اخیرا فرهنگ کره اعم از مد و فشن، فرهنگ آشپزی، فیلم ها و سریال ها، موسیقی در سر تا سر جهان تاثیرات زیادی از خود به جای گذاشته اند. این فرهنگ مردم را بسیار به خود جذب کرده است و باعث شده مردم در پی پیش گرفتن شیوه زندگی کره ای ها باشندرژیم لاغری کی دایت که رژیم لاغری کره ای می باشد در بین مردم بسیار محبوبیت پیدا کرده یک رژیم گیاهی سالم است. این رژیم برگرفته از برنامه ی غذایی روزانه متداول در کره می باشد.

اصول رژیم لاغری کره ای

استفاده از مواد غذایی مثل سبزیجات، دور چین ها، غذاهای دریایی، غذا های تخمیری و مصرف نکردن گوشت، مواد سرخ شده، لبنیات، شیرینی ها، اسنک ها و مواد غذایی چرب علاوه بر اینکه باعث تناسب اندام می شود در زیبایی و سلامت پوست و مو تاثیر فراوانی می گذارد.

رژیم کی دایت یک رژیم کم کربوهیدرات می باشد. در غذاهای کره ای برنج، نودل و رامن از مهم ترین منابع کربوهیدرات می باشند. این برنامه غذایی فاقد سیب زمینی، کیک و انواع نان است.

در این رژیم خبری از مواد سرخ کردنی نیست و اگر موادی هم سرخ شود به میزان بسیار کم و با روغن کنجد سرخ می شود. گرفتن این رژیم غذایی در کنار ورزش هایی که سلبریتی های کره ی جنوبی انجام می دهند باعث می شود که شکمی تخت، بازوها و پاهای باریک و کمر باریک داشته باشند.

در رژیم لاغری کره ای مقدار زیادی آب و نوشیدنی گیاهی وجود دارد. این رژیم دارای فیبر زیادی نیز می باشد که برای کارکرد سیستم گوارشی بسیار مفید می باشد.

پروبیوتیک های مفیدی در غذاهای این رژیم مثل کیمچه وجود دارند که برای روده بسیار مهم هستند. این رژیم در کاهش قند خون و فشار بالا و میزان کلسترول بسیار تاثیرات مثبتی می گذارد.

اصول کلی رژیم لاغری کره ای

غذاهای که می توانیم آن ها را مصرف کنیم:

·        سبزیجات

·        تخم مرغ

·        گوشت ماهی و غذاهای دریایی

·        برنج

·        کوفته، رشته فرنگی بدون گندم

غذاهایی که نمی توانیم آن ها را مصرف کنیم:

·        لبنیات مثل شیر، ماست، بستنی

·        نان، ماکارونی، غلات تهیه شده از گندم

·        غذاهای سرخ شده روغنی و چرب

·        نوشابه، آب نبات، غذاهای پخته شده

منبع: healthyrecipe.ir