برخی از افراد دچار پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده می شوند که مهمترین علل آن به شرح زیر می باشد:

بروز عوارض بعد از عمل

عمل لاغری اسلیو همانند تمامی عمل های جراحی در کنار مزایایی که برای فرد دارد ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. از عوارض این عمل می توان به حالت تهوع، خونریزی و احتمال بروز عفونت در شکم اشاره کرد که می تواند منجر به احساس پشیمانی بعد از عمل اسلیو در فرد شود.

انتخاب روش نادرست عمل لاغری

از دیگر علل بروز پشیمانی بعد از عمل اسلیو انتخاب روش نادرست لاغری است. از آن جایی که عمل های مختلفی تحت عنوان عمل لاغری وجود دارند پزشک باید بهترین روش را با توجه به شرایط بیمار انتخاب و برای او تجویز کند.

انتخاب پزشک اشتباه

به دلیل این که جراحی های لاغری باید توسط پزشک فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شوند انتخاب جراح لاغری اشتباه می تواند باعث ایجاد پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده شود.

پرخوری و اضافه وزن بعد از عمل

از دیگر دلایل بروز پشیمانی بعد از عمل اسلیو که معمولاً اصلی ترین آن است ممنوعیت پرخوری در افرادی است که تحت عمل اسلیو قرار گرفته اند. افرادی که به ریزه خواری و پرخوری عادت دارند چون بعد از عمل دیگر نمی توانند زیاد بخورند از انجام عمل پشیمان می شوند.

داشتن سابقه وسواس و پشیمانی زود هنگام

به افراد توصیه می کنیم قبل از انجام عمل لاغری اسلیو و یا هر عمل لاغری دیگری یک مشاوره روانشناسی داشته باشند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که دمدمی مزاج هستند و خیلی زود از انجام کاری احساس پشیمانی می کنند احتمالاً به شما اجازه عمل داده نمی شود. زیرا اگر تحت عمل اسلیو قرار بگیرید خیلی زود پشیمانی بعد از عمل اسلیو را تجربه خواهید کرد.

منبع: bariatricsurgery.ir