ارتودنسی دیمون شبیه همان ارتودنسی ثابت با کمک بریس های سنتی است. با این حال، چند مزیت اضافی در این روش وجود دارد. بریس دیمون سریعتر دندانها را حرکت می دهد و به افراد این امکان را می دهد تا به سرعت لبخند خود را بهبود ببخشند و سپس با یک لبخند زیباتر به زندگی ادامه دهند.

چیزی که این سیستم را متمایز میکند بریس دیمون است

برخی فکر می کنند که دیمون نوعی ارتودنسی متحرک است اما سیستم دیمون در واقع ارتودنسی ثابت هستند. در ارتودنسی خودتنظمی از براکت های دیمون استفاده می شود. این براکت ها ابزارهایی هستند که قابلیت باز و بسته شدن خودکار را دارا می باشند.

آنها در همان جایی نصب می شوند که براکت های فلزی سنتی نصب می شوند. این بریس ها نیاز به تنظیم کمی دارند و با حرکات گهواره ای به راحتی و بدون درد به صاف شدن دندان ها کمک میکنند. به صاف شدن دندان ها با این براکت های دیمون گفته میشود.

مزایای ارتودنسی دیمون

براکت های سیستم دیمون مزایای متعددی نسبت به براکت های سنتی دارند که در ادامه مورد بررسی قرار داده شده اند:

·        آنها ظاهر بهتری دارند

·        در براکت های دیمون زمان درمان سریع تر است

·        تعداد ملاقات های کمتر

·        مناسب برای کسانی که از راه دور مراجعه می کنند

·        فشار کمتر بر دندان ها وارد میکنند و در نتیجه درد کمتری دارند

ارتودنسی دیمون به چند جلسه تنظیم بریس نیاز دارد؟

یک تفاوت شاخص بین ارتودنسی دندان با بریس معمولی و ارتودنسی دیمون وجود دارد. و آن هم دفعات مراجعه به مطب متخصص جهت تنظیم بریس ها است. برای تنظیم بریس های معمولی شما باید تقریبا هر چهار هفته یکبار به متخصص مراجعه کنید.

اما از آنجایی که دیمون نوعی ارتودنسی خود تنظیم است نیاز به مراجعه مکرر ندارد و شما تنها هر 8 هفته یکبار باید به متخصص مراجعه کنید. این یعنی درد ارتودنسی کمتری تجربه میکنید زیرا جلسات تنظیم با درد همراه است.

معایب ارتودنسی دیمون

این براکت ها مانند سایر روش های ارتودنسی بی عیب و نقص نیستند. برخی از شناخته شده ترین معایب ارتودنسی دیمون عبارتند از:

·        دارای سیم های فلزی می باشد که برای دیگران قابل مشاهده است ، بنابراین شما نمی توانید به طور کلی از دست فلزی که در دهان است خلاص شوید.

·        اما می توانید براکت های شفاف دیمون را انتخاب کنید تا از براکت های فلزی دوری کرده و دید براکت ها را به حداقل برسانید

·        پوشیدن براکت های دیمون در چند روز اول کمی آزار دهنده است تا زمانی که شما به آن عادت کنید

·        هزینه ارتودنسی در این نوع بیشتر از سایر انواع ارتودنسی است.