x تبلیغات
اخبار سلامتی

مراحل جراحی اسلیو معده

 جراحی اسلیو معده یکی از رایج ترین عمل های لاغری است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. با این عمل که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود جراح بخش بزرگی از معده (حدود 80 درصد) را برش زده و از بدن خارج می کند. در نتیجه بخش کوچکی از معده باقی می ماند.

مراحل انجام عمل لاغری اسلیو معده

مراحل انجام عمل اسلیو شامل موارد زیر می باشد:

·        در مرحله اول جراح برش های کوچکی را برای وارد کردن ابزارهای جراحی به داخل شکم ایجاد می کند.

·        وضعیت معده و رگ های خونی اطراف آن بررسی می شود.

·        جراح، لاپاراسکوپ را از طریق برش های ایجاد شده وارد شکم می کند.

·        در این مرحله 80 درصد از معده بریده شده و بخش کوچکی باقی می ماند.

·        در مرحله آخر بخش باقی مانده معده بخیه شده یا به اصطلاح منگنه می شود.

روند کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

بنا بر تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، افراد در طی 18 الی 24 ماه بعد از عمل اسلیو کاهش وزن 50 درصدی را تجربه می کنند. لازم به ذکر است افرادی که توسط پزشک ماهر جراحی شده اند و مراقبت های بعد از عمل اسلیو را هم به درستی رعایت کرده اند، به کاهش وزن 60 الی 80 درصدی هم رسیده اند.

مراقبت های بعد از عمل لاغری اسلیو

تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، نشان می دهد که با برخی مراقبت ها می توان احتمال نتیجه گیری رضایت بخش را افزایش دهد.

افرادی که از نتیجه این جراحی راضی هستند می گویند که در هفته های اول بعد از عمل فقط از مایعات و غذاهای نرم و پوره شده استفاده می کردند و با تشخیص پزشک در زمان مناسب شروع به خوردن غذاهای جامد کرده اند.

این افراد اظهار دارند که به هیچ عنوان به سبک غذایی عادی خود برنگشته اند و برای رفع کمبود برخی ویتامین ها با تجویز پزشک مکمل های دارویی استفاده کرده اند.

منبع: bariatricsurgery.ir

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

 اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که مشکل اضافه وزن دارید و می خواهید از عمل های لاغری کمک بگیرید بهتر است با تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند آشنا شوید.

عمل لاغری اسلیو معده

قبل از این که به تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند بپردازیم، بهتر است بدانیم عمل اسلیو معده چیست و چگونه موجب لاغری می شود؟

این عمل یکی از رایج ترین عمل های لاغری است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. با این عمل که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود جراح بخش بزرگی از معده (حدود 80 درصد) را برش زده و از بدن خارج می کند. در نتیجه بخش کوچکی از معده باقی می ماند.

تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند

طبیعتاً هر عمل جراحی در کنار مزایایی که دارد، ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد. اسلیو معده هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه برخی از تجربیات خوشایند و ناخوشایند افرادی که این عمل را انجام داده اند شرح می دهیم.

تجربیات خوشایند

·        اسلیو معده با کاهش 80 درصدی وزن اضافه، تجربه خوشایندی از تناسب اندام و لاغری برای فرد به ارمغان می آورد.

·        در تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند شنیده می شود که این افراد بعد از رعایت رژیم های لاغری و انجام فعالیت های ورزشی شدید نتوانستند به تناسب اندام برسند. اما با انجام این جراحی به یکی از آرزوهای خود رسیده اند.

·        عمل اسلیو علاوه بر این که موجب تناسب اندام می شود، باعث کنترل، بهبود و درمان بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشارخون بالا، دیابت نوع دو، کلسترول بالا و … نیز می شود.

تجربیات ناخوشایند

·        یکی از تجربیات ناخوشایند بعد از عمل اسلیو، بروز دردهای ناشی از شکاف و زخم های روی شکم است.

·        برخی از افراد بعد از عمل دچار بوی بد دهان می شوند. البته این عارضه بعد از بازگشت به رژیم غذایی عادی برطرف می شود.

·        تعداد محدودی از افرادی که تحت عمل لاغری اسلیو قرار می گیرند، می گویند که بعد از مدتی بازگشت وزن را تجربه کرده اند.

·        طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، خانم هایی که قصد بارداری دارند باید بعد از این عمل 18 ماه صبر کرده و سپس اقدام کنند.

·        ریزش مو بعد از عمل اسلیو یکی دیگر از تجربیات ناخوشایند است که حداکثر بعد از 5 ماه به طور کامل برطرف می شود.

منبع: bariatricsurgery.ir

هزینه بوتاکس معده چقدر است؟

 ابتدا بیایید بدانیم بوتاکس معده چگونه بر کاهش وزن تاثیر می گذارد. در واقع این روش با تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) به بافت داخلی معده موجب شل شدن این عضلات و کم شدن انقباضات آن می شود. این موضوع باعث می شود فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته و میلش به غذا خوردن کمتر شود، در نتیجه بعد از مدتی کاهش وزن حاصل می شود.

هزینه بوتاکس معده

اگر قصد دارید از روش لاغری تزریق بوتاکس معده کمک بگیرید قطعاً هزینه آن برایتان مهم است و داشتن اطلاعات کافی برای تصمیم گیری در مورد انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید برایتان جالب باشد اما هزینه تزریق بوتاکس به معده از جراحی های لاغری هم بالاتر است! اما در کل نمی توان برای آن قیمت واحدی را در نظر گرفت زیرا عوامل بسیاری بر آن تاثیرگذار هستند.

برخی از عوامل موثر بر هزینه بوتاکس معده به شرح زیر می باشند:

تخصص و دستمزد پزشک انتخابی

تزریق بوتاکس می تواند توسط متخصصان مختلفی از جمله جراح عمومی، جراح پلاستیک، متخصص داخلی گوارش و فوق تخصص لاپاراسکوپی انجام شود، بنابراین هزینه تزریق کاملاً متفاوت بوده و هر پزشک هزینه متفاوتی را بابت دستمزد دریافت می کند. علاوه بر این مهارت و تجربه پزشک نیز بر هزینه تزریق بوتاکس معده موثر است.

برند و مارک بوتاکس تزریقی

برندهای مختلفی از بوتاکس معده در بازار موجود هستند که در مقدار، ماندگاری، کیفیت و موارد دیگر با هم فرق دارند. این تفاوت ها باعث می شود قیمتشان نیز با یکدیگر اختلاف داشته باشد و برندهای با کیفیت تر قیمت بالاتری در مقایسه با سایر برندها داشته باشند. برای مثال برند دیسپورت بالاترین قیمت را نسبت به برندهای دیگر مانند مسپورت و نورونوکس دارد.

 بیمارستان یا کلینیک انتخابی برای تزریق

هر چند مدت زمان انجام این روش بسیار کوتاه است و احتیاج به بستری شدن در بیمارستان را ندارد اما به هر حال هزینه هایی را به همراه دارد و نوع بیمارستان یا کلینیکی که در آن تزریق صورت می گیرد بر هزینه بوتاکس معده موثر است.

منبع: bariatricsurgery.ir

درمان آمبولی بعد از عمل اسلیو

 به انسداد سرخرگ توسط لخته خون، آمبولی گفته می شود که باعث توقف خون رسانی به آن ناحیه از بدن می شود، عدم خون رسانی نیز سبب توقف عملکرد بافت آسیب دیده یا تمام اندام می‌ شود. عدم درمان آمبولی می تواند سلامت فرد را تهدید کرده و موجب بروز سکته مغزی شود.

عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین جراحی های لاغری می باشد که امروزه در سرتاسر جهان برای درمان چاقی مفرط مورد استفاده قرار می گیرد. این عمل جراحی همانند تمامی عمل ها ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد، یکی از عوارض احتمالی عمل اسلیو، آمبولی است. ما در این مقاله قصد داریم علت بروز آمبولی بعد از عمل اسلیو و جزئیات آن را مورد بررسی قرار دهیم.

علائم آمبولی بعد از عمل اسلیو

آگاهی از علائم آمبولی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تشخیص و درمان به موقع آن می تواند از بروز بسیاری مشکلات دیگر جلوگیری کند. برخی از علائم رایج این عارضه به شرح زیر می باشند:

علائم ترومبوز ورید عمقی:

·        تورم، قرمزی و التهاب در پای آسیب دیده

·        درد یا حساسیت در پا که معمولاً از ساق شروع می شود.

·        گرفتگی پا

·        احساس سنگینی در پا

علائم آمبولی ریه:

·        تنگی نفس

·        ضربان قلب سریع

·        سبکی سر یا غش کردن

·        سرفه کردن همراه با خون

·        درد در ناحیه سینه که با سرفه و تنفس عمیق شدیدتر می شود.

روش های درمانی برای از بین بردن آمبولی

اگر با آمبولی بعد از عمل اسلیو رو به رو شدید به پزشک مراجعه کنید، پزشک با روش های زیر اقدام به رفع این مشکل خواهد کرد:

داروهای ضد انعقاد

داروهای ضد انعقاد خون مانند هپارین و وارفارین کمک می کنند از تشکیل لخته های جدید و بزرگ تر شدن لخته های موجود جلوگیری کنید.

درمان ترومبولیتیک

این درمان شامل تجویز داروهایی مانند فعال کننده پلاسمینوژن بافتی است که به حل شدن لخته ها کمک می کند. درمان ترومبولیتیک معمولاً برای موارد شدید به دلیل افزایش خطر عوارض خونریزی مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر ورید اجوف تحتانی (IVC): 

در مواقعی که داروهای ضد انعقاد بی اثر هستند، فیلتر IVC در ورید بزرگی که خون را از قسمت پایینی بدن به قلب می ‌برد، وارد می شود. این فیلتر لخته خون را به دام انداخته و از ورود آن به ریه ها جلوگیری می کند.

منبع: bariatricsurgery.ir

جلوگیری از بروز آمبولی بعد از عمل اسلیو

 با انجام مواردی که در ادامه ذکر می کنیم می توان از بروز آمبولی بعد از عمل اسلیو جلوگیری کرد.

قدم زدن

یک جا نشستن می تواند خطر آمبولی بعد از عمل اسلیو را افزایش دهد. از این رو شما بعد از عمل و در طول دوره بستری در بیمارستان توسط پرستاران برای قدم زدن آهسته به محوطه ایمن هدایت می شوید تا کم کم و آهسته قدم بزنید. هم چنین در طول دوره نقاهت در خانه هم حتماً باید به صورت دوره ای بلند شده و آرام آرام قدم بزنید. این اقدام هم روند بهبودی شما را سرعت می بخشد و هم خطر ابتلا به آمبولی ریه را به شدت کم می کند.

پرهیز از زیاد دراز کشیدن یا خوابیدن

بعد از عمل دراز کشیدن و استراحت کردن برای شما ضروری است اما نباید این مورد بیش از انداره باشد چرا که خطر بروز آمبولی را افزایش می دهد.

انجام فعالیت های روزمره

شما بعد از ترخیص از بیمارستان و با گذشت چند روز می توانید کم کم کارهای روزمره خود را انجام دهید. انجام این فعالیت ها هم سرگرمتان کرده و هم سرعت بهبودیتان را افزایش می دهد. انجام کارهای روزانه سبک خطر ابتلا به آمبولی بعد از عمل اسلیو معده را به شدت کم می کند.

استفاده از آمپول های ضد انعقاد خون

نه تنها قبل از عمل بلکه در روزهای بعد از آن نیز برای پیشگیری از لخته خون و آمبولی لازم است به شما آمپول های ضد انعقاد خون تزریق می شود. این آمپول ها به نواحی اطراف ناف تزریق شده و خطر لخته خون را کاهش می دهند. پزشک معمولاً آمپول های ضد انعقاد خون را برای 10 الی 14 روز تجویز خواهد کرد و شما آن ها را به صورت زیر جلدی دریافت می کنید.

مصرف مایعات فراوان

یکی از توصیه های جراح لاغری به افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، مصرف مایعات فراوان مخصوصاً آب و مایعات شفاف دیگر است. این کار می تواند به بهبودی کمک کرده و گردش خون را بهبود ببخشد. بهبود گردش خون نیز می تواند به جلوگیری از آمبولی کمک کند. پس در روزهای بعد از عمل نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز را فراموش نکنید.

جوراب واریس

پوشیدن جوراب ضد واریس به صورت آن و آف (به صورت منظم در آورده شده و سپس استفاده می شوند) می تواند خطر بروز آمبولی بعد از عمل اسلیو معده را کاهش دهد. پوشیدن این جوراب ها ممکن است ابتدا حس خوبی نداشته باشد و اذیتتان کند اما بعد از چند روز به آن عادت خواهید کرد.

منبع: bariatricsurgery.ir

آمبولی بعد از عمل اسلیو

 عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین جراحی های لاغری می باشد که امروزه در سرتاسر جهان برای درمان چاقی مفرط مورد استفاده قرار می گیرد. این عمل جراحی همانند تمامی عمل ها ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد، یکی از عوارض احتمالی عمل اسلیو، آمبولی است. ما در این مقاله قصد داریم علت بروز آمبولی بعد از عمل اسلیو و جزئیات آن را مورد بررسی قرار دهیم.

آمبولی چیست؟

به انسداد سرخرگ توسط لخته خون، آمبولی گفته می شود که باعث توقف خون رسانی به آن ناحیه از بدن می شود، عدم خون رسانی نیز سبب توقف عملکرد بافت آسیب دیده یا تمام اندام می‌ شود. عدم درمان آمبولی می تواند سلامت فرد را تهدید کرده و موجب بروز سکته مغزی شود.

انواع آمبولی بعد از عمل اسلیو

دو نوع آمبولی مرتبط با اسلیو معده وجود دارد که بعد از جراحی ممکن است اتفاق بیفتد. ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریوی.

آمبولی ریوی

آمبولی ریوی زمانی رخ می دهد که یک لخته خون یک یا چند شریان در ریه ها را مسدود کرده و گردش خون مناسب و تبادل اکسیژن را مختل کند. این نوع آمبولی اگر به موقع درمان نشود خطر مرگ را به همراه دارد.

ترومبوز ورید عمقی

این نوع از آمبولی زمانی اتفاق می‌افتد که لخته خون در یک سیاهرگ عمیق، معمولاً در اندام‌ های تحتانی مانند پاها ایجاد می ‌شود. این لخته نیز نگران‌ کننده است چرا که می‌تواند از جای خود خارج شده و به ریه ‌ها برود و در نهایت منجر به آمبولی ریه شود.

عوامل موثر بر بروز آمبولی بعد از عمل اسلیو

عوامل متعددی وجود دارند که می توانند خطر ابتلا به آمبولی بعد از عمل اسلیو را افزایش دهند. برخی از این عوامل عبارتند از:

·        چاقی

·        عدم تحرک در طولانی مدت

·        سیگار کشیدن

·        سابقه قبلی لخته شدن خون

·        استعداد ژنتیکی

·        مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد بارداری

منبع: bariatricsurgery.ir

کاشت ابرو با روش FIT

 ابروها، بخش کوچکی از ظاهر ما را تشکیل می ‌دهند، اما تاثیر اساسی در زیبایی چهره دارند. کاشت ابرو با روش FIT یکی از راه‌ هایی است که می ‌تواند این زیبایی را به افرادی که به هر دلیلی  ابروهای کم پشتی دارند بازگرداند. ریزش ابرو ممکن است از علل متنوعی نظیر عوامل ژنتیکی، تنش و استفاده از مواد آرایشی ناسالم ناشی شود. برای درمان این مشکل، می ‌توانید به کلینیک‌ های معتبر مراجعه کرده و کاشت ابرو را انجام دهید. همچنین، تاتو ابرو و یا میکروبلیدینگ نیز گزینه‌ های دیگری برای پر کردن و ترمیم ابروهای نازک و کم ‌پشت می‌ باشند. اما باید توجه داشت که این روش‌ ها دارای ماندگاری موقتی هستند و نیاز به تمدید دوره ‌ای دارند.

طریقه کاشت ابرو به روش FIT

 روش FIT یکی از روش ‌های مدرن و پرطرفدار برای کاشت ابرو است. این روش هم برای آقایان و هم برای بانوان مناسب می ‌باشد و به شما امکان می‌ دهد ابروهای پرپشت و جذابی داشته باشید. در ابتدا، پزشک گرافت ‌های مو را از ناحیه بانک مو (که معمولا در پشت گردن و بین دو گوش قرار دارد) برداشت می‌ نماید. سپس، گرافت ها توسط میکروسکوپ جدا می‌ شود و آماده کاشت می شود.

فولیکول‌ هایی که توسط پزشک انتخاب می ‌شوند، جداسازی می‌ شوند و سپس به تطابق مدل کاشت ابروی بیمار به ناحیه ابرو منتقل می‌ شوند. به منظور کاهش درد و بهبود عمل کاشت ابرو، پزشک از بی ‌حسی موضعی استفاده می‌ کند. کاشت ابرو به روش FIT از جمله روش ‌های غیر تهاجمی است که کمترین عوارض را دارد و افراد می ‌توانند با اطمینان عمل کاشت ابرو را انجام دهند. این عمل تقریبا بین 3 تا 6 ساعت به طول می ‌انجامد و نیازی به بیهوشی کامل ندارد. باید توجه داشت که کاشت ابرو به روش FIT نسبت به روش FUT زمان بیشتری می ‌طلبد.

مزایای FIT

 افراد تمایل دارند قبل از انجام کاشت ابرو به روش FIT علاوه بر آشنایی با نحوه اجرای این روش، با مزایا و معایب آن نیز آشنا شوند تا بتوانند خود را برای این روند آماده کنند. مزایای این روش عبارتند از:

·        عدم نیاز به بیهوشی بیمار در زمان اجرای کاشت ابرو

·        عدم نیاز به استفاده از پانسمان و مراقبت‌ های خاص پس از عمل

·        ایجاد ابروهای کاملا طبیعی و زیبا.

·        عدم ایجاد زخم‌ های بزرگ و اسکار روی پوست

·        تهاجم کمتر به بافت ‌های پوستی، افزایش سرعت بهبودی و اثربخشی سریع‌ تر

·        هزینه کاشت ابرو کمتر نسبت به روش ‌های دیگر

·        ایجاد زخم ‌های بسیار ریز که به سرعت بهبود می ‌یابند

·        نتیجه عمل بسیار طبیعی به دلیل اجرای دقیق کاشت ابرو به روش  FIT

منبع: zibaieclub.ir

آشنایی با رژیم دش برای کاهش فشار خون

 رژیم دش یک برنامه غذایی برای افرادی است که می خواهند در برابر فشار خون بالا از خود محافظت کرده و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند. محققان با بررسی افرادی که از رژیم گیاه خواری پیروی می کنند متوجه شدند که فشار خون بالا در آن ها بسیار کمتر است، از این رو رژیم غذایی دش نیز بر پایه مصرف میوه، سبزیجات، غلات و گوشت بدون چربی طراحی شده است.

مواد غذایی مجاز در برنامه غذایی دش

غذاهای مجاز در رژیم دش به شرح زیر می باشند:

غلات کامل

غلات کامل از اصلی ترین مواد غذایی رژیم دش می باشند که لازم است 6 الی 8 وعده در طول روز مصرف شوند تا ریسک فشار خون بالا به حداقل برسد

سبزیجات

در رژیم غذایی دش سبزیجات باید در 5 الی 6 وعده در روز مصرف شوند. می توانید انواع سبزیجات را در سوپ، سالاد و مخلفات کنار غذا میل کنید. برخی از سبزیجات مفید عبارتند از:

·        هویج

·        کلم بروکلی

·        کلم برگ

·        اسفناج

·        لوبیا سبز

·        سیب زمینی

انواع میوه

تمامی میوه‌ ها در این رژیم مجاز هستند. لازم است بدون نگرانی درباره قند طبیعی میوه ها حداقل روزانه ۴ الی ۵ واحد میوه به‌ عنوان میان‌ وعده، اسموتی و دسر میل کنید

لبنیات کم چرب

در رژیم غذایی دش مصرف مقدار بالای چربی اشباع شده ممنوع است بنابراین باید دور لبنیات پرچرب را خط قرمز بکشید اما لازم است روزانه 2 الی 3 وعده لبنیات کم چرب و کم سدیم میل کنید

پروتئین کم چرب

هر چند رژیم دش از سبک غذایی گیاه خواران الهام گرفته است، اما به طور کامل گیاهی نیست، بلکه فرد مجاز است حداکثر ۱۵۰ تا ۱۷۰ گرم گوشت بدون چربی یا تخم‌ مرغ در روز مصرف کند.

روغن های مفید برای قلب

چربی ها و روغن های سالم از ضروریات رژیم غذایی دش می باشند چرا که بر روی سلامتی قلب تاثیر فراوان دارند. بنابراین در طول روز 2 الی 3 وعده از روغن های سالم مانند روغن زیتون و روغن کانولا استفاده کنید.

انواع حبوبات و مغزها

مغزها و دانه‌ ها منبع غنی از چربی سالم هستند و حبوباتی مانند لوبیا و عدس هم حاوی پروتئین گیاهی و فیبر فراوان می باشند

فواید پیروی از برنامه غذایی دش

درست است که دش به یک رژیم مناسب برای کاهش فشار خون شهرت دارد اما، پیروی از آن موجب کاهش وزن استاندارد و اصولی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌ های قلبی و سکته شده و سلامت بدن را تضمین می‌ کند.

منبع: healthyrecipe.ir

مزایا و عوارض بای پس معده

 عمل بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است که طی آن قسمت بالای معده به یک قسمت کوچکی تبدیل می شود، در ادامه قسمتی از روده کوچک بریده می شود و انتهای روده بریده شده به سمت بالا و به بخش کوچک معده متصل می شود که این اتصال به عنوان آناستوموز شناخته می شود. انتهای دیگر روده کوچک دوباره به روده در پایین متصل می شود که این اتصال هم یک آناستوموز دیگر است. از این رو غذای خورده شده، معده را دور می زند و سریع وارد روده می شود.

مزایای انجام عمل بای پس معده

عمل بای پس معده برای فرد مزایایی به همراه دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

·        موجب کاهش وزن بسیار در افراد می شود.

·        بعد از این جراحی امکان بازگشت وزن وجود ندارد.

·        باعث بهبود عوارض ناشی از چاقی مانند دیابت نوع دو می شود.

·        برای افراد شیرینی خوار و ریزه خوار با تحرک کم روش بسیار موثری است.

·        بر اساس تحقیقات یکی از مطمئن ترین و دائمی ترین روش های درمان چاقی است.

·        هزینه عمل بای پس معده با توجه به شرایط فرد می تواند تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

عوارض عمل بای پس معده

عمل بای پس معده در کنار تمام مزایایی که دارد ممکن است مانند سایر عمل های جراحی عوارضی داشته باشد. رایج ترین عوارض عمل بای پس معده به شرح زیر می باشند:

·        زخم معده

·        عوارض احتمالی ناشی از بیهوشی

·        بروز سوء تغذیه

·        ایجاد لخته خون

·        بروز عفونت

·        خونریزی های شدید و غیر طبیعی

·        مشکلات تنفسی و ریوی

·        مشکل در جذب ویتامین ها و مواد معدنی

·        بروز حالت تهوع، استفراغ و اسهال

·        انسداد روده

در صورتی که بعد از عمل بای پس با عوارض ذکر شده مواجه شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید. اما عوارضی مانند خستگی، درد، ضعف و تغییرات روحی طبیعی بوده و به مرور زمان برطرف خواهند شد.

منبع: bariatricsurgery.ir

مصرف کافئین بعد از عمل لاغری

 قبل از پرداختن به موضوع مصرف کافئین، بهتر است یک توضیح کوتاه درباره عمل های لاغری ارائه کنیم؛ رایج ترین جراحی های لاغری مانند بای پس معده، اسلیو معده و باندینگ معده هستند که در آن ها جراحان با تکنیک های مختلفی سیستم گوارشی را تغییر می دهند و منجر به تغییر در جذب مواد مغذی یا دریافت غذا می شوند.

اثرات کافئین بر بدن

کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و انرژی و هوشیاری موقتی را افزایش می دهد. این ماده در نوشیدنی ها و مواد غذایی مختلف مانند قهوه، چای، نوشیدنی های انرژی زا و شکلات یافت می شود، در صورت مصرف این مواد، کافئین می تواند ضربان قلب را افزایش داده، ترشح آدرنالین را تحریک کند و انرژی بدن را افزایش می دهد.

تاثیر مصرف کافئین بعد از عمل لاغری

پس از جراحی لاغری، در سیستم گوارشی تغییرات قابل توجهی از جمله کاهش اندازه معده و تغییر در جذب مواد مغذی ایجاد می شود. این تغییرات می تواند بر نحوه مصرف مواد کافئین دار و هضم و جذب آن ها توسط بدن نیز تاثیر بگذارد.

آیا مصرف کافئین بعد از عمل لاغری مانع پیشرفت کاهش وزن می شود؟

مصرف کافئین پس از جراحی لاغری می‌ تواند تاثیراتی بر روند کاهش وزن داشته باشد، اما این تأثیرات بستگی به عوامل مختلفی مانند دوز مصرف، سلامتی عمومی، و تحمل شخصی دارد.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف زیاد کافئین ممکن است باعث افزایش استرس و اضطراب شود و این می‌ تواند تاثیر منفی بر روی فرایند کاهش وزن داشته باشد. اما اگر مصرف کافئین به مقدار معتدل یا مطابق با توصیه‌ های پزشک صورت گیرد، اغلب تأثیرات منفی نخواهد داشت.

به طور کلی کافئین بر افرادی که عمل لاغری انجام دادن، تأثیر قوی‌ و فوری‌ می گذارد و ممکن است منجر به افزایش ضربان قلب و ناراحتی گوارشی شود.

منبع: bariatricsurgery.ir

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 صفحه بعد