اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که مشکل اضافه وزن دارید و می خواهید از عمل های لاغری کمک بگیرید بهتر است با تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند آشنا شوید.

عمل لاغری اسلیو معده

قبل از این که به تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند بپردازیم، بهتر است بدانیم عمل اسلیو معده چیست و چگونه موجب لاغری می شود؟

این عمل یکی از رایج ترین عمل های لاغری است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. با این عمل که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود جراح بخش بزرگی از معده (حدود 80 درصد) را برش زده و از بدن خارج می کند. در نتیجه بخش کوچکی از معده باقی می ماند.

تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند

طبیعتاً هر عمل جراحی در کنار مزایایی که دارد، ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد. اسلیو معده هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه برخی از تجربیات خوشایند و ناخوشایند افرادی که این عمل را انجام داده اند شرح می دهیم.

تجربیات خوشایند

·        اسلیو معده با کاهش 80 درصدی وزن اضافه، تجربه خوشایندی از تناسب اندام و لاغری برای فرد به ارمغان می آورد.

·        در تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند شنیده می شود که این افراد بعد از رعایت رژیم های لاغری و انجام فعالیت های ورزشی شدید نتوانستند به تناسب اندام برسند. اما با انجام این جراحی به یکی از آرزوهای خود رسیده اند.

·        عمل اسلیو علاوه بر این که موجب تناسب اندام می شود، باعث کنترل، بهبود و درمان بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشارخون بالا، دیابت نوع دو، کلسترول بالا و … نیز می شود.

تجربیات ناخوشایند

·        یکی از تجربیات ناخوشایند بعد از عمل اسلیو، بروز دردهای ناشی از شکاف و زخم های روی شکم است.

·        برخی از افراد بعد از عمل دچار بوی بد دهان می شوند. البته این عارضه بعد از بازگشت به رژیم غذایی عادی برطرف می شود.

·        تعداد محدودی از افرادی که تحت عمل لاغری اسلیو قرار می گیرند، می گویند که بعد از مدتی بازگشت وزن را تجربه کرده اند.

·        طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، خانم هایی که قصد بارداری دارند باید بعد از این عمل 18 ماه صبر کرده و سپس اقدام کنند.

·        ریزش مو بعد از عمل اسلیو یکی دیگر از تجربیات ناخوشایند است که حداکثر بعد از 5 ماه به طور کامل برطرف می شود.

منبع: bariatricsurgery.ir