x تبلیغات
اخبار سلامتی

آشنایی با تجربه افرادی که بای پس معده انجام داده اند

 اگر در مرحله تصمیم گیری برای انجام عمل لاغری بای پس هستید آشنایی با تجربیات کسانی که عمل بای پس انجام داده اند بسیار حائز اهمیت است. این که بدانید افراد چه تجربیاتی بعد از عمل خود داشته اند موجب می شود با آگاهی بیشتر به انجام این عمل لاغری اقدام کنید.

عمل بای پس چگونه عملی است؟

عمل بای پس معده نوعی از عمل های لاغری است که به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. این عمل به منظور کاهش وزن موثر در افراد مبتلا به چاقی مفرط مورد استفاده قرار می گیرد. (افرادی که شاخص توده بدنی آن ها ۴۰ یا بالاتر از آن باشد)

آشنایی با تجربه کسانی که عمل بای پس انجام داده اند چه مزایایی دارد؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم آشنایی با تجربیات کسانی که عمل بای پس انجام داده اند برای شما که قصد انجام این عمل را دارید بسیار حائز اهمیت است. اما دلیل اهمیت آن چیست؟

مهم ترین مزایای دانستن تجربیات کسانی که عمل بای پس انجام داده اند به شرح زیر می باشد:

·        انتخاب پزشک مناسب

·        کاهش یافتن نگرانی ها

·        آشنایی بهتر با مراقبت های قبل و بعد از عمل

·        افزایش یافتن انگیزه

·        آگاهی از نتایج حاصل از عمل

نحوه دسترسی به تجربیات کسانی که عمل بای پس انجام داده اند

شاید برایتان سوال باشد که چگونه به تجربیات کسانی که عمل بای پس انجام داده اند دسترسی پیدا کنیم. در ادامه سه روش را به شما پیشنهاد می کنیم:

·        جستجو در شبکه های اجتماعی

·        وب سایت پزشکان مرتبط

·        جستجو در میان دوستان و آشنایان

فواید و مزایای عمل لاغری بای پس بر طبق تجربیات کسانی که عمل بای پس انجام داده اند

در این بخش می خواهیم بر اساس تجربیات کسانی که عمل بای پس انجام داده اند، مزایای این عمل را بررسی کنیم.

·        بعد از این عمل و البته در دراز مدت کاهش وزن قابل توجهی ایجاد می شود. (حدود 60 تا 80 درصد از وزن اضافه)

·        موجب محدود شدن غذای مصرفی فرد می شود.

·        با ایجاد نوسانات مطلوب در هورمون های گوارشی موجب کاهش اشتها و افزایش سیری می شود.

·        به درمان بیماری های مرتبط با چاقی کمک بسیاری می کند.

·        احتمال بازگشت وزن بعد از این عمل بسیار کم است.

·        موجب بهبود بیماری دیابت شده و در بیشتر موارد احتیاج به مصرف دارو را از بین می برد.

·        این عمل بازگشت پذیر است.

منبع: bariatricsurgery.ir

روش های جلوگیری از ریزه خواری بعد از عمل لاغری

 ریزه خواری به مصرف بی رویه و پراکنده انواع مواد غذایی در طول روز گفته می شود که افراد را به جای خوردن وعده های غذایی اصلی، به مصرف بیشتر تنقلات و شیرینی، نوشیدنی های شیرین و … تحریک می کند. این شرایط موجب اختلال در کاهش وزن بعد از عمل های لاغری، استپ وزنی و بازگشت وزن می‌شود.

علائم ریزه خواری

برای تشخیص اختلال ریزه خواری، حداقل سه مورد از نشانه های زیر باید در فرد وجود داشته باشد:

·        غذا خوردن بسیار تند تر از حد معمول

·        خوردن غذا تا زمانی که فرد در شکمش احساس ناراحتی کند.

·        غذا خوردن زیاد بدون احساس نیاز و گرسنگی

·        تنها غذا خوردن به دلیل احساس شرم و خجالت

·        احساس گناه یا انزجار از خود

عوارض ریزه خواری بعد از عمل لاغری

ریزه خواری پس از عمل لاغری در دراز مدت منجر به اختلال در روند کاهش وزن و استپ وزنی می شود و در کل بر روی سلامت فرد تاثیر منفی دارد. این عادت می تواند باعث شکست عمل لاغری و بازگشت وزن در طولانی مدت شود. ریزه خواری بعد از عمل های لاغری ممکن است عوارض زیر را نیز در پی داشته باشد:

·        افسردگی

·        دیابت نوع دو

·        بروز مشکلات گوارشی

·        انواع بیماری های قلبی، عروقی و مغزی

روش های جلوگیری از ریزه خواری بعد از عمل لاغری

عادت ریزه خواری در همه افراد وجود ندارد و احتمال بروز آن در افرادی که قبل از عمل نیز به ریزه خواری عادت داشتند، بیشتر است. با رعایت توصیه های جراح لاغری، می توان به راحتی از ریزه خواری بعد از انجام عمل های لاغری جلوگیری کرد. برخی از این توصیه ها شامل موارد زیر می باشند:

·        با رعایت رژیم جراحی لاغری و مصرف مکمل های دارویی تا زمانی که پزشک لازم بداند می توان کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند پروتئین ها و املاح  را برطرف و در پی آن تمایل به ریزه خواری را کنترل کرد.

·        دوری از استرس با روش هایی مانند یوگا، مدیتیشن و پیاده روی می تواند افراد را از ریزه خواری دور کند.

·        داشتن خواب کافی و باکیفیت و هم چنین تنظیم ساعت خواب در کنترل اشتها و کاهش استرس نقش موثری دارد.

·        یکی از روش های موثر برای کنترل ریزه خواری جایگزین کردن میان وعده های سالم و مقوی به جای تنقلات پرکالری و ناسالم است.

·        با ترک عادت ریزه خواری قبل از عمل جراحی لاغری می توان تا حد زیادی از بروز آن بعد از عمل جلوگیری کرد.

·        مصرف مواد غذایی دارای فیبر در ایجاد احساس سیری و کنترل اشتها نقش بسیاری دارد.

·        مصرف آب فراوان می تواند موجب کاهش اشتها و افزایش احساس سیری در افراد شود.

منبع: bariatricsurgery.ir

ریزه خواری بعد از عمل لاغری

 

عمل های لاغری نوعی از موثرترین روش های کاهش وزن هستند که برای درمان چاقی مفرط در افراد دارای اضافه وزن مورد استفاده قرار می گیرند. برخی افراد بعد از این عمل ها ممکن است به ریزه خواری روی بیاورند و روند کاهش وزنشان مختل شود، اما علت آن چیست؟! تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا صفر تا صد ریزه خواری بعد از عمل لاغری را مورد بررسی قرار دهیم.

عمل لاغری چگونه موجب کاهش وزن می شود؟

ابتدا بیایید روند لاغری با عمل جراحی را بدانیم. عمل های لاغری با تغییراتی که در سیستم گوارشی و حجم معده ایجاد می کنند موجب کاهش اشتهای فرد و غذای مصرفی وی می شوند، در نتیجه با خود کاهش وزن را به همراه دارند. انواع رایج عمل های لاغری عبارتند ازعمل اسلیو معده، عمل بای پس معده، عمل باندینگ شکمی و عمل پلیسه معده.

دلایل ریزه خواری بعد از عمل لاغری

دلایلی که موجب ریزه خواری در افراد می شوند به شرح زیر می باشند:

کمبود مواد معدنی در بدن

از آن جایی که در طی عمل های لاغری، سیستم گوارشی را دستکاری می کنند غذای مصرفی کاهش پیدا کرده و مصرف برخی مواد محدود می شوند در نتیجه ممکن است کمبود مواد معدنی در بدن اتفاق بیفتد.

در هر صورت کمبود مواد معدنی در بدن، باعث می شود که فرد احساس ضعف و گرسنگی کند و دائماً هوس خوردن شیرینی و تنقلات را داشته باشد، در چنین شرایطی ناخودآگاه به سمت ریزه خواری می رود.

کاهش پروتئین دریافتی بدن

بعد از عمل لاغری احتمال کمبود مواد مغذی مانند پروتئین، انواع ویتامین و مواد مغذی در بدن وجود دارد. در این بین کمبود پروتئین بسیار قابل توجه است چرا که موجب افزایش اشتها و هوس نسبت به غذاهای شیرین و خوش طعم می شود.

استرس

یکی از رایج ترین علل ریزه خواری بعد از عمل لاغری داشتن احساس استرس و اضطراب است. عدم کنترل استرس موجب افزایش اشتها و تمایل به مصرف انواع خوراکی های پرکالری می شود.

نداشتن خواب کافی

خواب کافی و با کیفیت در ترشح هورمون اشتها تاثیر بسیاری دارد. از آن جایی که فرد بعد از عمل لاغری نمی تواند برخی از غذاها را در وعده اصلی بخورد، تغییر ساعت خواب و کم خوابی در طول شب، موجب می شود، تمایل او به خوردن شیرینی ها و مواد غذایی که در وعده اصلی ممنوع هستند، بیشتر شود.

منبع: bariatricsurgery.ir

عوامل تاثیر گذار بر درد بعد از عمل اسلیو

 عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین جراحی های لاغری است که با روش نوین لاپاراسکوپی انجام می شود. در حین این جراحی پزشک بعد از بیهوش کردن بیمار حدود 80 درصد معده را برش زده و از بدن خارج می کند. با این کار بخش کوچکی از معده باقی می ماند که ظرفیت کمی بابت دریافت غذا دارد. با انجام این عمل و کوچک شدن معده فرد دیگر نمی تواند غذای زیادی بخورد و همین موضوع باعث می شود وزن اضافی بسیاری را از دست بدهد.

عوامل موثر بر درد بعد از عمل اسلیو

میزان و شدت درد عمل اسلیو به برخی عوامل بستگی دارد که به شرح زیر می باشند:

آستانه تحمل فرد بعد از عمل

از آن جایی که میزان و آستانه تحمل هر فرد با فرد دیگر متفاوت است شدت درد نیز متفاوت خواهد بود. ممکن است شخصی درد کمی داشته باشد اما فرد دیگر درد شدید و غیر قابل تحملی را حس کند.

اثر داروها بر بیمار

معمولاً بعد از عمل اسلیو برای بیماران مسکن‌ های قوی یا آرام بخش تجویز می شود، اگر بیمار قبلاً مسکن‌ های خفیف ‌تری را برای مدت طولانی استفاده کرده باشد احتمالاً بدنش در مقابل آن ‌ها مقاوم است. در این صورت با تشخیص پزشک مسکن‌ های قوی ‌تر با دوز‌ بالاتر برای او تجویز می شود تا دردش کاهش یابد.

دستکاری کردن بیش از حد بدن بیمار حین جراحی

یکی از دلایلی که پزشک از کاندید عمل اسلیو می ‌خواهد که رژیم غذایی را رعایت کند، برای این است که کار در حین جراحی بهتر پیش رود، کم کردن مقداری وزن قبل از عمل جراحی کار را برای جراح آسان‌ تر می‌ کند. این موضوع به معنای کمتر دستکاری کردن اندام‌ های داخلی بدن فرد، به ویژه کبد، معده و محیط اطراف آن و نیاز کمتر به دستکاری برش‌ های دیواره شکم می ‌باشد. هر چه دستکاری کمتر باشد درد عمل اسلیو کمتر خواهد بود.

نفخ شکم

یکی دیگر از عومل موثر بر درد عمل اسلیو نفخ شکم بعد از عمل لاپاراسکوپی است. برای جلوگیری از این موضوع حتماً پیاده روی آهسته داشته باشید.

پرخوری

عدم رعایت رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده و خوردن بیش از حد مواد غذایی بعد از عمل موجب بروز درد می شود. بعد از انجام جراحی اسلیو نحوه غذا خوردن و این که چه غذا‌هایی در طول روز می ‌خورید از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: bariatricsurgery.ir

درد عمل اسلیو چقدر است؟

بسیاری از افرادی که به چاقی مبتلا هستند با کمی اراده و رعایت رژیم لاغری و انجام ورزش می توانند به کاهش وزن برسند اما متاسفانه برخی افراد هم وجود دارند که با این روش ها وزن اضافی خود را از دست نمی دهند و باید از جراحی های لاغری کمک بگیرند. یکی از این جراحی ها اسلیو نام دارد که در مدت زمان کوتاهی منجر به لاغری می شود.

اگر قصد دارید تحت این عمل لاغری قرار بگیرید و نگران درد آن هستید با ما همراه باشید تا به بررسی درد عمل اسلیو بپردازیم.

آیا درد عمل اسلیو قابل تحمل است؟

درد عمل اسلیو که بعد از آن و با به هوش آمدن فرد نمایان می شود خیلی کم و قابل تحمل می باشد. البته اگر توصیه ها و مراقبت های لازم قبل از عمل را که در بخش های بعدی شرح می دهیم به درستی رعایت نکرده باشید ممکن است درد بیشتری احساس کنید. در حالت طبیعی باید انتظار یک درد کاملاً قابل تحمل را به مدت 24 الی 36 ساعت بعد از عمل داشته باشید.

بعد از عمل، شما درد شکمی را به میزان خفیف تا متوسط ​​خواهید داشت که بیشتر در ناحیه اطراف برش ‌ها و محلی که معده از حفره شکم خارج شده حس می شود. شایان ذکر است اگر از عمل جراحی باز استفاده شده باشد که درد عمل اسلیو بسیار زیاد خواهد بود.

توصیه های لازم قبل از عمل برای کاهش درد عمل اسلیو

در این بخش مواردی را عنوان می کنیم که با رعایت آن ها قبل از انجام عمل می توانید تا میزان زیادی درد خود را کاهش دهید.

·        همانطور که اشاره کردیم رعایت رژیم غذایی برای کاهش درد عمل اسلیو از اهمیت بالایی برخوردار است.

·        با ترک کردن سیگار و الکل و پرهیز از مصرف آن ها به کاهش درد عمل اسلیو کمک بسیاری خواهید کرد.

·        حداقل یک هفته قبل از انجام عمل مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و وارفارین را جهت کاهش درد قطع کنید.

منبع: bariatricsurgery.ir

بهترین عمل های لاغری کدامند؟

 عمل لاغری شامل فرایندی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و با دستکاری در حجم معده و سیستم گوارشی موجب کم شدن اشتهای فرد و کاهش کالری دریافتی بدن می شود در نتیجه بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق می افتد.

محبوب ترین عمل های لاغری

عمل های لاغری با توجه به این که در طی انجام آن ها چه فرایندی صورت می گیرد انواع مختلفی دارند که همین موضوع باعث تفاوت در هزینه عمل لاغری هم می شود. رایج ترین عمل های لاغری به شرح زیر می باشند:

عمل لاغری اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از مدرن ترین روش های کاهش وزن است که طی آن بخش بزرگی از معده (حدود 80 درصد) از بدن خارج شده و تنها بخش کوچکی از آن باقی می ماند. کاهش حجم معده باعث می شود اشتهای فرد کم شده و میل کمتری به غذا خوردن و دریافت کالری داشته باشد. این عمل موجب می شود فرد در طی یک سال حدود 70 درصد از وزن اضافی خود را از دست بدهد.

عمل لاغری بای پس

یکی از سنتی ترین عمل های لاغری بای پس نام دارد که از حدود 20 سال پیش برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گرفت. در طی انجام این عمل پزشک قسمت بالایی معده را برش داده و کیسه ای کوچک ایجاد می کند، سپس این کیسه را به روده کوچک متصل می کند. این کار باعث می شود غذا مستقیماً از معده وارد روده شود و مقدار جذب غذا شدیداً کاهش پیدا کند و بعد از مدتی کاهش وزن اتفاق بیفتد.

عمل بای پس ممکن است در طولانی مدت موجب بروز سوء تغذیه در فرد و کمبود مواد مورد نیاز بدن شود

عمل لاغری پلیکاسیون معده

در طی عمل لاغری پلیکاسیون جراح حدود 70 درصد از حجم معده را به شکل پلیسه روی هم قرار داده و می دوزد. با این کار همانند عمل اسلیو، حجم معده کم شده و به دلیل کاهش کالری دریافتی، بعد از مدتی کاهش وزن حاصل می شود. تفاوت این عمل با عمل اسلیو در این است که عمل پلیکاسیون معده قابل برگشت است در حالی که اسلیو این طور نیست.

منبع: bariatricsurgery.ir

توصیه هایی برای مصرف کافئین بعد از عمل لاغری

 بیمار بعد از عمل لاغری باید در مصرف کافئین دقت داشته باشد و تغییراتی در نحوه مصرف یا زمان مصرف آن ایجاد کند اما حذف کامل آن ضروری نیست. رعایت رژیم جراحی لاغری یا نکات زیر می تواند به افراد کمک کند که با برنامه و به میزان لازم کافئین و مواد کافئین دار مصرف کنند:

مشورت با متخصص یا جراح لاغری خود

تحمل هر فردی نسبت به کافئین متفاوت است، بنابراین باید برای تعیین یک برنامه مصرف کافئین، با یک متخصص گوارش یا جراح لاغری مشورت کرد. متخصص می تواند، متناسب با نیاز افراد یک برنامه مشخص برای مصرف کافئین بعد از عمل لاغری را ارائه دهد.

باید با مقادیر کم شروع کرد

بهتر است بعد از عمل لاغری کافئین به تدریج و در مقادیر کم به برنامه روزانه افراد اضافه شود. افراد باید بعد از مصرف تدریجی کافئین پاسخ بدن خود را بسنجند و به هر گونه عوارض جانبی توجه و بر اساس آن میزان مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی کافئین دار را تنظیم کنند.

مصرف آب و مایعات فراوان در کنار مصرف کافئین بعد از عمل لاغری

از آنجایی که کافئین دارای اثر ادرارآور است، اولویت دادن به هیدراتاسیون با نوشیدن آب در طول روز بسیار مهم است. توجه به این نکته به جلوگیری از کم آبی بدن و حفظ سلامت کلی کمک می کند.

فرد باید مراقب منابع کافئین باشد

فرد بعد از عمل لاغری باید محتوای کافئین موجود در نوشیدنی ها و غذاها را در نظر بگیرد. گزینه های کم کافئین مانند قهوه بدون کافئین یا دمنوش های گیاهی را انتخاب کند، برچسب ها را بخواند و از منابع کافئین آگاه باشد تا بیش از حد مجاز کافئین مصرف نکند.

در هنگام مصرف کافئین بعد از عمل لاغری باید به بدن خود گوش داد

بدن نشانه هایی در مورد آنچه احساس راحتی و تحمل می کند، ارائه می دهد. اگر با مصرف کافئین اثرات منفی در فرد ظاهر شد، بهتر است آن را از رژیم غذایی خود حذف کند و یا مقدار آن را کاهش دهد.

اطلاعات بیشتر در bariatricsurgery.ir

نکات مهم برای خواب راحت بعد از عمل لاغری

 بعد از عمل لاغری بیمار برای بهبودی سریع و کاهش عوارض ناشی از عمل باید خواب کافی داشته باشد، با این وجود برخی از افرادی که تحت جراحی لاغری قرار گرفته اند به دلیل جراحت و زخم ایجاد شده، نمی توانند به راحتی بخوابند، اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید همراه ما باشید تا با طرز خوابیدن پس از عمل لاغری و سایر مراقبت های لازم آشنا شوید.

نکات مهم برای طرز خوابیدن پس از عمل لاغری

در این بخش چندین نکته را بیان می کنیم که بر طرز خوابیدن پس از عمل لاغری تاثیر مثبتی دارد.

یافتن موقعیت خواب مناسب

پیدا کردن یک موقعیت مناسب برای خواب از ضروریات است. شما می توانید با توجه به نوع جراحی و ترجیحات فردی موقعیت های مختلف برای خوابیدن را امتحان کرده و راحت ترین آن را انتخاب کرده و تا زمان بهبودی به آن صورت بخوابید. به طور کلی جراح لاغری توصیه می کنند بیمار به پهلو یا پشت بخوابد و برای حمایت از بدن و حفظ تراز مناسب از بالش استفاده کند.

بالا بردن بالا تنه

برخی از افراد با بالا بردن قسمت بالایی بدن در هنگام خواب و تکیه دادن به بالش احساس راحت تری دارند. این موقعیت خواب هم بعد از جراحی لاغری بسیار مناسب است چرا که می تواند به کاهش رفلاکس معده، بهبود تنفس و افزایش راحتی کمک کند.

استفاده از بالش و تشک مناسب

انتخاب بالش و تشک مناسب می تواند رعایت نکات لازم برای طرز خوابیدن پس از عمل لاغری را آسان تر کرده و کیفیت خواب را نیز بهبود ببخشد. یک تشک با سفتی متوسط و بالشی که موجب همراستا شدن گردن و ستون فقرات شود، از درد و ناراحتی بعد از جراحی لاغری جلوگیری می کنند.

بازگشت تدریجی به موقعیت های عادی خواب

لازم است بیمار با توجه به راحتی خود موقعیت خواب را تغییر داده و به تدریج و با بهبودی به موقعیت عادی خواب خود برگردد. البته برای خوابیدن به حالت طبیعی و این که چه زمانی از سرگیری وضعیت دلخواه خواب بی خطر است باید با پزشک مشورت کرد.

منبع: bariatricsurgery.ir

نحوه خوابیدن بعد از عمل لاغری

 قبل از پرداختن به موضوع اصلی، بهتر است بدانیم عمل لاغری چیست. عمل لاغری مجموعه ای از روش هاست که با دستکاری در حجم معده و سیستم گوارشی بدن موجب کاهش اشتها و کم شدن غذای مصرفی فرد می شود. با انجام این عمل ها فرد در مدت زمان کوتاهی وزن اضافه خود را از دست داده و به کاهش وزن می رسد.

برخی از این عمل ها عبارتند از: عمل اسلیو معده، عمل بای پس معده، عمل باندینگ شکمی، عمل پلیسه معده و ...

اهمیت طرز خوابیدن پس از عمل لاغری

ممکن است برخی افراد بعد از جراحی درد زیادی احساس نکنند، به همین خاطر مراقبت های بعد از عمل را جدی نمی گیرند، غافل از این که هر فعالیت کوچکی حتی در خواب هم منجر به آسیب ناحیه عمل می شود. برای آن که روند بهبودی زخم ها و رسیدن به سلامتی عمومی سریع تر انجام شود، طرز خوابیدن پس از عمل لاغری بسیار کمک کننده خواهد بود.

اگر نحوه خواب بعد از عمل به صورت اصولی نباشد، موجب کم خوابی یا بی خوابی می شود که بروز چنین مشکلی احساس استرس و از همه مهم تر اختلال در روند بهبودی را نیز به همراه دارد.

عوارض بی توجهی به طرز خوابیدن پس از عمل لاغری

از آن جایی که طرز خوابیدن پس از عمل لاغری مورد مهمی است، عدم اعتنا به آن می تواند موجب بروز عوارض زیر شود:

·        ایجاد درد و ناراحتی به دلیل وارد شدن فشار به ناحیه شکم

·        کاهش سرعت بهبودی

·        خونریزی در محل جراحی

·       باز شدن بخیه ها به دلیل طرز نادرست خوابیدن

منبع: bariatricsurgery.ir

تجربیات کسانی که بای پس معده انجام داده اند

 جراحی بای پس معده یک جراحی لاغری برای کاهش وزن برای افراد چاق است، این جراحی علاوه بر کاهش وزن، به بسیاری از افراد کمک کرده است تا کنترل سلامت خود را دوباره به دست آورند و زندگی خود را متحول کنند. در این مقاله، با توجه به تجربیات کسانی که بای پس معده انجام داده اند، به بررسی مواردی که افراد بعد از عمل بای پس تجربه می کنند، می پردازیم.

تجربیات کسانی که بای پس معده انجام داده اند:

با بررسی و پرس و جو تجربیات افرادی عمل بای پس انجام داشتن می توان، فهمید که اغلب آن ها موارد زیر را تجربه کرده اند:

تجربه اولیه پس از جراحی

دوره نقاهت پس از جراحی بای پس معده معمولاً در بیمارستان سپری می شود و بیماران تحت نظر افراد متخصص و کادر درمان هستند. در این دوره افراد احساس درد در محل برش را تجربه می کند؛ مدیریت درد یکی از جنبه های ضروری این مرحله است و داروها برای کاهش ناراحتی تجویز می شوند.

در طول این مدت، افراد به تدریج از یک رژیم غذایی مایع استفاده می کنند و با یک رژیم غذایی پوره مانند ادامه می دهند؛ با این کار به بدن اجازه داده می شود تا بهبود یابد و با تغییرات سازگار شود. پس از عمل معمولا از رژیم جراحی لاغری پیروی می کنند.

ایجاد یک سبک زندگی جدید

یکی دیگر از تجربیات کسانی که بای پس معده انجام داده اند این است که بعد از عمل یک سبک زندگی جدید را تجربه می کند. مصرف مواد غذایی آبکی و پوره مانند، در چند هفته اول ضروری است و با پیشرفت روند بهبودی بعد از عمل، می توان به تدریج غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود وارد کنند.

کنترل وعده غذایی و خوردن آگاهانه از عوامل بسیار مهم برای موفقیت هستند. انجام ورزش منظم و داشتن فعالیت بدنی نیز برای کاهش وزن، بهبود تناسب اندام کلی و حفظ وزن ایده آل تاکید می شوند.

بعد از عمل بای پس، تغییرات عمیقی در سبک زندگی ایجاد می شود. افراد اغلب رابطه سالم تری با غذا ایجاد می کنند و عادات غذایی بهتری را تجربه می کنند.

منبع: bariatricsurgery.ir

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 صفحه بعد