x تبلیغات
اخبار سلامتی

همه چیز درباره فیلر چانه

 چانه یکی از بخش های مهم صورت است که مدل و فرم صورت را زیبا می کند. به همین دلیل چانه در زیبایی صورت شما نقش مهمی دارد و بایستی با فرم صورت شما هماهنگ باشد. عواملی مثل ژنتیک و پیری باعث می شود که چانه و نوک چانه شما از حالت درست و خوبی که دارد خارج شود، به همین دلیل هماهنگی و زیبایی صورت شما دچار مشکل می شود. با تزریق فیلر به چانه می توانید فرم مورد نظر خود را بدست آورید، نقص های چانه خود را بپوشانید و چانه را با فرم صورت خودتان بدون جراحی مطابقت دهید. با این روش در مدت زمان بسیار کمی بدون هیچ جراحی، بریدگی و بخیه به فرم دل خواهتان می رسید.

فیلر چانه چیست؟

یکی از روش های پر کاربرد و پر طرفدار برای زیبایی چانه، تزریق فیلر چانه است. علاوه بر زیبایی با این روش می توانید مشکلاتی مانند عدم تقارن، فرورفتگی و نابرابری در چانه را رفع کنید، البته تزریق فیلر به چانه مطابق فرم صورت شما تزریق می شود.

علاوه بر اینکه عقب افتادگی چانه و تقارن نداشتن اتفاق ناخوشایندی است، باعث می شود از سایر قسمت های صورت مانند بینی، گونه  و پیشانی بزرگ تر به نظر برسد و برای رفع این مشکل می توان از تزریق فیلر به چانه استفاده کرد.

اگرچه ژل چانه روشی خوب است و می تواند بسیاری از مشکلات چانه را برطرف کند، اما در بعضی موارد فیلر کافی نیست. در این موارد بایستی به پزشکان زیبایی مراجعه کرد تا در صورت نیاز از فیلر بینی و ...  نیز استفاده شود.

مشکلات رایج در چانه چیست؟

ناهنجاری های مختلف و بد فرمی چانه مشکلاتی است که در سراسر جهان رایج است. شایع ترین مشکلات چانه شامل کمبود حجم، بزرگ بودن چانه، عقب افتادگی چانه، مشخص نبودن خط چانه، افتادگی چانه و عدم تقارن است.

مشکلاتی که مربوط به چانه است بر قسمت های دیگر صورت هم تاثیر می گذارد. به همین خاطر، اکثر بیمارانی که برای عمل زیبایی برای قسمت های مختلف صورت مراجعه می کنند، می  فهمند که مشکلاتشان مربوط به چانه می شود. تزریق فیلر به چانه ظاهری واضح از شکل و خط چانه و ظاهری جذاب تری برای آقایان و خانم ها فراهم می کند. همچنین چهره ی شما را شاداب تر و جوان تر می کند. امروزه پزشکان زیبایی از فیلرهای حاوی هیالوروینک اسید برای تزریق به چانه، لب، گونه و سایر اجزای صورت استفاده می کنند.

منبع: zibaieclub.ir

رژیم بارداری و تغذیه سالم

 داشتن رژیم غذایی اصولی و صحیح در طول دوران بارداری کمک ویژه ای به رشد و نمو بهتر جنین می ‌کند.

تغذیه و رژیم بارداری

هیچ نوع فرمول عجیبی برای رژیم بارداری سالم وجود ندارد. در حقیقت، اصول اولیه تغذیه سالم در طول دوران بارداری نیز یکسان است. مصرف زیاد میوه و سبزیجات، مصرف غلات کامل، چربی ‌های سالم و پروتئین. با این حال، احتیاج است در طول دوران بارداری توجه بیشتری به چند ماده‌ی مغذی داشته باشید.

اصول ابتدایی‌ تغذیه‌ ی سالم

انتخاب غذاهای صحیح، اساس تغذیه در طول دوران بارداری است. هرگز نباید در دوران بارداری به دنبال رژیم لاغری و کاهش وزن رفت. در ادامه مطلب به مواردی که باید مصرف کنید، اشاره می ‌کنیم.

داشتن تغذیه سالم در طول دوران بارداری یکی از مهم ترین و بهترین اقداماتی است که می توانید انجام دهید. به هر صورت، غذایی که میل می کنید اساسی‌ ترین منبع تغذیه‌ی جنین است.

غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، گوشت، ماهی، ماکیان، تخم مرغ، لوبیا، انواع لبنیات، نوشیدن آب، مصرف چربی و روغن های سالم، مصرف مکمل‌ ها و حتی در مواقع هوس مصرف شیرینی سبب رشد و نمو جنین می گردد.

غذاهایی که نباید از آن ‌ها مصرف کنید

بیش از آن چیزی که تصور می کنید، تغذیه روی سلامتی کودک تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه مطلب به غذاهایی که می بایست در طول دوران بارداری از خوردن آن پرهیز شود، اشاره خواهیم کرد. شما قطعا بهترین شرایط را برای نوزاد خود می ‌طلبید. به همین علت به غلات صبحانه ی خود میوه اضافه کرده، بر روی سالادها نخود می ‌ریزید و از مغز بادام برای میان ‌وعده‌ی خود استفاده می کنید. اما آیا می ‌دانید در دوران بارداری می بایست از خوردن چه غذاهایی پرهیز کنید؟ در ادامه مقاله به مواد مغذی ابتدایی در طول دوران بارداری اشاره خواهیم کرد.

·        از غذاهای دریایی حاوی جیوه دوری کنید.

·        از غذاهای دریایی خام، نپخته یا آلوده دوری کنید.

·        از مصرف گوشت، تخم مرغ و ماکیان نپخته دوری کنید.

·        غذاهای غیر پاستوریزه استفاده نکنید.

·        میوه و سبزیجات نشسته استفاده نکنید.

·        از مصرف فراوان کافئین بپرهیزید.

·        از مصرف دمنوش اجتناب کنید.

·        از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

منبع: healthyrecipe.ir

فیلر لب چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

 فیلر لب نوعی ماده پرکننده است که موجب حجیم تر شدن و زیبا سازی فرم لب ها می شود. انواع مختلفی از ترکیبات برای فیلر لب مورد استفاده قرار می گیرد که محبوب ترین آن ها اسید هیالورونیک نام دارد. این ماده به طور طبیعی در بدن یافت می شود و تزریق آن احتمال بروز واکنش آلرژیک را ندارد و هم چنین عوارض حاصل از آن بسیار کم است.

چه کسانی می توانند از فیلر لب استفاده کنند؟

استفاده از این روش زیبایی یک تصمیم کاملاً شخصی است و افرادی که لب های باریک و کم حجم دارند می توانند از این روش استفاده کنند. به طور کلی افرادی که دارای شرایط زیر باشند، کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل به لب هستند:

·        از سلامت جسمانی کافی برخوردار باشند.

·        انتظارات واقع بینانه داشته باشند.

·        عفونت فعال دهان مانند تبخال یا زخم های شانکر نداشته باشند.

تزریق فیلر لب برای چه افرادی خطرناک است؟

اگر چه تزریق فیلر به لب روشی بی خطر و ایمن است اما بانوان باردار یا شیرده و افرادی که دارای عفونت سینوسی فعال هستند نباید از این روش استفاده کنند.

انواع مختلف تزریق فیلر لب

تزریق فیلر به لب انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

طبیعی

·        عروسکی

·        روسی

·        هالیوودی

·        مدل کمان

·        قلوه ای

·        مدل سه دکمه ای

·        مدل صدف

·        مدل گرد

توصیه های مهم قبل از تزریق فیلر به لب

برخی از موارد مهم در تزریق فیلر عبارتند از:

·        قبل از تزریق فیلر، از مصرف داروهای ضد انعقاد خون و مسکن هایی مانند ایبوپروفن و ژلوفن خودداری نمایید.

·        برای جلوگیری از خون مردگی حاصل از تزریق، قبل از آن از کمپرس یخ استفاده کنید.

·        حالت لب بعد از تزریق ژل باید به گونه ای باشد که با دیگر اجزای صورت تناسب داشته باشد.

·        بر اساس اصول زیبا شناسی، لب بالایی باید 20 درصد از لب پایینی کوچکتر باشد.

·        تخصص و مهارت پزشک، هزینه فیلر لب و هم چنین برند مورد استفاده در نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار است، پس در انتخاب آن ها دقت کنید.

منبع: zibaieclub.ir

استپ وزن چیست؟ چطور از آن خارج شویم؟

 زمانی می توانیم بگوییم استپ وزن رخ داده که یک ماه بعد از وزن کشی همچنان وزن شما ثابت بماند و هیچ تغییری نداشته باشد. به طورکلی می توان گفت استپ وزن زمانی رخ می ‌دهد که با دقت از رژیم لاغری خود پیروی می کنید، اما به کاهش وزن و کاهش سایز دست نمی یابید.

راه حل خروج از آن

·        استرس خود را کنترل کنید (کنترل هورمون کورتیزول)

·        پروتئین ‌ها را حذف نکنید (مصرف پروتئین برای احساس سیری و مصرف کمتر کالری)

·        غذاهایی را که می ‌خورید، یادداشت کنید (اطلاع داشتن ار میزان مصرف درشت مغذی ها)

·        فعالیت خود را افزایش دهید (انجام فعالیت های ورزشی به ویژه ورزش ‌های قدرتی از کاهش سوخت وساز پایه جلوگیری می‌ کند)

·        فیبر بیشتری مصرف کنید (میوه‌ها و سبزیجات، بلغور جو دو سر، آجیل‌ ها وانواع توت، انواع لوبیا و غلات کامل)

·        به اندازه کافی بخوابید (خواب شبانه حدود7 الی 8 ساعت)

·        به بدن خود شوک وارد کنید (در چنین مواقعی می‌توانید یک وعده را به بدن خود استراحت دهید و غذای دلخواه مصرف کنید)

·        رژیم فستینگ را امتحان کنید (رژیم فستینگ به این صورت است که شما ۱۶ ساعت از شبانه روز نباید چیزی میل کنید)

·        آب، چای سبز یا قهوه بنوشید (نوشیدن آب، قهوه و چای سبز تا درصد قابل توجهی باعث سوخت و ساز بیشتر می شود)

·        تنها به ترازو اعتماد نکنید (امکان تغییرات سایزی و به علاوه عضله سازی هنگامی که ورزش می کنید)

توجه کنید که خارج شدن از توقف وزن تنها با رعایت کردن نکات بالا امکان پذیر است. حتما دلایل توقف وزنتان را بررسی کنید و راه‌ مناسب برای خروج از آن را بیابید تا روند کاهش وزن ‌تان با مشکل روبه ‌رو نشود و به راحتی به وزن ایده‌آلتان برسید.

 

منبع: healthyrecipe.ir

رژیم های لاغری سریع کدامند؟

 در ابتدا، به‌خاطر داشته باشید که بسیاری از متخصصان می‌گویند بهتر است به‌تدریج وزن خود را کاهش دهید. زیرا اگر سریع وزن خود را کاهش دهید، به‌ جای چربی، ماهیچه‌های بدن را از دست خواهید داد؛ بنابراین هر رژیم غذایی باید به‌درستی و طبق برنامه پیش برود. برای کاهش وزن و داشتن یک رژیم غذایی ابتدا یک هدف مشخص کنید. برای مثال ” من تا پایان یک ماه باید 3 کیلو کاهش وزن داشته باشم”. سپس برای رسیدن به هدف خود برنامه‌ریزی کنید. در ادامه به بررسی 2 رژیم غذایی سریع می‌پردازیم.

نکته مهم: رژیم‌ های معرفی شده باید با تشخیص متخصص تغذیه و زیر نظر آن انجام شود. شرایط هر بیمار متفاوت است، بنابراین پزشک متخصص با توجه‌ به سابقه پزشکی و میزان اضافه‌ وزن یک رژیم لاغری مناسب را پیشنهاد خواهد کرد.

رژیم لاغری مدیترانه‌ ای

رژیم مدیترانه‌ ای یک برنامه انعطاف‌پذیر است و هیچ‌ چیز در آن ممنوع نیست، اما بر غذاهای کامل، بیشتر گیاهان تمرکز دارد. اگرچه همه چیز در رژیم مدیترانه‌ای گنجانده شده است، اما شیرینی و گوشت قرمز کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. این غذاها تقریباً دو بار در ماه مصرف می‌شود. رژیم مدیترانه‌ای از قدیم به‌ عنوان یکی از سالم‌ترین الگوهای تغذیه‌ای شهرت دارد. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری، غنی بودن از غذاهای خوش طعم و سرشار از فواید سلامتی، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین رژیم گیرندگان محسوب می‌شود. در حقیقت، رژیم غذایی مدیترانه‌ای با افزایش وزن، کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است.

روزه‌ داری متناوب

روزه‌داری متناوب (IF)  یا رژیم فستینگ یک الگوی غذایی است که شامل روزه‌داری کوتاه‌مدت منظم و مصرف وعده‌های غذایی در مدت‌زمان کوتاه‌تری در طول روز است. چندین مطالعه نشان داده است که روزه‌داری کوتاه‌مدت متناوب که حداکثر 6 ماه طول می‌کشد، منجر به کاهش وزن در افراد دارای اضافه‌وزن می‌شود. روزه‌داری متناوب به چند دسته تقسیم می‌شود:

1.      روزه در روزهای متناوب: در این روش در روزهایی از هفته محدودیت غذایی وجود ندارد، اما برخی از روزها شامل 1 وعده غذا است که 25 درصد از کالری روز را تأمین می‌کند. برای مثال در روزهای 2 شنبه، 4 شنبه و جمعه افراد باید روزه بگیرند ولی در بقیه مواقع محدودیتی برای غذا خوردن وجود ندارد.

2.      روزه در کل روز: افراد در این نوع رژیم غذایی 1 الی 2 روز در هفته روزه می‌گیرند یا 25 درصد از کالری موردنیاز خود را در روز دریافت می‌کنند. در روزهای دیگر محدودیت غذایی وجود ندارد و 1 الی 2 روز در هفته 400 الی 500 کالری دریافت خواهد کرد.

3.      غذا خوردن در یک محدوده زمانی: در این رژیم غذایی هر روز یک برنامه غذایی باید دنبال شود. بعد از تمام شدن زمان تعیین شده نباید غذا بخورید. برای مثال از ساعت 8 صبح الی 3 بعدازظهر فرد می‌تواند غذا بخورد و بعد از آن دیگر اجازه غذا خوردن ندارد.

اطلاعات بیشتر در healthyrecipe.ir

رفع قوز بینی با فیلر چگونه است؟

 قوز همان برآمدگی روی بینی است که ظاهر بینی را مخصوصا از نیم رخ نامناسب می‌کند. هم چنین وجود برآمدگی سبب استخوانی و عقابی به نظر آمدن بینی در چهره بعضی افراد می‌شود که با صورت آن ها هماهنگی ندارد. وجود قوز می تواند به دلیل ارثی بودن و ژنتیکی باشد و یا می تواند بر اثر ضربه باشد.

رفع قوز بینی با فیلر چگونه است؟

بهترین کاندیدا برای تزریق فیلر بینی افرادی هستند که دارای قوز در ناحیه پل بینی هستند. جراح و دکتر فیلر بینی می تواند با پر کردن ناحیه اطراف قوز بینی، ظاهری صاف روی بینی ایجاد کند. قبل از اصلاح قوز بینی باید یکسری اقدامات انجام داد که در به آن ها اشاره می کنیم:

·        افراد که قصد اصلاح بینی با فیلر را  دارند، باید از ده روز قبل ازمصرف داروهای ضد التهابی پرهیز کنند.

·        اگر بیمار داروی خاصی مصرف می کند باید آن را با پزشک در میان بگذارد.

·        یک روز قبل از تزریق باید از مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی خود داری کرد.

·        باید در روز تزریق فیلر از استفاده مواد آرایشی پرهیز کرد.

مراحل رفع قوز بینی با فیلر

·        باید قبل از هر کاری نواحی فرو رفته اطراف قوز را شناسایی کرد تا تزریق در آن محل‌ها انجام شود.

·        تمیز کردن محل تزریق توسط جراح الزامی است.

·        برای بی حس کردن بینی باید بی حس کننده موضعی را به محل مورد تزریق کرد.

·        جراح با استفاده از سوزن مخصوص، فیلر را به آرامی در ناحیه دارای فرو رفتگی است، تزریق می‌کند تا بینی صاف و یک دست شود و قوز آن را بر طرف کند.

·        جراح به آرامی محل تزریق را ماساژ می دهد تا ژل به طور یکنواخت پخش شود.

ماندگاری تزریق فیلر بینی

ماندگاری فیلر بینی کوتاه است. بعد از گذشت 6 ماه تا یک سال اثرات آن کم کم از بین می رود. در صورت درخواست خود شخص برای ادامه این روش باید تزریق مجدد انجام شود.

پرکننده های اسید هیالورونیک از یک کربوهیدرات طبیعی تشکیل شده است که در بافت همبند و سایر قسمت های بدن یافت می شود. پس از تزریق، به تدریج جذب می‌شود و بینی به همان شکل قبلی بازمی گردد.

اطلاعات بیشتر در زیبایی کلاب

بیماری کبد چرب چیست و چگونه درمان می شود؟

 این بیماری یکی از رایج ‌ترین بیماری ‌های کبد می باشد، که با جمع شدن بیش ‌از اندازه چربی در این عضو اتفاق می ‌افتد. کنترل وزن و داشتن رژیم غذایی اصولی و سالم، نقشی بسیار مهم در درمان کبد چرب و پیشگیری از عوارض آن دارد. این بیماری به طور معمول از سبک زندگی و تغذیه نا مناسب پدیدار می شود.

کبد چرب چطور بهبود پیدا می کند؟

برنامه غذایی سالم نقشی کلیدی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد. کم کردن وزن با رژیم لاغری و ورزش کردن در بهبود این بیماری بسیار مهم است. برای افراد دارای کبد چرب مخصوصا آن هایی که اضافه ‌وزن دارند، اولین قدم کاهش وزن به طور سالم می باشد. همان گونه که استفاده از غذا های چرب و پر از کربوهیدرات (قند) ساده سبب ایجاد کبد چرب می شود، داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل از آسیب به کبد پیشگیری می کند و سبب کم تر شدن التهاب کبد می ‌شود. رژیم کبد چرب باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری می شود و وضعیت کبد را به حالت طبیعی و اولیه خود تبدیل می کند.

مواد غذایی مناسب برای کبد چرب

این مواد غذایی عبارتند از:

سبزیجات

در اسفناج و باقی سبزیجات با برگ‌ سبز مانند انواع کلم از جمله کلم بروکلی اجزایی وجود دارد، که به بهبود این بیماری کمک می‌ کنند؛ با این‌ حال پختن سبزیجات اثر بخشی آن ‌ها را کاهش می دهد.

سویا و لوبیا

سویا و لوبیا بسیار در کم شدن خطر کبد چرب مفید هستند. تحقیقات نشان می دهد که حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس از نظر غذایی به شدت غنی بوده، و همچنین دارای اجزایی هستند که در بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر هستند. قابل به ذکر است که جایگزینی گوشت قرمز با سویا، اثر به خصوصی در کم شدن سطح تری‌ گلیسیرید و کم شدن علائم این بیماری دارد. پنیر سویا یا همان توفو غذایی است که با شیر سویا تولید می شود و علاوه ‌بر این‌ که منبعی عالی از پروتئین است، به کم کردن دریافت چربی نیز کمک می‌ کند.

ماهی

ماهی ‌های چرب مانند قزل ‌آلا، ساردین، سالمون و ماهی تن منبعی عالی از امگا سه هستند. تحقیقات نشان داده که امگا سه به تقویت چربی خوب در خون و همچنین کم شدن سطح تری گلیسیرید خون کمک می‌ کند.

بلغور جوی دوسر

غذا های سرشار از فیبر مانند بلغور جوی دو سر نقش بسیار مهم در کاهش خطر ابتلا به کبد چرب غیر الکی دارند.

منبع: healthyrecipe.ir

عوارض فیلر بینی چیست؟

 در این مطلب به معایب فیلر بینی می پردازیم که عبارتند از:

حساس شدن پوست بینی

امکان دارد پوست بینی شما تا حدودی حساس شود و این حساسیت هم تا زمان پایان دوران نقاهت فیلر بینی ادامه دارد و بعد از آن به کلی حساسیت بینی شما رفع می شود.

قرمز شدن پوست بینی

یکی از شایع‌ ترین عوارض فیلر بینی قرمز شدن پوست بینی پس از تزریق می ‌باشد که این قرمزی پوست پس از طی چند روز به طور خود به خود از بین خواهد رفت. در واقع این قرمز شدن پوست بینی در مقابل عمل‌ های جراحی که افراد روی بینی انجام می دهند بسیار نا چیز می باشد، پس جای نگرانی نیست، قرمزی بینی سریعا از بین خواهد رفت.

ایجاد علائم خون مردگی روی سطح بینی

از دیگر عوارض تزریق ژل بینی، می توان ایجاد علائم خون مردگی در بینی را نام برد که این عارضه هم بعد از مدتی به کل از بین خواهد رفت و شما دیگر آن را روی بینی خود مشاهده نمی کنید. بنابراین جای نگرانی نیست، خون مردگی روی صورت به خودی خود از بین خواهد رفت.

امکان آسیب به پوست بینی

از آن جا که عمل تزریق فیلر بینی با سوزن انجام می گردد و سوزن با پوست بینی شما تماس خواهد داشت، ممکن است پوست بینی شما در اثر تزریق فیلر بینی آسیب ببیند.

نامتقارن شدن حالت بینی

گاهی ممکن است حالت نامتقارنی در بینی شما به وجود بیاید که این مسئله قطعا باعث نارضایتی شما خواهد بود، اما جای نگرانی نیست. زیرا شما می توانید با مراجعه به پزشک متخصص خود ، این مسئله را با او در میان گذاشته و سریعا برای درمان آن اقدام کنید.

امکان عفونت بینی

از دیگر عوارض تزریق فیلر بینی، امکان ایجاد عفونت در بینی می باشد که در واقع این عارضه در درون بینی ایجاد می شود و ممکن است این اتفاق باعث آزار بیمار بشود. به همین دلیل اگر شما عفونتی در بینی خود مشاهده کردید باید با مراجعه به پزشک متخصص خود برای درمان آن اقدام کنید.

امکان عدم مهارت پزشک

از دیگر عواملی که می‌ تواند سبب ایجاد عوارض فیلر بینی شود این است که شما در انتخاب پزشک خود دقت بسیار کنید و او را به خوبی بشناسید، زیرا پزشک متخصص شما مهم ترین انتخابی است که برای انجام تزریق فیلر بینی باید از آن آگاهی کافی داشته باشید. برخی از پزشکان با خریداری مواد تقلبی و بی کیفیت، معایب و عوارض زیادی را به بینی شما وارد خواهند کرد، در نتیجه بهتر است در مورد پزشک متخصص خود تحقیقات کافی را انجام بدهید، تا اطمینان حاصل کنید که تزریق فیلر شما با موفقیت انجام خواهد شد.

منبع: zibaieclub.ir

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم غذایی کتوژنیک یک برنامه غذایی محبوب برای لاغر شدن سریع است. رژیم کتوژنیک شاید در ابتدا یک رژیم لاغری به ‌نظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با چربی بالا وکربوهیدرات کم است!

روش کار این رژیم غذایی چطور است؟

روش کار این رژیم به این صورت است که شما کالری بیشتری را از پروتئین ها و چربی ها به دست می آورید و  همینطور کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید. شما در رژیم کتو می بایست بیشتر کربوهیدراتی که هضم آنها ساده است مثل نوشابه، شکر، شیرینی‌ و نان سفید را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

آیا رژیم کتو خطرناک است؟

رژیم ‌های غذایی باید به غیر از کاهش وزن، روی سلامت کلی بدن اثرات مثبت بگذارند. روش کار رژیم کتو مصرف چربی ها و کاهش مصرف کربوهیدرات است که این موضوع می ‌تواند بر روی سلامت بدن اثرات منفی بگذارد. به همین علت رژیم کتوژنیک مناسب همه افراد

این رژیم برای چه افرادی ممنوع است؟

رژیم غذایی کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود متابولیسم بدن خود هستند، فوق ‌العاده است. اما برای کسانی که به طور حرفه‌ای ورزش می کنند، افرادی که قصد ساخت عضله در بدن خود را دارند و یا هدف آنها افزایش وزن است و به دنبال رژیم چاقی هستند، مناسب نخواهد بود. رژیم غذایی کتو هم مثل تمام رژیم ‌های غذایی دیگر زمانی تاثیر گذار خواهد بود که به طور طولانی مدت از آن پیروی کنید.

میان وعده‌ های مناسب در رژیم کتوژنیک

اگر در بین وعده ‌های غذایی تان احساس گشنگی کردید، در ادامه مطلب نمونه ‌های مناسبی از میان وعده ها برای کاهش وزن متناسب با رژیم کتو قرار داده ایم که می توانید از آن بهره ببرید.

·        پنیر به همراه زیتون

·        شکلات تلخ 90 %

·        ماهی چرب یا گوشت چرب

·        پنیر

·        مقداری آجیل و دانه‌

·        1یا 2 تخم مرغ آب پز

·        میلک ‌شیک حاوی شیر بادام، کره‌ی بادام زمینی  و پودر کاکائو  

·        کرفس به همراه آووکادو و سس سالسا

·        ماست پرچرب (سنتی) همراه با پودر کاکائو و کره‌ی بادام زمینی

·        خامه و توت فرنگی

·        میزان کمی از غذای باقی مانده از وعده ‌ی قبلی

منبع: healthyrecipe.ir

یک رژیم لاغری اصولی شامل چه مواد غذایی می شود؟

برخی از مواد غذایی باید به فراوانی در رژیم های لاغری وجود داشته باشند. یکی از رژیم های اصولی رژیم مدیترانه ای است که شامل همه مواد مغذی می شود. برخی از این مواد غذایی به شرح زیر می باشند:

میوه ها

میوه ها علاوه بر این که میان وعده های خوشمزه ای هستند بمب مغذی نیز به شمار می آیند. سعی کنید در طول رژیم خود از میوه های تازه استفاده کنید. با این که میوه ها دارای قند می باشند اما به دلیل طبیعی بودن نسبت به مواد غذایی شیرین شده انتخاب های مناسب تری هستند.

اگر مبتلا به دیابت هستید توجه داشته باشید که از میوه هایی مانند ملون و آووکادو که قند کمتری دارند استفاده کنید.

سبزیجات

سبزی ها از منابع اصلی ویتامین و مواد معدنی هستند. سبزیجات برگدار مانند اسفناج، بروکلی، کلم و لوبیا سبز معمولاً بیشترین مواد مغذی را دارا هستند. با مصرف این مواد در کنار غذا مواد مغذی ارزشمندی را در بدن خود جذب کنید.

پروتئین

پروتئین یکی از مهم ترین مواد مغذی است که بدن برای عضله سازی و عملکرد بهتر ماهیچه ها به آن احتیاج دارد. گوشت های کم چرب مانند ماهی، مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ منبع اصلی پروتئین هستند، البته برای این که چربی و کلسترول آن ها را به حداقل برسانیم باید پوستشان را جدا کنیم.

انواع آجیل و لوبیا هم منابع خوبی از پروتئین، فیبر و مواد مغذی دیگر هستند که با مصرف آن ها احساس سیری بیشتری خواهید داشت. سعی کنید مصرف خوراکی هایی که نام می بریم را در طول رژیم لاغری خود بیشتر کنید:

·        عدس

·        لوبیا

·        نخود

·        بادام

·        فندق

·        دانه های آفتابگردان

غلات کامل

غلات کامل، مواد مغذی بسیاری را برای بدن فراهم می کند. بجای استفاده از غلات تصفیه شده مانند برنج سفید و نان سفید سعی کنید از برنج قهوه ای و نان سنگک که دارای غلات کامل هستند استفاده کنید.

لبنیات

لبنیات دارای مواد مغذی، ویتامین دی و کلسیم هستند که مصرف آن ها در طی رژیم لاغری اصولی توصیه می شود.

مصرف روغن ها در رژیم غذایی

برای استفاده از روغن به نکات زیر توجه کنید:

·        در برنامه غذایی خود روغن ها را با احتیاط مصرف کنید.

·        محصولاتی مانند سس سالاد و مایونز را که حاوی چربی هستند از نوع کم چرب انتخاب کنید.

·        از سرخ کردن کامل غذا در روغن بپرهیزید.

·        به جای استفاده از روغن های مضر سعی کنید از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن کنجد استفاده کنید.

منبع: healthyrecipe.ir

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 صفحه بعد