با انجام مواردی که در ادامه ذکر می کنیم می توان از بروز آمبولی بعد از عمل اسلیو جلوگیری کرد.

قدم زدن

یک جا نشستن می تواند خطر آمبولی بعد از عمل اسلیو را افزایش دهد. از این رو شما بعد از عمل و در طول دوره بستری در بیمارستان توسط پرستاران برای قدم زدن آهسته به محوطه ایمن هدایت می شوید تا کم کم و آهسته قدم بزنید. هم چنین در طول دوره نقاهت در خانه هم حتماً باید به صورت دوره ای بلند شده و آرام آرام قدم بزنید. این اقدام هم روند بهبودی شما را سرعت می بخشد و هم خطر ابتلا به آمبولی ریه را به شدت کم می کند.

پرهیز از زیاد دراز کشیدن یا خوابیدن

بعد از عمل دراز کشیدن و استراحت کردن برای شما ضروری است اما نباید این مورد بیش از انداره باشد چرا که خطر بروز آمبولی را افزایش می دهد.

انجام فعالیت های روزمره

شما بعد از ترخیص از بیمارستان و با گذشت چند روز می توانید کم کم کارهای روزمره خود را انجام دهید. انجام این فعالیت ها هم سرگرمتان کرده و هم سرعت بهبودیتان را افزایش می دهد. انجام کارهای روزانه سبک خطر ابتلا به آمبولی بعد از عمل اسلیو معده را به شدت کم می کند.

استفاده از آمپول های ضد انعقاد خون

نه تنها قبل از عمل بلکه در روزهای بعد از آن نیز برای پیشگیری از لخته خون و آمبولی لازم است به شما آمپول های ضد انعقاد خون تزریق می شود. این آمپول ها به نواحی اطراف ناف تزریق شده و خطر لخته خون را کاهش می دهند. پزشک معمولاً آمپول های ضد انعقاد خون را برای 10 الی 14 روز تجویز خواهد کرد و شما آن ها را به صورت زیر جلدی دریافت می کنید.

مصرف مایعات فراوان

یکی از توصیه های جراح لاغری به افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، مصرف مایعات فراوان مخصوصاً آب و مایعات شفاف دیگر است. این کار می تواند به بهبودی کمک کرده و گردش خون را بهبود ببخشد. بهبود گردش خون نیز می تواند به جلوگیری از آمبولی کمک کند. پس در روزهای بعد از عمل نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز را فراموش نکنید.

جوراب واریس

پوشیدن جوراب ضد واریس به صورت آن و آف (به صورت منظم در آورده شده و سپس استفاده می شوند) می تواند خطر بروز آمبولی بعد از عمل اسلیو معده را کاهش دهد. پوشیدن این جوراب ها ممکن است ابتدا حس خوبی نداشته باشد و اذیتتان کند اما بعد از چند روز به آن عادت خواهید کرد.

منبع: bariatricsurgery.ir