استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده در اثر عوامل مختلفی به وجود می آید که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

نداشتن رژیم غذایی مناسب

اولین علت به وجود آمدن استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده عدم پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مقوی است. معمولاً پزشکان بعد از عمل اسلیو، رژیم جراحی لاغری برای بیماران تجویز می کنند که رعایت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عدم مصرف کالری به مقدار کافی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خوردن کالری کمتر از میزان لازم در طول روز می تواند استپ وزنی را به دنبال داشته باشد. در حقیقت بدن انسان به میزان معینی کالری احتیاج دارد تا تولید انرژی کند اما بعد از جراحی اسلیو با کاهش ترشح هورمون های گرسنگی میل به غذا خوردن در فرد کم می شود و مصرف کالری کمتر از نیاز، بدن را در حالت گرسنگی قرار می دهد.

ریزه خواری

ریزه خواری یکی از مهم ترین دلایل بروز استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده می باشد. ممکن است فکر کنید که ریزه خواری مشکلی برای کاهش وزنتان پیش نمی آورد چرا که میزان کالری و مقدار آن کم است، در حالی که ریزه خواری به مرور زمان موجب دریافت کالری بیشتر و توقف روند کاهش وزن می شود.

مصرف کم پروتئین

پروتئین برای سلامت بدن و کاهش وزن ضروری و حیاتی است. اگر به تازگی تحت عمل اسلیو قرار گرفته اید، حتماً روزانه 60 تا 90 گرم پروتئین بخورید در غیر این صورت ممکن است با متوقف شدن روند کاهش وزنتان رو به رو شوید.

عدم تحرک

هر چند بعد از عمل های لاغری داشتن رژیم غذایی مناسب مهم ترین مسئله است اما نباید اهمیت تحرکات بدنی و ورزش بعد از عمل اسلیو را نادیده گرفت. سبک زندگی بدون تحرک نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه رسیدن به کاهش وزن را نیز دشوار می کند. بعد از عمل اسلیو تحت نظر پزشکتان حتماً به ورزش های مناسب بپردازید.

منبع: bariatricsurgery.ir