x تبلیغات
اخبار سلامتی

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

 عمل اسلیو معده یکی از انواع عمل های لاغری است که این روزها در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی برای درمان چاقی مفرط از این عمل کمک می گیرند. این عمل لاغری معمولاً با درصد موفقیت بالایی همراه است البته به شرطی که مراقبت های لازم بعد از آن به درستی رعایت شود. ما در این مقاله قصد داریم مراقبت های لازم بعد از عمل اسلیو معده را مورد بررسی قرار دهیم.

دلیل اهمیت مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

داشتن اطلاعات کامل و دقیق از مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که موفقیت این عمل و رسیدن به وزن ایده آل تا حدود زیادی به رعایت مراقبت های لازم بستگی دارد، در حالی که بسیاری از افراد تصور می کنند تنها با انجام عمل اسلیو و بدون هیچ پرهیز و مراقبتی می توانند به نتیجه ایده ال برسند.

سایر مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

علاوه بر رعایت رژیم غذایی توصیه شده در این مدت، توجه به دستورالعمل ها یا مراقبت های بعد از اسلیو معده که در ادامه بیان می کنیم ضروری است.

·        برای جلوگیری از ایجاد لخته داخل عروق، کاهش دردهای شکمی، کاهش دردهای قفسه سینه و بهبود عملکرد دستگاه گوارش در هر ساعت حداقل 15 دقیقه راه بروید.

·        نفس های عمیق بکشید.

·        چند روز بعد از ترخیص از بیمارستان لازم است آزمایشاتی انجام داده و جواب آن ها را به پزشکتان نشان دهید.

·        بعد از گذشت دو هفته می توانید ورزش بعد از عمل اسلیو را در برنامه ی خود داشته باشید.

·        در صورتی که از مواد مخدر و دخانیات استفاده می کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

·        به مدت یک ماه و نیم بعد از عمل جوراب آمبولی بپوشید.

·        به مدت دو هفته هنگام خوابیدن سرتان را بالاتر از بدن قرار دهید.

·        در طی هفته های اول بعد از عمل اسلیو، خصوصاً هفته اول در صورت بروز تب و یا دردهای شکمی غیر عادی حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

·        هر گونه سوال یا مشکلی داشتید از افراد متخصص کمک بگیرید و به توصیه افراد غیر متخصص اعتنایی نکنید.

منبع: bariatricsurgery.ir

علت بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو

 رویای لاغری سریع و رسیدن به وزن مناسب با عمل اسلیو معده امکان پذیر است، تقریبا همه افرادی که عمل اسلیو انجام می دهند، طی یکسال اول بیشتر وزن اضافی خود را از دست می دهند. اما باید به این نکته توجه کنید که بعد از عمل اسلیو در صورت فراهم نبودن شرایط امکان بازگشت وزن وجود دارد.

عمل اسلیو چیست؟

اسلیو یک عمل لاغری است که در آن جراح  تحت بیهوشی عمومی، بخشی بزرگی از معده را برمی دارد و یک قسمت باریک و لوله مانند از معده باقی خواهد ماند. به دلیل کاهش حجم معده، فرد نمی تواند غذایی زیادی مصرف کند، کالری دریافتی کاهش می یابد و کاهش وزن اتفاق می افتد.

دلایل بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو چیست؟

 در طی عمل اسلیو ۵۰ تا ۶۰ درصد از وزن اضافی از بین می رود، اما با گذشت چند سال از انجام عمل اسلیو، امکان بازگشت وزن وجود دارد. معمولا به دلایلی زیر بازگشت وزن رخ می دهد:

رژیم غذایی نامناسب و عادات های مضر

داشتن فعالیت و داشتن رژیم جراحی لاغری  به کاهش وزن کمک زیادی می کنند. برخی از افراد بعد از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل، رژیم غذایی خود را رها می کنند و دوباره به سراغ انواع غذاهای ناسالم و پر کالری می روند. در این شرایط کم کم افزایش وزن شروع می شود.

به دلیل کشش معده و گشاد شدن

در صورتی که فرد غذایی با حجم زیاد مصرف کند، به مرور معده کوچک شده برای جا دادن غذای اضافی کشیده می شود. گشاده شدن معده در اثر مصرف غذای پر حجم، نوشیدن آب و مایعات فراوان در حین غذا رخ می دهد.

زمانی که معده گشاد می شود، فرد باید غذایی بیشتری بخورد تا سیر شود، در این حالت، افزایش وزن مجدد اتفاق می افتد.

نداشتن ورزش و فعالیت

انجام ورزش منظم بعد از عمل اسلیو در کاهش وزن موثر است، افرادی که به وزن مناسب می رسد، فکر می کنند که دیگر نیازی به ورزش نیست و فعالیت ورزشی خود را ادامه نمی دهند. این حالت ممکن است در کنار رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب سبب بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو شود.

اطلاعات بیشتر در bariatricsurgery.ir

کدام افراد چاق نیاز به جراحی اسلیو دارند؟

 جراحی اسلیو معده به یک روش درمانی محبوب در میان بیماران مبتلا به چاقی که به دنبال کاهش وزن هستند، تبدیل شده است. در این روش جراحی فرد شرایط ایده‌آلی برای کاهش وزن به دست خواهد آورد

چه افرادی نیاز به انجام عمل اسلیو معده دارند؟

·        افرادی که بین 18 تا 50 سال هستند. چون این محدوده بهترین سن برای عمل اسلیو است.

·        کسانی که با دیگر روش های لاغری موفق به کاهش وزن نشده اند. هر فرد چاقی لزوماً نیاز به جراحی ندارد. اول باید روش‌هایی مثل ورزش و تغییر عادات غذایی مانند کاهش مصرف غذا‌های ناسالم را امتحان کند و در صورت موفق نشدن به عمل جراحی روی بیاورد.

·        معمولاً افرادی که BMI آن‌ها بالای ۴۰ است یعنی دچار چاقی مفرط هستند در اولویت قرار می‌گیرند.

·        هم چنین کسانی که دچار بیماری‌های مختلفی مثل دیابت، کبد چرب، کلسترول بالا، آپنه خواب و تمام بیماری‌های ناشی از چاقی هستند و نمی‌توانند فعالیت‌های ورزشی انجام دهند و حتی در فعالیت روزانه خود نیز دچار مشکل‌اند نیز کاندیدای مناسب برای انجام هستند، زیرا این عمل به کاهش وزن سریع آن‌ها کمک بسزایی می‌کند.

رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده

رعایت برنامه غذایی بعد از عمل بسیار در روند بهبود و نتیجه گرفتن تاثیر دارد. به صورت خلاصه میبایست پس از انجام این عمل نکات زیر در خصوص رژیم جراحی لاغری  را رعایت کنید:

·        روز 1: رژیم مایعات پاک. برخی از جراحان به بیماران اجازه می‌دهند چند ساعت پس از جراحی آب بنوشند

·        روز 2-14: رژیم غذایی کامل مایع شامل شیک‌های پروتئینی، ماست، آبگوشت، شیر و آبمیوه

·        هفته 3-5: رژیم غذایی نرم

·        بعد از گذشت 5 هفته از انجام عمل می‌توانید شروع به خوردن غدا‌های معمولی کنید.

رعایت کردن مراحل بالا هر کدام به نوبه خود در انجام اصولی این عمل و گرفتن نتیجه مناسب تاثیر بسزایی دارند پس سعی کنید قبل از هرچیزی با کسب اطلاعات لازم درباره این روش درمانی و سایر نکاتی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم درست ترین انتخاب را داشته باشید.

اطلاعات بیشتر درbariatricsurgery.ir

دلایل بروز استپ وزن بعد عمل اسلیو

 استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده در اثر عوامل مختلفی به وجود می آید که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

نداشتن رژیم غذایی مناسب

اولین علت به وجود آمدن استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده عدم پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مقوی است. معمولاً پزشکان بعد از عمل اسلیو، رژیم جراحی لاغری برای بیماران تجویز می کنند که رعایت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عدم مصرف کالری به مقدار کافی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خوردن کالری کمتر از میزان لازم در طول روز می تواند استپ وزنی را به دنبال داشته باشد. در حقیقت بدن انسان به میزان معینی کالری احتیاج دارد تا تولید انرژی کند اما بعد از جراحی اسلیو با کاهش ترشح هورمون های گرسنگی میل به غذا خوردن در فرد کم می شود و مصرف کالری کمتر از نیاز، بدن را در حالت گرسنگی قرار می دهد.

ریزه خواری

ریزه خواری یکی از مهم ترین دلایل بروز استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده می باشد. ممکن است فکر کنید که ریزه خواری مشکلی برای کاهش وزنتان پیش نمی آورد چرا که میزان کالری و مقدار آن کم است، در حالی که ریزه خواری به مرور زمان موجب دریافت کالری بیشتر و توقف روند کاهش وزن می شود.

مصرف کم پروتئین

پروتئین برای سلامت بدن و کاهش وزن ضروری و حیاتی است. اگر به تازگی تحت عمل اسلیو قرار گرفته اید، حتماً روزانه 60 تا 90 گرم پروتئین بخورید در غیر این صورت ممکن است با متوقف شدن روند کاهش وزنتان رو به رو شوید.

عدم تحرک

هر چند بعد از عمل های لاغری داشتن رژیم غذایی مناسب مهم ترین مسئله است اما نباید اهمیت تحرکات بدنی و ورزش بعد از عمل اسلیو را نادیده گرفت. سبک زندگی بدون تحرک نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه رسیدن به کاهش وزن را نیز دشوار می کند. بعد از عمل اسلیو تحت نظر پزشکتان حتماً به ورزش های مناسب بپردازید.

منبع: bariatricsurgery.ir

استپ وزن بعد عمل اسلیو معده

 عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین عمل های لاغری است که با کاهش حجم معده، موجب از دست رفتن وزن اضافی بدن می شود. بسیاری از افرادی که تحت این عمل لاغری قرار می گیرند با استپ وزن بعد از عمل اسلیو رو به رو می شوند. اگر می خواهید درباره دلیل بروز این مشکل و راهکارهای جلوگیری از آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید تا صفر تا صد استپ وزنی را مورد بررسی قرار دهیم.

استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده یعنی چه؟

اکثر افراد مبتلا به چاقی مفرط بعد از گذشت 6 الی 12 ماه از انجام عمل اسلیو، کاهش وزن چشمگیری را تجربه می کنند، اما در برخی افراد بعد از چند ماه ممکن است سرعت کاهش وزن کم و یا حتی متوقف شود که در این صورت گفته می شود استپ وزنی اتفاق افتاده است.

راهکارهایی برای خروج از استپ وزنی

تصور غلطی که بیشتر افراد از عمل اسلیو دارند این است که تنها با انجام این جراحی به وزن دلخواه خود می رسند و دیگر احتیاجی به مراقبت های لازم نیست، در صورتی که درصد بیشتری از نتیجه عمل به انجام ورزش و تحرکات بدنی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم بستگی دارد. با رعایت مواردی که در ادامه ذکر می کنیم می توان احتمال استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده و بازگشت وزن را به حداقل رساند.

تغییر دادن وعده های غذایی

اگر دچار استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده شدید در وعده های غذایی خود تغییر ایجاد کرده و غذاهایی را انتخاب کنید که دارای پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری باشند. هنگامی که عادات غذایی تان را تغییر می دهید سوخت و ساز بدنتان دوباره تنظیم شده و شما را از استپ وزنی خارج می کند. البته قبل از انجام این کار با پزشک تغذیه مشورت نمایید.

تغییر دادن برنامه ورزشی

بدنتان بعد از عمل اسلیو معده در حال تغییر است و با عادات جدید از جمله برنامه های ورزشی سازگار می شود و دیگر خبری از کاهش وزن نیست. بنابراین باید برای برطرف کردن استپ وزنی بعد از عمل لاغری اسلیو معده ورزش های جدیدی را انتخاب کرده و آن ها را انجام دهید.

کنترل استرس

همانطور که ذکر کردیم استرس یکی از عوامل بروز استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده می باشد. بنابراین سعی کنید با روش هایی مانند یوگا، مدیتیشن و ماساژ سطح استرس خود را کاهش دهید.

منبع: bariatricsurgery.ir

عمل اسلیو چگونه موجب کاهش وزن می شود؟

 عمل اسلیو یک جراحی لاغری نوین است که موجب کاهش وزن 70 درصدی از وزن اضافه فرد می شود. در طی این عمل که به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود جراح حدود 80 درصد از معده را برش زده و از بدن خارج می کند، در نتیجه بخش کوچکی از معده باقی می ماند که گنجایش کمی جهت دریافت غذا دارد.

در نتیجه این عمل و با کوچک شدن حجم معده غذای مصرفی فرد به شدت کم شده و کالری کمتری به بدن می رسد و بعد از مدتی کاهش وزن چشمگیر اتفاق می افتد.

مراحل انجام عمل اسلیو

حین عمل اسلیو معده مراحل زیر طی می شود:

·        ابتدا چند برش ریز و کوچک روی سطح شکم ایجاد می شود.

·        سپس دوربین لاپاراسکوپ برای بررسی موضع عمل توسط جراح وارد بدن می شود.

·        بعد از دوربین، ابزار و لوازم جراحی به داخل شکم وارد می شوند.

·        در این مرحله بخش بزرگی از معده بریده شده و از شکم خارج می شود.

·        بخش باقی مانده معده منگنه شده و بخیه زده می شود.

·        پزشک بررسی نهایی را انجام می دهد تا مطمئن شود مواد غذایی از محل منگنه ها نشتی نداشته باشند.

·        در مرحله آخر دستگاه و ابزار از بدن خارج می شوند.

·        مراحلی که شرح دادیم در مدت زمان 45 الی 70 دقیقه انجام می شوند و بعد از آن بیمار به ریکاوری و بعد از به هوش آمدن به بخش منتقل می شود، به مدت یک شب در بیمارستان بستری و تحت نظر بوده و سپس مرخص می شود.

کاندیدای مناسب برای انجام عمل لاغری اسلیو چه کسانی هستند؟

افراد با شرایط زیر برای لاغری خود می توانند از عمل اسلیو کمک بگیرند:

·        افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از 40 است.

·        افرادی که دارای شاخص توده بدنی 35 الی 40 هستند و از بیماری های مانند آپنه خواب، مشکلات تنفسی و دیابت نوع دو رنج می برند.

·        افرادی که به چاقی مفرط مبتلا می باشند و از سلامت عمومی کافی برخوردارند.

·        افرادی که شاخص توده بدنی 30 الی 35 دارند و از روش های دیگر برای لاغر شدن نتیجه ای نگرفته اند.

منبع: bariatricsurgery.ir

علت پشیمانی بعد عمل اسلیو

 برخی از افراد دچار پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده می شوند که مهمترین علل آن به شرح زیر می باشد:

بروز عوارض بعد از عمل

عمل لاغری اسلیو همانند تمامی عمل های جراحی در کنار مزایایی که برای فرد دارد ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. از عوارض این عمل می توان به حالت تهوع، خونریزی و احتمال بروز عفونت در شکم اشاره کرد که می تواند منجر به احساس پشیمانی بعد از عمل اسلیو در فرد شود.

انتخاب روش نادرست عمل لاغری

از دیگر علل بروز پشیمانی بعد از عمل اسلیو انتخاب روش نادرست لاغری است. از آن جایی که عمل های مختلفی تحت عنوان عمل لاغری وجود دارند پزشک باید بهترین روش را با توجه به شرایط بیمار انتخاب و برای او تجویز کند.

انتخاب پزشک اشتباه

به دلیل این که جراحی های لاغری باید توسط پزشک فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شوند انتخاب جراح لاغری اشتباه می تواند باعث ایجاد پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده شود.

پرخوری و اضافه وزن بعد از عمل

از دیگر دلایل بروز پشیمانی بعد از عمل اسلیو که معمولاً اصلی ترین آن است ممنوعیت پرخوری در افرادی است که تحت عمل اسلیو قرار گرفته اند. افرادی که به ریزه خواری و پرخوری عادت دارند چون بعد از عمل دیگر نمی توانند زیاد بخورند از انجام عمل پشیمان می شوند.

داشتن سابقه وسواس و پشیمانی زود هنگام

به افراد توصیه می کنیم قبل از انجام عمل لاغری اسلیو و یا هر عمل لاغری دیگری یک مشاوره روانشناسی داشته باشند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که دمدمی مزاج هستند و خیلی زود از انجام کاری احساس پشیمانی می کنند احتمالاً به شما اجازه عمل داده نمی شود. زیرا اگر تحت عمل اسلیو قرار بگیرید خیلی زود پشیمانی بعد از عمل اسلیو را تجربه خواهید کرد.

منبع: bariatricsurgery.ir

عوارض بلند مدت اسلیو معده

 عوارض طولانی ‌مدت عمل جراحی اسلیو معده به طور معمول پس از نیم سال بروز خواهند کرد. این عوارض به طور معمول شامل زخم معده، سوء‌هاضمه، حالت تهوع، اسهال، بروز سنگ صفرا، تحمل نکردن حجم مشخصی از مواد غذایی، تغییرات خلق و خو، افتادگی پوست به‌ علت کاهش وزن بسیار و ریزش مو به علت کاهش ویتامین‌ های ضروری بدن خواهد شد.

بعضی از این عوارض، مانند ریزش مو و افتادگی پوست را می ‌توان با استفاده صحیح از ویتامین ‌ها و رعایت تغذیه رژیمی مناسب رفع کرد.

نشتی معده از ناحیه منگنه

یکی از عوارض اسلیو معده، نشتی معده از ناحیه منگنه ‌ها است. در صورت امکان بروز این عارضه، محتویات معده از میان منگنه‌ هایی که همچون بخیه عمل می کنند به درون حفره شکمی نفوذ می ‌کند. این عارضه احتمال ابتلا به عفونت در فرد را به شدت بالا می ‌برد. چنین عارضه‌ای به طور معمول هنگامی رخ می ‌دهد که برای دوختن نواحی بریده شده از منگنه بی ‌کیفیت استفاده گردد.

همینطور نشتی معده از ناحیه منگنه ‌ها احتمال دچار شدن به مشکلاتی همچون آبسه و التهاب شکمی را افزایش خواهد داد. برای مواجه نشدن با چنین عوارضی بهتر است برای این عمل از یک پزشک متبحر کمک بگیرید.

ترومبوز (لخته شدن خون)

یکی از عارضه های به شدت خطرناک عمل جراحی اسلیو معده ترومبوز یا ایجاد لخته خون است. گرچه احتمال بروز این عارضه پس از عمل جراحی اسلیو معده فقط 1% خواهد بود. همینطور می بایست به این نکته نیز توجه کرد که امکان دارد ایجاد لخته خون پس از همه جراحی ها رخ بدهد. شما می توانید با رعایت توصیه‌ های پزشک جراح خود از بروز چنین عوارضی جلوگیری کنید. لخته ی خون در‌صورتی پرخطر خواهد بود که از راه رگ‌ ها به سوی ریه حرکت کند، در این صورت فرد دچار آمبولی ریوی خواهد شد.

انتخاب بهترین پزشک جراح اسلیو معده

مشاوره با یک جراح لاغری خوب درصد موفقیت در عمل جراحی اسلیو معده را شدیدا زیاد می‌ کند. انجام توصیه‌ های پزشک جراح پس از عمل جراحی و داشتن برنامه غذایی صحیح پس از عمل اسلیو، نه تنها شما را درگیر عوارض نمی ‌کند بلکه تغییرات محسوسی در شما ایجاد خواهد کرد.

منبع: bariatricsurgery.ir

مزایای جراحی لاغری چیست؟

 جراحی لاغری مجموعه ای از روش هاست که با دستکاری در حجم معده و سیستم گوارشی بدن موجب کاهش وزن در افراد می شود. عمل لاغری به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی توسط جراح لاغری انجام می شود و معمولاً نتایج خوبی به همراه دارد.

مزایای جراحی لاغری

انواع جراحی های لاغری از فوایدی برخوردارند که برخی از آن ها عبارتند از:

کاهش وزن بسیار و سریع

اولین مزیت جراحی لاغری کاهش وزن در مدت زمان کوتاه است که با روش های دیگر لاغری امکان پذیر نیست. برای مثال با ورزش و یا رژیم لاغری لازم است چند ماهی زمان بگذارید تا به تناسب اندام برسید اما با استفاده از جراحی های لاغری و رعایت مراقبت های لازم در زمان کوتاهی کاهش وزن خواهید داشت.

بهبود سطح کیفی زندگی

اضافه وزن و چاقی بر روی اعتماد بنفس و روابط اجتماعی افراد تاثیر منفی دارد. از این رو با جراحی لاغری و کاهش وزن حاصل از آن می توان اعتماد بنفس و کیفیت روابط اجتماعی را بهبود بخشید.

بهبود بیماری های ناشی از چاقی

اضافه وزن و چاقی به عنوان مادر بیماری ها باعث بروز بسیاری از مشکلات در فرد می شود و گاهی اوقات نیز ممکن است به مرگ افراد منجر شود. با انجام عمل های لاغری می توان این بیماری ها و مشکلات را درمان کرد. برخی از بیماری های ناشی از چاقی عبارتند از:

·        بیماری های قلبی و عروقی

·        مشکلات تنفسی

·        دیابت نوع دو

·        کلسترول و فشار خون بالا

·        انواع سرطان ها

·        کبد چرب

·        رفلاکس معده

·        اسپاسم شدید عضلات

افزایش قدرت باروری

از دیگر مزایای عمل های لاغری می توان به افزایش قدرت باروری به ویژه در خانم ها اشاره کرد. چرا که اضافه وزن موجب قائدگی های نامنظم در بانوان شده که با کاهش وزن می توان این مشکل را برطرف کرد و علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را کاهش داد. رفع این مشکلات می تواند قدرت باروری را افزایش دهد.

منبع: bariatricsurgery.ir

کاشت ابرو تا چه سنی جواب می دهد؟

 در دنیای پزشکی و زیبایی، همان ‌طور که اگر در ابتدای هر بیماری به سراغ راه ‌های درمان آن بروید، نتایج مطلوبی را خواهید یافت، برای کاشت ابرو نیز باید بهترین زمان را انتخاب کنید. سن مناسب کاشت ابرو یکی از عوامل مهمی است که در بهبود زیبایی چهره تاثیر گذار می ‌باشد. با رعایت حداقل سن مورد نیاز برای انجام این روش، می ‌توانید ابروهای دائمی و پرپشتی داشته باشید و نیاز به تمدید مجدد کاشت ابرو نداشته باشید.

حداقل سن کاشت ابرو

حداقل سن کاشت ابرو 25 سال است چون اجزای صورت و ابرو به بلوغ کامل رسیده است و برای بهترین نتیجه را در پی دارد. و ماندگاری کاشت ابرو را بالا می برد.

کاشت ابرو علاوه بر اینکه با سرعت بالایی انجام می ‌شود و نیاز به دوره نقاهت و استراحت کمی دارد، همچنین در سطح کوچکی صورت می‌ گیرد و باعث زخم کمی روی صورت می‌ شود. به همین دلیل، با توجه به قوای طبیعی بدن، پوست سریع‌ تر ترمیم می ‌شود و اثر زخم و جراحی روی چهره به حداقل می ‌رسد. بنابراین، اگر سن ‌و سال کمی دارید یا نیاز دارید فورا به فعالیت‌ های خود بازگردید، با کاشت ابرو بهبودی سریعتری خواهید داشت.

مشاوره با جراح کاشت ابرو

قبل از هر اقدامی، مهم است که مشاوره کاملی با جراح کاشت ابرو داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید سن مناسب کاشت ابرو را دارید یا خیر. همچنین تحقیقات دقیقی انجام دهید و مطمئن شوید که پزشکی با تجربه و متخصص در این زمینه را انتخاب کرده ‌اید. کاشت ابرو به عنوان یک راه حل موثر برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا به خصوص برای کسانی که به دلیل عوامل ژنتیک یا ضربه ‌های فیزیکی ابروی خود را از دست داده اند، توصیه می‌ شود. این روش حتی برای کاشت ابرو روی تاتو و اسکار نیز مناسب است و امکان دستیابی به ابروهایی پرپشت و زیبا را فراهم می‌ کند.

منبع: zibaieclub.ir

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 صفحه بعد