داشتن رژیم غذایی اصولی و صحیح در طول دوران بارداری کمک ویژه ای به رشد و نمو بهتر جنین می ‌کند.

تغذیه و رژیم بارداری

هیچ نوع فرمول عجیبی برای رژیم بارداری سالم وجود ندارد. در حقیقت، اصول اولیه تغذیه سالم در طول دوران بارداری نیز یکسان است. مصرف زیاد میوه و سبزیجات، مصرف غلات کامل، چربی ‌های سالم و پروتئین. با این حال، احتیاج است در طول دوران بارداری توجه بیشتری به چند ماده‌ی مغذی داشته باشید.

اصول ابتدایی‌ تغذیه‌ ی سالم

انتخاب غذاهای صحیح، اساس تغذیه در طول دوران بارداری است. هرگز نباید در دوران بارداری به دنبال رژیم لاغری و کاهش وزن رفت. در ادامه مطلب به مواردی که باید مصرف کنید، اشاره می ‌کنیم.

داشتن تغذیه سالم در طول دوران بارداری یکی از مهم ترین و بهترین اقداماتی است که می توانید انجام دهید. به هر صورت، غذایی که میل می کنید اساسی‌ ترین منبع تغذیه‌ی جنین است.

غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، گوشت، ماهی، ماکیان، تخم مرغ، لوبیا، انواع لبنیات، نوشیدن آب، مصرف چربی و روغن های سالم، مصرف مکمل‌ ها و حتی در مواقع هوس مصرف شیرینی سبب رشد و نمو جنین می گردد.

غذاهایی که نباید از آن ‌ها مصرف کنید

بیش از آن چیزی که تصور می کنید، تغذیه روی سلامتی کودک تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه مطلب به غذاهایی که می بایست در طول دوران بارداری از خوردن آن پرهیز شود، اشاره خواهیم کرد. شما قطعا بهترین شرایط را برای نوزاد خود می ‌طلبید. به همین علت به غلات صبحانه ی خود میوه اضافه کرده، بر روی سالادها نخود می ‌ریزید و از مغز بادام برای میان ‌وعده‌ی خود استفاده می کنید. اما آیا می ‌دانید در دوران بارداری می بایست از خوردن چه غذاهایی پرهیز کنید؟ در ادامه مقاله به مواد مغذی ابتدایی در طول دوران بارداری اشاره خواهیم کرد.

·        از غذاهای دریایی حاوی جیوه دوری کنید.

·        از غذاهای دریایی خام، نپخته یا آلوده دوری کنید.

·        از مصرف گوشت، تخم مرغ و ماکیان نپخته دوری کنید.

·        غذاهای غیر پاستوریزه استفاده نکنید.

·        میوه و سبزیجات نشسته استفاده نکنید.

·        از مصرف فراوان کافئین بپرهیزید.

·        از مصرف دمنوش اجتناب کنید.

·        از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

منبع: healthyrecipe.ir