عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین عمل های لاغری است که با کاهش حجم معده، موجب از دست رفتن وزن اضافی بدن می شود. بسیاری از افرادی که تحت این عمل لاغری قرار می گیرند با استپ وزن بعد از عمل اسلیو رو به رو می شوند. اگر می خواهید درباره دلیل بروز این مشکل و راهکارهای جلوگیری از آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید تا صفر تا صد استپ وزنی را مورد بررسی قرار دهیم.

استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده یعنی چه؟

اکثر افراد مبتلا به چاقی مفرط بعد از گذشت 6 الی 12 ماه از انجام عمل اسلیو، کاهش وزن چشمگیری را تجربه می کنند، اما در برخی افراد بعد از چند ماه ممکن است سرعت کاهش وزن کم و یا حتی متوقف شود که در این صورت گفته می شود استپ وزنی اتفاق افتاده است.

راهکارهایی برای خروج از استپ وزنی

تصور غلطی که بیشتر افراد از عمل اسلیو دارند این است که تنها با انجام این جراحی به وزن دلخواه خود می رسند و دیگر احتیاجی به مراقبت های لازم نیست، در صورتی که درصد بیشتری از نتیجه عمل به انجام ورزش و تحرکات بدنی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم بستگی دارد. با رعایت مواردی که در ادامه ذکر می کنیم می توان احتمال استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده و بازگشت وزن را به حداقل رساند.

تغییر دادن وعده های غذایی

اگر دچار استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده شدید در وعده های غذایی خود تغییر ایجاد کرده و غذاهایی را انتخاب کنید که دارای پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری باشند. هنگامی که عادات غذایی تان را تغییر می دهید سوخت و ساز بدنتان دوباره تنظیم شده و شما را از استپ وزنی خارج می کند. البته قبل از انجام این کار با پزشک تغذیه مشورت نمایید.

تغییر دادن برنامه ورزشی

بدنتان بعد از عمل اسلیو معده در حال تغییر است و با عادات جدید از جمله برنامه های ورزشی سازگار می شود و دیگر خبری از کاهش وزن نیست. بنابراین باید برای برطرف کردن استپ وزنی بعد از عمل لاغری اسلیو معده ورزش های جدیدی را انتخاب کرده و آن ها را انجام دهید.

کنترل استرس

همانطور که ذکر کردیم استرس یکی از عوامل بروز استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده می باشد. بنابراین سعی کنید با روش هایی مانند یوگا، مدیتیشن و ماساژ سطح استرس خود را کاهش دهید.

منبع: bariatricsurgery.ir