به طور کلی مدت زمان ارتودنسی دندان با بریس های نامرئی 18 بوده که ممکن است با توجه به پیچیدگی مشکل هر بیمار این زمان افزایش یا کاهش پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که درمان ارتودنسی زمان بر بوده و به همین دلیل طی کردن مسافت های زیاد برای مراجعه به کلینیک ارتودنسی می تواند واقعا خسته کننده و زمان بر باشد. در نتیجه سعی کنید کلینیک ارتودنسی تان حتی الامکان نزدیک محل زندگی یا کار خود انتخاب کنید.

مزایای ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی در مقایسه با ارتودنسی های سنتی مزایای بسیاری دارد که شامل:

·        نامرئی بودن: حضور این بریس ها درون دهان اصلا مشخص نبوده و اطرافیان به سختی می توانند متوجه آنها شوند.

·        ساخت سفارشی: اینویزیلاین ها به صورت سفارشی و متناسب با قالب فک و دندان هر بیمار ساخته می شوند.

·        تحرک پذیری: در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن یا سایر مواقع ضروری می توان آنها را از دهان خارج کرد.

·        درد و جراحت کمتر: از آنجایی که اینویزیلاین ها بر خلاف ارتودنسی ثابت، ضمایم فلزی ندارند، نمیتوانند به بافت نرم دهان آسیب زده و باعث جراحت آن شوند.

معایب این ارتودنسی

متاسفانه ارتودنسی نامرئی علیرغم مزایای فراوانی که دارد، دارای معایبی نیز هست که عبارت است از:

 گران بودن

یکی از مهمترین معایب ارتودنسی نامرئی بالا بودن قیمت آن است. از آنجایی که شرکت های بیمه هزینه ارتودنسی نامرئی را پوشش نمی دهند، بنابراین بیمار باید به تنهایی آمادگی پرداخت کل هزینه را داشته باشد.

 ضرورت استفاده 22 ساعته در روز

اینویزیلاین ها باید حداقل 22 ساعت در روز روی دندان ها قرار گیرند و تنها برای غذا خوردن و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان از دهان خارج شوند. در واقع اگر قصد شرکت در مهمانی یا جلسه کاری را داشته باشید، اجازه خارج کردن آنها را از دهان نخواهید داشت.

ناراحتی جزئی بعد از نصب

بریس های ارتودنسی نامرئی ممکن است در ابتدا آزار دهنده و حتی دردناک باشند. در واقع عادت کردن دندان ها به حضور ارتودنسی ممکن است زمانبر باشد. در برخی موارد می توان با مشورت پزشک، برای کنترل درد دندان ها مسکن مصرف کرد.

دردسر ساز بودن

اینویزیلاین ها می توانند بسیار دردسر ساز باشند. از آنجایی که باید بریس های نامرئی را هنگام غذا خوردن از دهان خارج کرد، اینکار ممکن است در مکان های عمومی و رستوران ها بسیار خجالت آور باشد. همچنین لازم است بعد از خوردن هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزنید و این به معنی چندین بار مسوراک زدن در روز می باشد.