x تبلیغات
اخبار سلامتی

تخلیه فیلر بینی چه زمانی انجام می شود؟

از روش های زیبایی و اصلاح فرم بینی، تزریق فیلر بینی است، با فیلر برآمدگی ها و فروفتگی‌های بینی بر طرف می شوند و ظاهری زیبایی به آن می دهد. اما ممکن است در صورت تزریق نادرست و بیش از حد، بیمار از نتیجه ترزیق راضی نباشد در این شرایط باید تخلیه فیلر بینی انجام داد. این کار باید توسط متخصص پوست و با مهارت خاصی انجام شوند.

فیلر بینی چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع تخلیه فیلر بینی، لازم است به فیلر بینی و نحوه تزریق آن بپردازیم، فیلر بینی روش غیر جراحی است که در آن با هدف اصلاح فرم بینی، یک ماده پر کننده مانند اسید هیالورونیک به بینی تزریق می شود.

تخلیه فیلر بینی چه زمانی انجام می شود؟

اگر بیمار از نتیجه تزریق فیلر ناراضی باشد، می تواند چند ماه صبر کند تا اثر آن خود به خود از بین برود. اگر ماده پر کننده بر پایه هیالورونیک اسید باشد و مشکل به وجود آمده جدی نباشد، می توان صبر کرد تا در عرض چند ماه جذب شود و اثرات آن از بین برود.

در شرایطی که تزریق به صورت غیر حرفه ای انجام شده باشد، فرد نسبت به فیلر حساسیت نشان دهد و یا ماده پر کننده بیش از حد تزریق شده باشد، احتمال بروز عوارض فیلر بینی را بالا می رود. در این صورت لازم است برای تخلیه فیلر بینی اقدام کرد.

متخصص پوست می تواند با تزریق آنزیم هیالاز به بینی، ماده پرکننده اسید هیالورونیک را تجزیه کند. اما برای تخلیه ژل پاژ نمی توان از آنزیم هیالاز استفاده کرد، چون این نوع ژل غیر قابل جذب است و برای تخلیه آن باید با ایجاد شکاف بر روی پوست، برای تخلیه فیلر بینی اقدام کرد. ( البته از این ژل دیگر استفاده نمی شود).

 به طور خلاصه تخلیه فیلر بینی در موارد زیر توصیه می شود:

·        قرینه نبودن و ناهماهنگی در قسمت های که فیلر تزریق شده

·        استفاده از مواد نامرغوب و غیراستاندارد در ماده تزریقی

·        نارضایتی فرد از نتیجه تزریق فیلر بینی

·        بروز حساسیت

·        تزریق نادرست و بیش از حد

اطلاعات بیشتر در zibaieclub.ir

هزینه فیلر زیر چشم چقدر است؟

 به مرور زمان و با بالا رفتن سن ممکن است زیر چشم ها دچار سیاهی و فرو رفتگی شوند و تاثیر منفی روی زیبایی چهره بگذارند. برای مقابله با این مشکل می توان از روش زیبایی تزریق فیلر به زیر چشم کمک گرفت که این روزها طرفداران بسیاری هم دارد. شاید برایتان این سوال پش بیاید که هزینه فیلر زیر چشم چقدر است؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالتان برسید و درباره فیلر زیر چشم بیشتر بدانید.

هزینه فیلر زیر چشم

هزینه فیلر زیر چشم را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد و قیمت واحدی را برای آن در نظر گرفت چرا که عوامل بسیاری بر آن تاثیرگذار هستند. از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه فیلر زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند فیلر تزریقی

اگر برای اولین بار است که می خواهید تزریق فیلر انجام دهید باید بدانید که برند های مختلفی از انواع ژل پیش روی شماست که می توانید آن ها را انتخاب کنید. هر یک از این ژل ها از مواد خاصی تشکیل شده اند و نسبت به یکدیگر ماندگاری متفاوتی دارند. هر چه ژل انتخابی شما با کیفیت تر و برند آن معتبرتر باشد هزینه فیلر زیر چشم افزایش پیدا می کند.

میزان مهارت و تجربه پزشک

مهارت و تجربه پزشک از دیگر عوامل موثر بر روی هزینه فیلر زیر چشم به شمار می آید. تزریق فیلر اگر چه فرایند ساده ای به نظر می رسد اما تجربه پزشک است که نتیجه خوبی را رقم می زند. از این رو برای انجام این روش زیبایی حتماً در انتخاب پزشک خود دقت کنید، هر چقدر هم که هزینه افزایش پیدا کند ارزشش را دارد.

مقدار فیلر مورد نیاز

هر چه میزان بیشتری ژل برای تزریق نیاز باشد هزینه فیلر زیر چشم نیز افزایش پیدا می کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید میزان ژل مورد نیاز خانم ها و آقایان هم با یکدیگر متفاوت است. بنابراین پزشک با توجه به شرایط و خواسته شما دوز مورد نیاز را تزریق می کند.

منبع: zibaieclub.ir

رژیم لاغری اصولی چیست؟

 امروزه با افزایش روز افزون مشکل چاقی و اضافه وزن روش های بسیاری برای لاغری ابداع شده اند که برخی از آن ها ریشه علمی ندارند و ممکن است سلامت افراد را به خطر بیاندازند. برای کاهش وزن باید از یک رژیم لاغری اصولی و استاندارد پیروی کرد که هم به تناسب اندام رسید و هم سلامت بدن را حفظ کرد. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد رژیم لاغری استاندارد را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی های رژیم لاغری اصولی

هر رژیم لاغری اصولی و استاندارد بر اساس قانون های مشخصی ارائه شده است و دارای ویژگی هایی می باشد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

رژیم لاغری هر شخص متفاوت است

در رژیم های لاغری غیر استاندارد ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، قد، میزان فعالیت بدنی و … هیچ تاثیری بر روی برنامه غذایی شما ندارد، یعنی در هر سن و شرایطی که باشید باز هم برنامه غذایی تان با بقیه یکسان است. این در حالی است که در یک رژیم لاغری اصولی تمام ویژگی های شخص در نظر گرفته شده و متناسب با آن برنامه غذایی ارائه می شود.

برای مثال کالری مورد نیاز مردان با زنان متفاوت است و یا هر چه شخص قد بلند تر باشد به کالری بیشتری نیاز خواهد داشت.

دارای تمامی گروه های غذایی است

همانطور که اشاره کردیم رژیم لاغری اصولی باید تمام گروه های غذایی را دارا باشد. اکثر رژیم های غیر استاندارد فرد را از خوردن برخی گروه های غذایی منع می کنند.

هیچ وعده غذایی را حذف نمی کند

بسیاری از رژیم های نادرست برخی از وعده های غذایی را حذف می کنند.

برای مثال اجازه خوردن وعده شام را به فرد نمی دهند. و یا میان وعده ای برای او در نظر نمی گیرند، در حالی که رژیم لاغری اصولی باید تمام وعده های اصلی و میان وعده را داشته باشد.

برخی از رژیم های لاغری به شدت کالری را محدود می کنند و موجب می شوند که فرد مدام احساس گرسنگی داشته باشد. این موضوع فرد را وادار به شکستن رژیم می کند.

هزینه بر نمی باشد

از دیگر ویژگی های رژیم لاغری مناسب و صحیح، مقرون بصرفه بودن آن است و احتیاجی به هزینه های اضافی برای خرید قرص، دمنوش لاغری و غذاهای خاص ندارد.

سلامت بدن را به سرعت کاهش وزن ترجیح می دهد

انواع مختلفی از رژیم های لاغری وجود دارند که کاهش وزن زیادی را در مدت زمان کوتاه وعده می دهند. اکثر افرادی که از این رژیم ها استفاده می کنند شاید در عرض چند روز وزن زیادی را کم کنند اما این کاهش وزن پایدار نیست و بعد از مدتی وزنشان به حالت اولیه باز می گردد. این رژیم ها عوارض بسیاری هم برای بدن در پی دارد.

منبع: healthyrecipe.ir

عوارض و معایب ایمپلنت دندان چیست؟

 ایمپلنت دندان هم می‌تواند دارای عوارضی باشد که داشتن اطلاعاتی در مورد آنها می‌تواند در کاهش این عوارض نقش اساسی داشته باشد. در طی درمان ایمپلنت شاهد عوارضی هستیم که در حدود سه هفته تا شش ماه پس از بروز آن، درمان می‌شود. بیشتر عوارض ایمپلنت قابل برگشت و طبیعی است. در اینجا به مواردی از عوارض این کار اشاره می‌کنیم.

·        عوارض جانبی، خفیف و موقتی که شامل تورم و احساس ناخوشایند در اطراف دندان ایمپلنت شده است.

·        یکی از عوارضی که ممکن است بعد از هر جراحی اتفاق بیفتد خونریزی و واکنش به داروی بی حسی و یا بیهوشی است.

·        در صورت ادغام نشدن درست با استخوان فک ایمپلنت ممکن است شل شود.

·        احتمال صدمه دیدن رشته‌های عصبی وجود دارد.

·        احتمال شکستن بدنه ایمپلنت که این مورد بسیار نادر بوده ولی غیر ممکن نیست چرا که در اثر فشار زیاد ممکن است بدنه ایمپلنت دچار شکستگی شود.

·        ایمپلنت به شکلی ساخته شده که مثل دندان های طبیعی به نظر می رسد و طبیعی ترین گزینه برای پر کردن جای خالی دندان است.  

·        در شرایطی که دندان مدت زیادی است که از دست رفته و جای آن خالی مانده است ، لثه و استخوان زیر آن تحلیل رفته و احتمالا برای کاشت ایمپلنت شرایط مناسبی ندارد. ایمپلنت همانند دندان طبیعی بوده و نیازی به مراقبت ‌های ویژه ندارد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ایمپلنت درست همانند دندان طبیعی است.

روش های جایگزین کاشت دندان بجای ایمپلنت

با این که ایمپلنت های دندانی درمانی برای بیمارانی هستند که دندان هایشان را از دست داده اند، اما ممکن است برای همه مناسب نباشد. زیرا که احتما اینکه بیماران به دلایل مختلف، قادر به دریافت ایمپلنت های دندانی نباشند وجود دارد.

دندان مصنوعی یک گزینه دندانپزشکی ترمیم کننده قابل برداشت برای کسانی که تقریبا تمام دندان های طبیعی خود را از دست داده اند در مقایسه با ایمپلنت دندان هزینه دندان مصنوعی خیلی کمتر است.

برای افرادی که چندین دندان طبیعی خود از دست داده اند، دندان های مصنوعی جزئی قابل برداشت، جایگزین مناسب ایمپلنت دندانی هستند. بریج ها که دندان مصنوعی ثابت نامیده می شوند، توسط تاج پشتیبانی می شوند و به دندان های طبیعی در هر دو طرف شکاف متصل می شوند.

اطلاعات بیشتر در مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

درمان سریع آبسه دندان و لثه

 هدف از درمان آبسه دندان از بین بردن عفونت موجود و جلوگیری از بروز عوارض احتمالی در آینده است. به همین منظور مهمترین درمان های عفونت دندان ناشی از آبسه ها عبارتند از:

برش و تخلیه آبسه دندان

دندانپزشک شما یک برش کوچک در پوسته آبسه ایجاد می کند تا چرک را تخلیه کند. این برش با تیغ جراحی انجام می شود و تمام چرک داخل آبسه به طور کامل تخلیه خواهد شد. این معمول ترین روش درمان آبسه در دندانپزشکی است.

آنتی بیوتیک درمانی

در صورت تخلیه آبسه، برای از بین بردن کامل باکتری ها و عفونت باقی مانده، دندانپزشک ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند.

درمان ریشه دندان (عصب کشی دندان)

درمان ریشه یا عصب کشی دندان رایج ترین درمان برای آبسه های پر اپیکال است. این آبسه ها به دلیل عفونت پالپ در ریشه دندان ایجاد می شوند بنابراین برای درمان آن ها باید عصب کشی یا درمان ریشه صورت بگیرد. طی عصب کشی دندان، پالپ آلوده برداشته شده و به جای آن مواد پر کننده دندانپزشکی قرار داده می شود.

کشیدن دندان

گاهی اوقات اگر درمان آبسه انجام نشود یا به تعویق بی افتد احتمال عفونت دندان و یا لق شدن آن بالا می رود. در چنین مواقعی دندان باید کشیده شود زیرا نمی توان دندان را نجات داد.

درمان خانگی آبسه دندان چیست؟

ما همیشه سعی می کنیم که با کمک روش های اصولی دندانپزشکی به از بین بردن و درمان کامل آبسه ها کمک کنیم. اما تا زمان مراجعه به دندانپزشک می توان روش های خانگی ایمن را نیز امتحان کرد.

شستشوی دهان با آب نمک ولرم

اگر به دنبال یک روش ساده، بی خطر و موثر برای کاهش موقت درد آبسه دندان هستید آب نمک را امتحان کنید

جوش شیرین

جوش شیرین به راحتی در هر خانه ای در دسترس است و یک گزینه ارزان برای درمان آبسه دندان است. جوش شیرین می تواند پلاک دندانی را از بین برده و به کاهش باکتری های بد داخل دهان نیز کمک کند.

کمپرس سرد

کمپرس سرد همیشه یکی از درمان های جانبی دندان درد و یا بیشتر مشکلات دهان و دندان است. این کمپرس به افزایش جریان خون، کاهش درد و فروکش کردن تورم کمک زیادی می کند.

چای شنبلیله

گیاه شنبلیله مانند بسیاری از گیاهان هم تیره خود دارای خواص ضد باکتریایی است و از قدیم برای بهبود زخم ها و یا کاهش اثر التهابات بدن مورد استفاده قرار میگرفته است.

اسانس میخک

اسانس میخک از قدیمی ترین روش های کاهش دندان درد بوده و هست. میخک به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی واقعا برای بسیاری از مشکلات دهان و دندان مفید است

چه زمانی نیاز به عصب کشی دندان داریم؟

 عصب کشی دندان ممکن است بنا به دلایل زیر انجام داده شود:

پوسیدگی شدید دندان

اگر پوسیدگی درمان نشده دندان داشته باشید، به مرور زمان این پوسیدگی گسترش یافته و به بخش نرم دندان یا کانال ریشه دندان نفوذ می کندپوسیدگی در پالپ دندان باعث عفونی و آلوده شدن ریشه ها می شود.

شکستگی یا ترک خوردگی دندان

شکستگی دندان می تواند در اثر آسیب دیدگی، ساییدن دندان (دندان قروچه) یا تحلیل مینای دندان ایجاد شوند و به پالپ نیز آسیب بزند یا باعث عفونت آن شود.

عفونت لثه

وقتی لثه اطراف دندان آلوده می شود، احتمال اینکه باکتری به ریشه دندان شما برسد، وجود دارد.

آسیب دیدگی قبلی دندان

پس از یک تصادف، آسیب یا صدمه قبلی ممکن است بافت نرم داخل دندان دچار آسیب شده و از بین برود. در این شرایط درمان کانال ریشه، دندان را به عملکرد مناسب خود باز می گرداند.

پر کردن حفره های بزرگ

دندان هایی که به علت پوسیدگی حفره بزرگ دارند بیشتر در معرض عفونت و آسیب قرار دارند. به همین دلیل حین پر کردن آن ها ممکن است عصب کشی دندان نیز صورت بگیرید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

از کجا متوجه شوم که دندان من نیاز به عصب کشی یا درمان ریشه دارد؟

چنانچه هر کدام از موارد زیر در خصوص دندان شما وجود دارد احتمالا باید برای انجام عصب کشی دندان یه یک دندانپزشک مراجعه کنید:

·        حفره و پوسیدگی عمیق دندان

·        دندان درد شدید که بعد از جویدن یا هنگامی که به دندان ها فشار وارد می شود افزایش میابد

·        حساسیت دندان به مواد گرم یا سرد

·        تورم و حساسیت لثه در نزدیکی دندان آلوده به همراه بوی بد دهان

·        تغییر رنگ دندان و لثه (لثه های تیره نزدیک دندان آلوده)

·        آبسه دندان (تورم کوچک و جوش مانند سفید رنگ نزدیک ریشه دندان)

درمان دندان درد در بارداری چیست؟

 اگر زمانی که باردار هستید (هر هر ماه از حاملگی خود) دندان دردی تجربه می کنید که به این سادگی ها تسکین پیدا نمی کند و ادامه دار است بهتر است که به یک مرکز دندانپزشکی بارداری مراجعه کنید.

طی یک جلسه ویزیت دندانپزشک علت دندان درد در بارداری شما را تشخیص می دهد. اگر با معیاینه فیزیکی و مشاهده، دندانپزشک متوجه نشد علت مشکل چیست احتمالا از اشعه ایکس در شرایط محافظت شده برای تصویر برداری از دندان های شما استفاده خواهد شد.

ممکن است علت دندان درد پوسیدگی دندان یا عفونت دندان باشد. اگر چنین باشد و اوضاع هنوز پیشچیده نشده باشد ممکن است دندانپزشک برای پر کردن دندان یا عصب کشی دندان ممکن است به شما پیشنهاد مراجعه در سه ماهه  دوم بارداری را دهد.

جرمگیری دندان: هم پیشگیری و  هم درمان

جرمگیری دندان یک روش بیخطر در طول دوران بارداری هم برای پیشگیری از دندان درد در بارداری است و هم درمان. شما با این روش می توانید پلاک ها و جرم دندان خود را بردارید بدون اینکه به شما یا جنین شما آسیب وارد شود.  تمیز کردن دندان ها با این روش می تواند التهاب لثه بارداری را نیز درمان کند.

لازم به ذکتر است که به دلیل خطر ابتلا به التهاب لثه در دوران بارداری ، دندانپزشک شما حتی ممکن است در دوران بارداری جرمگیری مکرر دندان را توصیه کند.

برداشتن پلاک همچنین می تواند ناراحتی ناشی از تومورهای بارداری (رشد غیر سرطانی روی لثه) را کاهش دهد. فقط بدانید که تومور ممکن است تا بعد از زایمان برطرف نشود، و این طبیعی است.

در صورت لزوم درمان های جدی تر انجام می شود

گاهی اوقات به سبب تغییرات هورمونی ضایعاتی روی لثه ایاد می شود که با نام تومور حاملگی شناخته می شود. این تومورها ممکن است با برخورد غذا به آن ها تحریک شده و درد ایجاد کنند. در این صورت ، دندانپزشک شما ممکن است به فکر برداشتن آن ها باشد، اما باید تا سه ماهه دوم یا سوم منتظر بمانید. این روش شامل بی حسی موضعی است تا ناحیه اطراف لثه شما بی حس شود.

اگر در دوران بارداری دچار بیماری پریودنتال (التهاب و عفونت شدید لثه) شوید و دندانپزشک نتواند دندان لق شده شما را نجات دهد، کشیدن در سه ماهه دوم می تواند دندان درد در بارداری و حساسیت را متوقف کند. شما سپس می‌توانید با دندانپزشک خود در مورد گزینه‌های جایگزینی دندان مانند ایمپلنت دندان یا بریج ثابت صحبت کنید. انجام  هر دو بعد از سه ماهه دوم ایمن است. البته هزینه دندان مصنوعی یا همان بریج از هزینه ایمپلنت کمتر است.

منبع: www.zhaleimplant.ir

در طول ارتودنسی چه هزینه هایی از شما گرفته می شود؟

هزینه‌های انجام ارتودنسی روی دندان‌ها، تنها محدود به قرارگیری بریس‌ها بر دندان‌ها نیست. هزینه‌های لازم برای انجام این کار، طیف گسترده از هزینه‌های مربوط به جلسه مشاوره‌ای دندانپزشک تا هزینه قرارگیری رتینرها یا نگهدارنده‌ها روی دندان‌های بیمار، پس از انجام ارتودنسی، را شامل می‌شود. جزئیات هزینه ارتودنسی، شامل موارد زیر است:

·        در ابتدا لازم است شما هزینه‌ای را به‌عنوان حق ویزیت و مشاوره دندانپزشک متخصص ارتودنسی برای بررسی وضعیت دندان‌های خود، بپردازید.

·        دندانپزشک ممکن است از شما بخواهد که از دندان‌ها و فک‌های خود، عکس‌های رادیولوژی تهیه کنید. انجام این‌کار، نیازمند صرف هزینه است.

·        برای انجام ارتودنسی، هزینه‌هایی برای ساخت بریس‌های ارتودنسی از شما گرفته می‌شود.

·        هزینه‌های مربوط به قالب گیری از دندان‌ها درصورت لزوم

·        هزینه دستمزد دندانپزشک برای انجام ارتودنسی دندان‌ها

·        هزینه مربوط به جلسات معاینه دندانپزشک و سفت شدن بریس‌های ارتودنسی توسط او

·        هزینه لازم برای ساخت رتینر یا نگهداره در لابراتوار، پس از اتمام دوره قرارگیری بریس‌های ارتودنسی روی دندان‌ها

·        هزینه لازم برای کشیدن دندان‌ها در صورت لزوم

·        هزینه ترمیم و پر کردن دندان‌های آسیب دیده یا پوسیده، پیش از انجام ارتودنسی روی دندان‌ها در صورت لزوم

·        هزینه لازم برای انجام جراحی فک در صورت لزوم

·        هزینه لازم برای ابزار جابه‌جایی فک‌ها از طریق ارتودنسی درصورت لزوم

·        هزینه لازم برای تعویض یا ترمیم بریس‌های شکسته یا آسیب دیده درصورت لزوم

ارتودنسی قسطی

هزینه انجام ارتودنسی نسبتا زیاد است و همه بیماران نمی‌توانند این هزینه را یک‌جا پرداخت کنند. در صورتی‌که با دندانپزشک خود صحبت کنید، ممکن است قبول کند که هزینه‌های ارتودنسی خود را به صورت قسطی پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه‌های ارتودنسی قسطی، دندانپزشک ابتدا یک پیش پرداخت از شما می‌گیرد” سپس هزینه باقی‌مانده را تقسیم می‌کند و شما هرماه موظف به پرداخت مبلغی از آن خواهید بود.

دلیل کشیدن دندان عقل قبل ارتودنسی چیست؟

 دندان های عقل همانطور که اشاره شد به نوعی یادگار نیاکان ما است. انسان های اولیه فک های بزرگ و تعداد دندان های زیادی داشته اند. آن ها از دندان های عقل جهت جویدن برگ ها و گیاهان استفاده می کرده اند. اما اکنون چندان نیازی به آن ها نیست زیرا امروزه بشر کمتر ازآن ها کمک می گیرد. چه بسا نسل های بعدی اصلا دندان عقل نداشته باشند.

اما واقعا دلیل کشیدن دندان عقل قبل از ارتودنسی چیست؟

اغلب دندان های عقل به دلیل دیر درآمدن از لثه و همچنین احتمال کج درآمدن تهدید بزرگی برای هماهنگی دندان ها هستند. اگر حدس زده شود که دندان عقل کج درخواهند آمد باید حتما کمک کرد که به صورت کج درنیایند و اگر نتوان باعث صاف درامدن آن ها شد باید قبل از آسیب رساندن به دندن های مجاور آن ها را کشید. اگر آن ها را درنیارویم و ارتودنسی کنیم، مدت زمان ارتودنسی زیاد خواهد شد و در نهایت نتیجه ارتودنسی با شکست مواجه می شود.

گاهی اوقات نیز متخصص ارتودنسی عنوان می کند احتمال کج شدن دندان کم است و شاید بدون کشیدن آن بتون ارتودنسی کرد. اما بر اثر عواملی در طول درمان اقدام به کشیدن دندان عقل میکند. این امر معمولا زمانی که فضای کافی برای صاف شدن دندان های مجاور وجود نداشته باشد انجام میشود.

سایر دلایل کشیدن دندان عقل (بجز ارتودنسی دندان)

تاکنون درباره کشیدن دندان عقل قبل از ارتودنسی مطالبی خواندید اما به جز این موضوع، دلیل دیگری وجود دارند که در نهایت باعث کشیدن دندان آسیاب می شوند. سایر دلایل کشیدن دندان عقل عبارتند از:

·        بیماری پریودنتال: پریودنتال بیماری است که معمولاً به عنوان بیماری لثه شناخته می شود. این وضعیت ناشی از تشکیل پلاک دندانی و نفوذ باکتری ها به زیر لثه است. در صورت عدم درمان، این مشکل می تواند به وضعیت جدی تری تبدیل شود که با آزاد شدن باکتری ها در جریان خون می تواند باعث از دست رفتن دندان ها  یا  دندان درد و سایر مشکلات سلامتی در بدن شما شود.

·        پوسیدگی دندان: پوسیدگی می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که پلاک در اطراف دندان های جمع می شود و مینای دندان را دچار تحلیل میکند. از آنجایی که هزینه کشیدن دندان از ترمیم دندان کمتر است. گاهی اوقات کشیدن دندان به صرفه تر است.

·        آبسه دندان: آبسه ها می توانند در اطراف دندان عقل ایجاد شوند. از آنجا که تمیز کردن دندان های عقل آسان نیست و پلاک ها حتی بعد از مسواک زدن ممکن است در اطراف دندان آسیاب باقی بماند، همیشه احتمال تشکیل آبسه دندان عقل وجود دارد. نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه ها به جلوگیری از آبسه دندان کمک میکند.

اطلاعات بیشتر در مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

چطور طلای کم اجرت بخریم؟

 آیا شما وقتی که یک ظرف سفالی می خرید، تنها هزینه گِل به کار رفته را می پردازید؟ اگر این طور بود، هزینه ظرف سفالی بسیار کمتر می شد اما منطقی و منصفانه نبود. برای همه محصولات ساخته انسان، علاوه بر مواد به کار رفته، هزینه ای به عنوان دستمزد سازنده، سود فروشنده، مالیات و غیره دریافت می شود. داستان خرید طلا نیز مستثنی نیست و شما هنگام خرید، هزینه ای را به عنوان اجرت طلا پرداخت می کنید

اجرت طلا چیست و چگونه محاسبه می شود؟

اجرت طلا همان دستمزدی است که طلاساز بابت ساخت و پرداخت هر قطعه طلا دریافت می کند و این مبلغ به قیمت خام هر گرم طلا اضافه می شود. هر طلاساز برای مدل های گوناگون طلا اجرت متفاوتی را طلب می کند.

نحوه محاسبه اجرت طلا به دو صورت است: درصدی و ریالی. در محاسبه درصدی اجرت ساخت طلا، طلافروش درصدی از قیمت خام طلا را به عنوان اجرت ساخت در نظر می گیرد. در این روش، اجرت ساخت با نوسان قیمت هر گرم طلا کم و زیاد می شود. برخی طلافروش ها هم اجرت ساخت طلا را به صورت ثابت و ریالی دریافت می کنند.

یک از نکات خرید طلا این است که حتما هنگام خرید روش محاسبه اجرت و میزان آن را بپرسید. با این کار، فروشندگان سودجو متوجه آگاهی شما شده و قیمت طلا را دقیق تر محاسبه می کنند.

اجرت طلا به چه چیزی بستگی دارد؟

اجرت طلا را معمولا بر اساس وزن آن مشخص می کنند. برخلاف تصور و انتظار بسیاری از افراد که فکر می کنند هر چه وزن قطعه طلا بیشتر باشد، اجرت آن نیز بیشتر است، ما رابطه کاملا معکوسی بین اجرت و وزن طلا داریم.

به عبارتی هرچه وزن طلا بیشتر باشد، اجرت ساخت آن کمتر خواهد بود. اما وزن کمتر، اجرت بیشتری خواهد داشت. تعجب کردید؟ حق دارید. اما بد نیست بدانید برای سازنده طلا برای فرقی نمی کند چه وزنی از طلا را آماده می کند. چه سبک باشد و چه سنگین، او برای ساختش وقت میگذارد و اتفاقا زحمت زیادی هم می کشد. طلا ساز همان میزان که روی طلای با وزن زیاد کار می کند، روی طلای سبک هم کار می کند. اما قیمت طلای سبک معمولا کمتر میشود و اگر اجرت خوبی به سازنده نرسد نتیجه زحمتش بی ثمر خواهد شد.

درک بهتر با مثال

بیایید رابطه وزن با اجرت طلا را با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید ما یک انگشتر طلا داریم که 10 گرم وزن دارد. فرض را بر این می گیریم که طلا ساز برای هر گرم از این انگشتر 20 هزار تومان دریافت میکند. یعنی در مجموع برای این 10 گرم حدودا 200 هزارتومان حق اجرت میگیرد.

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 صفحه بعد