غذای رژیمی در فرایند کاهش وزن بسیار موثر است و باعث سریع شدن این فرآیند می شود. امروزه در سرتا سر دنیا نیاز به کاهش وزن دیده می شود. برای این کار می توان از روش های مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها گرفتن رژیم است.

چرا باید غذای رژیمی مصرف کرد؟

هر ماده غذایی دارای کالری متفاوتی می باشد که این میزان کالری باعث ایجاد انرژی در بدن می شود. ما برای انجام کارهای روزمره و فعالیت های روزانه خود به این کالری ها نیاز اساسی داریم.

بدن از این انرژی دریافتی برای فعالیت های مختلف خود استفاده می کند که مهم ترین این ها تنظیم متابولیسم بدن و استفاده برای سوخت و ساز بدن می باشد.

زمانی که میزان کالری که بدن دریافت می کند از میزانی که مورد نیاز بدن است بیشتر باشد در این صورت کالری های اضافه به شکل چربی انباشته و ظاهر می شوند.

به همین دلیل بهتر است تا از غذا های رژیمی مصرف کرد زیرا هم جلوی چاقی را می گیرند هم از بروز بیماری هایی مثل دیابت نوع 2، فشار خون بالا و چربی بالا جلوگیری می کند.

در اینجا باید به یک نکته اشاره کرد که یک سری از غذا ها اگرچه کالری شان با هم یکی می باشد اما از نظر ارزش غذایی دارای ارزشی متفاوت هستند. مثلا میزان کالری شکلات و میوه خشک یکی می باشد اما سودی که میوه خشک برای بدن دارد شکلات ندارد پس علاوه بر اینکه باید به میزان کالری دقت کنیم باید ارزش مواد غذایی را در نظر داشته باشیم.

پس بهتر است تا غذاهای رژیمی را جایگزین غذاهای ناسالم و زیان بار کنیم تا علاوه بر داشتن وزن نرمال جلوی بیماری های مختلف را بگیریم. برای محاسبه کالری غذاها نیز می توانید از رژیم کالری شماری استفاده کنید.

منبع: healthyrecipe.ir