بدن شما پس از زایمان برای بهبود به زمان نیاز دارد. به خاطر همین دکترتان بلافاصله پس از زایمان به شما پیشنهاد نمی کند که رژیم لاغری بگیرید.

همیشه بعد از بچه دار شدن معقول ترین راه این است که غذاهای سالم بخورید و این قانون هیچ وقت تغییر نمی کند. به جای رژیم شما می توانید در هفته های اولیه ی پس از زایمان، ورزش ملایم را شروع کنید.

چطور وزن خود را کاهش دهم بدون اینکه آسیبی به خودم و فرزندم وارد شود؟

مواد غذایی سالم مصرف کنید و آب کافی در طول روز بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.

این عادت ها انرژی لازم برای بچه داری را به شما می دهد و علاوه بر این کمک می کند که با یک سرعت ثابت وزن کم کنید:

·        وعده صبحانه را فراموش نکنید و حتما برای آن وقت بگذارید

·        حداقل ۵ بار در روز از سبزیجات و میوه های لاغر کننده استفاده کنید

·        مواد غذایی غنی از فیبر مانند جو، لوبیا، عدس و دیگر حبوبات و دانه ها در وعده های غذایی خود بگنجانید

·        مواد غذایی نشاسته دار مانند نان و برنج را در وعده ی روزانه مصرف کنید. این مواد دارای کربوهیدرات هستند و باید حدود یک سوم از هر وعده ی غذایی را تشکیل دهند.

·        مصرف غذاهای چرب و شیرین، غذاهای فست فودی، کیک ها، شیرینی ها و نوشابه ها گازدار را کم کنید.

·        به مقدار غذایی که در هر وعده برای خود نظر می گیرید نگاهی بیندازید و علاوه بر این سعی کنید حساب تعداد و نوع میان وعده های مصرفی خود را داشته باشید.

آیا شیردهی باعث کاهش وزن می شود؟

بله، شیردهی به شما کمک می کند که دوباره اندامتان متناسب شود. اما باید این را در نظر داشته باشید که برای کاهش وزن همیشه یک قانون اصلی وجود داردبیش از حد کالری مصرف نکنید، مواد غذایی سالم بخورید و فعالیت داشته باشید. شما می توانید در این دوران از رژیم شیردهی هم استفاده کنید..

چه زمانی اندام من به حالت عادی بر می گردد؟

اگر احساس کردید بیشتر از ۹ ماه طول کشیده و شما به وزن دلخواهتان نرسیده اید، خیلی به خودتان سخت نگیرید. فقط سعی کنید که یک برنامه برای خودتان تنظیم کنید تا بتوانید در اولین سال تولد فرزندتان به وزن دلخواهتان برسید. چون شما در دوران شیردهی هستید باید همه مواد غذایی را به بدنتان برسانید اما غذاها و روش های افزایش وزن اجتناب کنید.