اگر از ظاهر دندان های خود ناراضی هستید و هنگام صحبت کردن و لبخند زدن دوست ندارید کسی متوجه ایرادات دندان هایتان شود، ونیر کامپوزیت یکی از بهترین گزینه ها برای رفع مشکلتان است. این روش موجب زیباتر شدن لبخندتان می شود و کمک می کند با اعتماد به نفس بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنید؛ طوری که هنگام صحبت کردن از درخشیدن دندان ها در صورتتان لذت می برید.

کامپوزیت دندان چیست؟

اگر بخواهیم در قالب یک مثال کامپوزیت را تعریف کنیم باید بگوییم، این روش مانند هنر مجسمه سازی است. در اینجا دندانپزشک مانند مجمسه ساز عمل می کند و با استفاده از مواد کامپوزیت، دندانها را شکل و فرم می دهد.

اما کامپوزیت چگونه به برطرف کردن زشتی های دندان می پردازد؟ دندانپزشک در اجرا کامپوزیت از مواد مخصوصی برای فرم و شکل دهی دندان ها استفاده می کند که برای ماندگاری مواد بر روی دندان از نور ماورابنفش کمک می گیرند. بعد از اتمام کار دندان های زیبا، سفید رنگ و کاملا مرتب ظاهر می شود که هر فردی هنگام روبرو شدن با دندان های شما از زیبایی آن شگفت زده خواهد شد.

حال هر چقدر دندانپزشک در انجام کار خود حرفه ای تر باشد، مطمئنا نتیجه به دست آمده زیباتر خواهد بود. به همین خاطر ظاهر، ضخامت خوب و خطوطی که روی دندان ایجاد می‌شود جزو ظرافت کاری های این روش زیباسازی دندان است.

مزایا

·        نیاز به آمادگی خاصی ندارید.

·        ساختار دندان شما تا حدالامکان حفظ می شود.

·        قیمت آن نسبت به دیگر روش های زیباسازی مانند لمینت یا ارتودنسی دندان مقرون به صرفه تر است.

·        تنها در یک جلسه انجام می شود.

·        جایگزین مناسبی برای برای روکش دندان است.

·        در صورت مواجه شدن با هرگونه آسیب دیدگی و کاسته شدن زیبایی های اولیه به راحتی قابل ترمیم و تعویض است.

·        چسبیدن مواد کامپوزیت به دندان موجب افزایش استحکام ساختار دندان می شود.

·        رنگ اکثر کامپوزیت ها هم رنگ دندان است و ظاهری کاملا طبیعی به دندان ها القا می کند.

معایب

·        احتمال این که روی کامپوزیت‌ دندان لکه ایجاد شود زیاد است؛ مخصوصا زمانی که مراقبت های بهداشتی رعایت نشود و یا در رژیم غذایی خود از مواد غذایی رنگی و نوشیدنی استفاده کنید.

·        طول عمر آن نسبت به دیگر روش های زیباسازی مانند لمینت کمتر است.

·        از آنجایی که برای اجرای کامپوزیت دندان ها نیاز به تراشیده شدن ندارند، ممکن است نتیجه نهایی  غیرعادی به نظر رسد.