ارتودنسی علاوه بر مسائل زیبایی شناختی، فواید و مزایای دیگری نیز دارد. ما با کمک این درمان، میتوانیم مشکلات ساختاری دهان و دندان را برطرف کنیم. علاوه بر این دو فایده اصلی، یکی از مهمترین مزایای ارتودنسی صرفه جویی در هزینه هایی است که ممکن است در آینده برای دندان شما پیش بیایددر این مقاله به شما نشان خواهیم داد که اگر زمان طلایی برای ارتودنسی را از دست ندهید چطور می تواند در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنید.

جلوگیری پوسیدگی دندان

بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات دندانپزشکی مانند پوسیدگی دندان، بهداشت مناسب دندان است. اما داشتن دندان های کج بدان معنا است که بعضی از قسمت های دهان و دندان به سختی قابل دستیابی هستند و به طور مداوم نمیتوان آن ها را تمیز نگه داشت. در واقع کج بودن دندان ها باعث میشود نتوان مسواک را به تمام دندان ها اعمال کرد و نخ دندان کشیدن بسیار سخت میشود یکی از راه های صاف کردن دندان کج، درمان با ارتودنسی ثابت است.

درمان عدم هماهنگی دندان ها و فکین

هنگامی که دندانهای بالا و پایین نتوانند به درستی روی هم قرار بگییرند و ناهماهنگ باشند، حین جویدن غذا به هم سابیده میشوند و دچار فرسایش میشوند. مشکلاتی مثل اندربایت و دیپ بایت و … میتوانند روند سایش دندان های آسیاب را مخصوصا بیشتر کنند. زیرا این دندان ها تحت فشار زیادی هستند. اما با درمان مال اکلوژن ها به کمک ارتودنسی، میتوان کاری کرد که نیازی به تجربه عوارض ناخوشایند و هزینه های سرسام آور بعدی نداشته باشیم.

پیشگیری از بیماری لثه

به همان اندازه که بهداشت دندان خوب می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند، می تواند در پیشگیری از بیماری لثه نیز نقش داشته باشد.

جلوگیری از لق شدن و از دست دادن دندان

پوسیدگی، فرسودگی دندان و بیماری لثه همگی می تواند منجر به لق شدن دندان و سرانجام از بین رفتن آن شود. مرگ دندان میتواند هزینه هایی برای شما در بر داشته باشد. برای مثال عصب کشی و یا درمان ریشه، کشیدن دندان و جایگزین کردن آن همگی هزینه های بسیار زیادی میتواند روی دستان کسی که دندانش از دست میرود بگذارد. اگر دندانی کشیده شود و جایگزین مناسبی مثل ایمپلنت دندان برای آن پیدا نشود، در نهایت هزینه ها چندین برابر خواهد شد. زیرا هزینه ایمپلنت در مقایسه با هزینه ارتودنسی بالا است.

بهبود تنفس مخصوصا برای کودکان

یکی از مهمترین کارهایی که ارتودنسی به خصوص ارتودنسی کودکان می تواند انجام دهد ، بهبود تنفس است. برخی از افراد بنا به دلایلی عادت دارند به جای بینی از دهان نفس بکشند که این وضعیت میتواند منجر به بروز مشکلاتی شود. اگر مشکل پیش آمده ناشی از اختلالات ساختاری فک ها، کام و یا دندان ها باشد متخصصان ارتودنسی به راحتی میتوانند در برطرف شدن مشکلات به شما کمک کنند.