی که هضم آنها ساده است مثل نوشابه، شکر، شیرینی‌ و نان سفید را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

آیا رژیم کتو خطرناک است؟

رژیم ‌های غذایی باید به غیر از کاهش وزن، روی سلامت کلی بدن اثرات مثبت بگذارند. روش کار رژیم کتو مصرف چربی ها و کاهش مصرف کربوهیدرات است که این موضوع می ‌تواند بر روی سلامت بدن اثرات منفی بگذارد. به همین علت رژیم کتوژنیک مناسب همه افراد

این رژیم برای چه افرادی ممنوع است؟

رژیم غذایی کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود متابولیسم بدن خود هستند، فوق ‌العاده است. اما برای کسانی که به طور حرفه‌ای ورزش می کنند، افرادی که قصد ساخت عضله در بدن خود را دارند و یا هدف آنها افزایش وزن است و به دنبال رژیم چاقی هستند، مناسب نخواهد بود. رژیم غذایی کتو هم مثل تمام رژیم ‌های غذایی دیگر زمانی تاثیر گذار خواهد بود که به طور طولانی مدت از آن پیروی کنید.

میان وعده‌ های مناسب در رژیم کتوژنیک

اگر در بین وعده ‌های غذایی تان احساس گشنگی کردید، در ادامه مطلب نمونه ‌های مناسبی از میان وعده ها برای کاهش وزن متناسب با رژیم کتو قرار داده ایم که می توانید از آن بهره ببرید.

·        پنیر به همراه زیتون

·        شکلات تلخ 90 %

·        ماهی چرب یا گوشت چرب

·        پنیر

·        مقداری آجیل و دانه‌

·        1یا 2 تخم مرغ آب پز

·        میلک ‌شیک حاوی شیر بادام، کره‌ی بادام زمینی  و پودر کاکائو  

·        کرفس به همراه آووکادو و سس سالسا

·        ماست پرچرب (سنتی) همراه با پودر کاکائو و کره‌ی بادام زمینی

·        خامه و توت فرنگی

·        میزان کمی از غذای باقی مانده از وعده ‌ی قبلی

منبع: healthyrecipe.ir