شاید خیلی از افرادی که واقعا به درمان ارتودنسی دندان نیازمند هستند، از همان ابتدا با یک مانع، دیوار یا خلاصه عامل بازدارنده‌ای برای شروع درمان روبرو باشند. این مانع بازدارنده اغلب (به اشتباه) قیمت ارتودنسی دندان است. که البته هزینه‌ها واقعا نباید عامل بازدارنده یا عاملی برای به تعویق انداختن درمان باشند. دلیلش هم واضح است:

زیرا بیمار گزینه‌های پرداختِ متفاوتی پیش رویش دارد  و اگر با نحوه کاهش هزینه ارتودنسی آشنا باشد و بداند متخصصان ارتودنسی در پرداخت هزینه با او راه خواهند آمد، بدون فوتِ وقت درمان را آغاز می‌کند.

به عنوان مثال، اغلبِ متخصصان ترجیح می‌دهند به جای دریافت کامل هزینه ارتودنسی به صورت یکجا، آن را قسط بندی کنند. در واقع نحوه پرداخت معمولا به صورت اقساطی است. یعنی متخصص قبول می‌کند که هزینه کل درمان را به صورت چندین قسط در طول درمان دریافت کند، تا فشار مالی به بیمار وارد نشود و در عین حال صاحب دندان های صاف و منظم شود.

با ارتودنسی اقساطی هیچ فشاری روی بیمار نیست

این یک واقعیت است و واقعا هم هیچ فشاری با ارتودنسی اقساطی روی بیمار نیست. چون مدت زمان ارتودنسی نسبتا طولانی است و به صورت میانگین 1 تا 1.5 سال طول می کشد. یعنی شما در طول این مدت زمان با چند قسط سبک، هم ارتودنسی انجام می‌دهید و هم لازم نیست یک جا تمام هزینه را به مطب متخصص پرداخت کنید.

با پرداخت اقساطی بیشترین سود نصیب بیمار می شود، مخصوصا اینکه وضعیت اقتصادی نابسامان است و پرداخت های یکجا کمی سخت تر است.

هزینه ارتودنسی دندان در سال 1400

تعرفه ارتودنسی دندان با در نظر گرفتن تمامی روش‌ها به ازای هر فک از 9 میلیون به بالا است.

لازم به ذکر است که ارتودنسی دندان تنها یک روش نیست بلکه مجموعه‌ای از روش‌ها است که در هر روش از دستگاه‌های خاصی برای درمان و اصلاح ناهنجاری‌ها استفاده می‌شود. مطابق یک دسته‌بندی رایج و مرسوم، به طور کلی، دستگاه‌های ارتودنسی را به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌کنند و هزینه های هر کدام با هم متفاوت است.